کد خبر: ۱۱۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور:

بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور در استهبان برگزار می‌شود

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از برگزاری بزرگترین رویداد ملی حفظ قرآن در استهبان فارس خبرداد و گفت: در این مراسم از ۲۴۸ حافظ کل قرآن موسسه قرآنی بیت‌الاحزان تجلیل می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی امروز در نشست خبری آئین ملی تجلیل از حافظان قرآن اظهار داشت: مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در قالب  شانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم برگزار می‌شود.


مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود:این جشنواره پنج‌شنبه، 23 شهریورماه از ساعت 8 صبح در سالن دانشگاه آزاد اسلامی استهبان با حضور مسئولان استانی و کشوری از جمله مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: در این مراسم از 248 حافظ کل قرآن کریم  27 استان کشور  که نیمی از آن آقایان و نیمی دیگر بانوان هستند تجلیل می‌شود.


شاهسونی بیان کرد: همچنین در این برنامه از دو  حافظ قرآن کشور پاکستان، لبنان  و همچنین از خانواده آمریکایی که برای حفظ قرآن کریم به استهبان آمده بودند، نیز تجلیل می‌شود.


عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از حضور 5 هزار فعال قرآنی در این جشنواره خبر داد و گفت: این نشست به عنوان بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور شناخته می‌شود چرا که در هیچ جای کشور چنین مراسمی برای تکریم و بزرگداشت حافظان کل قرآن با این بزرگی برگزار نمی‌شود.


مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: این موسسه از سال 80 تاکنون هر ساله یک مراسم نمادین و پرشور به منظور تجلیل از حافظان کل قرآن کریم برگزار می‌کند و در آن از کسانی که در طی یکسال گذشته موفق به حفظ کل قرآن شده و در آزمون‌های مربوطه موفق به کسب حد نصاب قبولی می‌شوند، تجلیل می‌شود.


شاهسونی با بیان اینکه تعداد حافظان کل قرآن کریم امسال ما نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته خاطرنشان کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام محسن کافی، فرزند مرحوم کافی سخنرانی خواهد کرد ضمن اینکه از بسیاری از مسئولان قرآنی کشوری و همچنین چهره‌های شاخص قرآنی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی نیز دعوت شده است.


عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود از تربیت بیش از 100 هزار حافظ اجزای مختلف قرآن کریم طی سال‌های فعالیت این مؤسسه خبر داد و گفت: سالانه 20 تا 25 هزار نفر از نقاط مختلف کشور از فعالیت‌های این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند و تاکنون نیز یک هزار و 650 حافظ کل قرآن در این مؤسسه تربیت شده‌اند.


وی با بیان اینکه بیشترین شهری که تاکنون حافظ کل قرآن در آن تربیت شده است، شهرستان استهبان است، گفت: روستای محمدآباد معروف به قرآن‌آباد ایران در این شهرستان به تنهایی دارای 60 حافظ کل قرآن کریم است.


گفتنی است موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، از سال 75 فعالیت خود را از روستای ماهفرخان شهرستان استهبان آغاز کرد و اکنون در 12 استان کشور 160 شعبه و در 9 استان مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن دارد.


علاقه‌مندان به برنامه‌های قرآنی برای اطلاع بیشتر از برنامه‌های موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) می‌توانند به آدرس اینترنتی  http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

منبع:  سته بان

برچسب ها: قران ، حفظ ، فرهنگی
نظرات بینندگان