کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

مديران استان فارس براي حل معضل بيكاري چار‌ه‌انديشي كنند

امام جمعه شيراز گفت: آمار بيكاري در استان فارس به 23 درصد رسيده و بايد در اين راستا مدير ارشد اين استان با پيگيرهاي مستمر در حل معضل بيكاري چاره‌انديشي كند.

آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شيراز اظهار داشت: مدير ارشد استان فارس بايد نيرويي كارآمد، بزرگ، اثر‌گذار و در حل تنگناه‌هاي اقتصادي و معيشتي پيشگام باشد.
ايماني ادامه داد: آمار بيكاري در استان فارس به 23 درصد رسيده است و بايد در اين راستا مدير ارشد اين استان با پيگيرهاي مستمر در حل معضل بيكاري چاره‌انديشي كند.
وي اضافه كرد: در زيرساخت‌هاي اقتصادي مانند تكميل طرح‌هاي پتروشيمي، صنايع فولاد و همچنين برخورد مناسب و كارشناسانه با ناهنجاري‌هاي فرهنگي و اجتماعي و رسيدگي به بخش‌ها و روستاهاي محروم و توجه به حرم مطهر احمدبن موسي (ع) را در اوليت كاري خود قرار دهد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس توزيع عادلانه امكانات به دور از سليقه شخصي و توجه جدي به بافت‌هاي فرسوده را از ديگر محورهاي كاري اصلي استاندار براي توسعه اين استان به ويژه شهرستان شيراز برشمرد.
خطيب جمعه شيراز با اشاره به اينكه مردان شايسته از عهده وعده‌هاي توام با واقعيت‌هاي راست بر مي‌آيند، گفت: كلام دروغ و بدون منعفت به ضرر جامعه است و مردم را به سوي تباهي مي‌كشاند.
ايماني اضافه كرد: در قرآن مجيد تاكيد شده است كه فرهنگ حاكم بر حاكمان جامعه بايد سخن راست باشد و از ياوه‌گويي و سخن بيهوده و دورغ پرهيز شود.
امام جمعه شيراز در ادامه خطبه‌هاي نماز به روز زن اشاره كرد و افزود: دنياي غرب در مورد زن تيلبغات مسموم و گسترده‌اي صورت داده است و بايد بر اين باور بود كه حقوق بايد مبتني بر طبيعت و مسائل جامعه باشد.
خطيب جمعه شيراز اضافه كرد: دنياي غرب بعد از دوران مبارزه با كليسا حقوق زن را براساس نيروي كار ارزان قيمت و وسيله‌اي براي رسيدن به مقاصد اقتصادي خود به كار گرفته است.
وي همچنين در مورد سالگرد سوم خرداد ماه سال 61 كه مصادف با علميات بيت‌المقدس و آزادي خرمشهر بود، افزود: رزمندگان اسلام به بركت اخلاص و اطاعت از امام راحل، خرمشهر را آزاد و20 هزار عراقي را به اسارت درآوردند.
ايماني در ادامه سخنان خود اضافه كرد: برپايي كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شيهد استان فارس در راستاي تحقق و استمرار فرهنگ ايثار و شهادت و همچنين رسيدن به قله‌هاي علم، دانش، فلسفه و هنربوده است و بايد براي هميشه زنده نگه داشته شود.
انتهاي پيام/20

نظرات بینندگان