کد خبر: ۱۱۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس مطرح کرد:

مرگ؛ عاقبت مهاجران غیرقانونی استان فارسی/ دلالان تهدیدی برای بازار گردشگری سلامت/کیفیت و بسته‌بندی محصولات صادراتی ضعیف است/ «شیرازه» را هر روز می‌خوانم

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس گفت: یکی از بحران‌هایی که با آن مواجه هستیم، بحث مهاجرت‌های غیرقانونی از کشور است که تلفات انسانی زیادی را به استان تحمیل می‌کند.
مرگ؛ عاقبت مهارجان غیرقانونی استان فارسی/ دلالان تهدیدی برای بازار گردشگری سلامت/کیفیت و بسته‌بندی محصولات صادراتی ضعیف است/ شیرازه را هر روز می‌خوانم

به گزارش شیرازه، حسن خلیلی، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس در جمع خبرنگاران به خانواده‌ها درخصوص گرفتار شدن جوانان در دام قاچاقچیان انسان هشدار داد و گفت: اغلب قشر کم‌درآمد جامعه جذب باندهای قاچاقچی می‌شوند و هر هفته چندین جسد از افرادی که به طور غیرقانونیقصد خروج از کشور را داشته و در رودخانه‌ها غرق‌شده یا در کمپ‌ها خودکشی کرده‌اند وارد استان می‌شود.

او با اشاره به سرگردانی افرادی که غیرقانونی از کشور خارج شده‌اند و شرایط بد کمپ‌ها گفت: در ماه چندین نفر که در کمپ‌ها دچار افسردگی‌های شدید یا بیماری‌های روانی شده‌اند را به خانواده‌ها تحویل می‌دهیم که هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل و خانواده‌ها را دچار بحران می‌کند.

این مقام مسئول وظیفه وزارت خارجه را روشنگری عنوان کرد و از مسئولان ذی‌ربط خواست که درخصوص کنترل مهاجرت‌های غیرقانونی و جلوگیری از فعالیت قاچاقچیان انسان، تدبیری مناسب بیندیشند.

سیر نزولی ورود گردشگران سلامت به فارس

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس با تصریح اینکه سال‌های گذشته آمار ورود گردشگران سلامت صعودی بود از کاهش تعداد گردشگران سلامت در سال جاری ابراز نگرانی و اظهار کرد: وجود دلالان در بحث گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش ورود گردشگر در این حوزه است که در این خصوص جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم و باید تدابیری اندیشید.

خلیلی بر ضرورت سازماندهی و نظارت بر فعالیت دلالان سلامت و سامان دادن آنان در قالب تشکیلاتی قانونمند را یادآور شد و افزود: دلالان در لایه‌های مختلف سلامت در کشورهای مبدأ و ایران ریشه دوانده‌اند ضمن اینکه برخورد قهری با آنان در کوتاه‌مدت باعث کاهش ورود گردشگر به کشور نیز خواهد شد که باید برای جلوگیری از آسیب‌ها به‌گونه‌ای آنان را سازماندهی کرد.

او با اشاره به آسیب‌هایی که دلالان به حوزه گردشگری سلامت وارد می‌کنند، گفت: دلالان سلامت به دنبال سود آنی و زیاد هستند و روزانه افرادی هستند که در این صنف وارد می‌شوند و چون قانون تجارت را بلد نیستند، لطمات زیادی وارد می‌کنند زیرا بیمارانی که از طریق دلالان روند درمان را طی می‌کنند، پرونده و سابقه پزشکی آنان ممکن است در دسترس قرار نگیرد و یا روند درمان آنان به شکل مطلوبی انجام نشود حتی موردی مشاهده شده که برای عمل چشم آمده اما درنهایت با جراحی پا از ایران خارج‌شده است!

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس با بیان اینکه دلال‌ها با نفوذی که دارند از پزشکان وقت یک‌روزه می‌گیرند، گفت: هدایتگری دلالان در بحث توریسم‌درمانی به دلیل ارائه خدمات ضعیف باعث نارضایتی بیماران و در درازمدت موجب کاهش ورود گردشگران سلامت خواهد شد.

خلیلی با اشاره به اینکه فارس قطب گردشگری سلامت در جنوب کشور است، خواستار کنترل و نظارت بیشتر نهادهای مربوطه از جمله استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد.

مرگ؛ عاقبت مهارجان غیرقانونی استان فارسی/ دلالان تهدیدی برای بازار گردشگری سلامت/کیفیت و بسته‌بندی محصولات صادراتی ضعیف است/ شیرازه را هر روز می‌خوانم

کیفیت و بسته‌بندی محصولات صادراتی ضعیف است

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس درخصوص صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر گفت: وظیفه ما شناساندن بازار به تاجر است اما ایجاد بازار را نحوه بسته‌بندی و کیفیت محصولات صادراتی تعیین می‌کند و برعهده تاجر است که در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص صدور روادید برای بازرگانان تصریح کرد: صدور روادید بحثی کاملا حاکمیتی است و اگر کشوری تشخیص دهد به شخصی روادید ندهد، ما نمی‌توانیم اعتراض کنیم البته اگر کشوری به تاجر ما روادید نداد ما وظیفه داریم رایزنی و حمایت کنیم.

او با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه برای صادرات محدودیتی قائل نشده است، گفت: اگر محدودیت‌هایی وجود داشته باشد نیز متقابل است که تا کنون هیئت‌های تجاری بسیاری به خارج از کشور اعزام کرده‌ایم.

هفته آینده یک هیئت اقتصادی از مجارستان به فارس می‌آید

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس از حضور یک هیئت اقتصادی از مجارستان به فارس در هفته آینده خبر داد و گفت: در مردادماه نیز برای اولین بار با اقدامات و پیگیری سفیر ایران در مجارستان نمایندگانی از فارس توانستند در فستیوال ملل مجارستان حضور یابند که در شناسایی ایران و توانمندی‌های گردشگری فارس بسیار موثر بوده است. هرچند در این خصوص نیز حمایت و همکاری اداره کل ارشاد فارس و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی فارس بسیار ضعیف بود.

صدور روادید برای گردشگران خارجی در فرودگاه شیراز کمتر از یک ساعت

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس به صدور روادید در استان فارس برای گردشگران و تسریع در کار اشاره کرد و افزود: در سال 95 بیش از 19 هزار روادید در فرودگاه شیراز برای گردشگران صادر شد که این کار بدون تشریفات خاص و در کم‌تر از یک ساعت صورت گرفته است.

خلیلی ادامه داد: به مدد سرعت بخشیدن به صدور روادید و معطل نشدن گردشگران در فرودگاه از قبل ورود 19 هزار گردشگر به فارس یک میلیون یورو درآمد مستقیم نصیب استان شد که به خزانه واریز شده است.

زائران اربعین 4 استان در شیراز روادید دریافت می‌کنند

وی همچنین به راهپیمایی اربعین حسینی و روند صدور روادید در استان فارس نیز اشاره و اظهار کرد: روادید مسافران 4 استان فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد در استان فارس صادر می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه از قبل صدور روادید اربعین هیچ درآمدی عاید دولت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای تمام افرادی که جهت مراسم اربعین قصد رفتن به کشور عراق را دارند، روادید صادر خواهد شد و متقاضیان باید کمی صبر و حوصله به خرج داده تا روند صدور روادید برای آن‌ها طی شود.

شیرازه حرفه‌ای کار می‌کند و هر روز آن‌را می‌خوانم

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس در پایان با اذعان به اینکه ضعف ارتباط با رسانه‌ها را قبول دارم در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص عملکرد پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، گفت: من هر روز شیرازه را می‌خوانم و این پایگاه خبری به طور حرفه‌ای خیلی خوب کار می‌کند و انتقادهای سازنده شما مورد توجه مسئولین قرار می‌گیرد اما گاهی برخی مسئولین گلایه دارند که شاید تمام واقعیت نوشته نمی‌شود.

خلیلی با اعتقاد به اینکه هیچ یک از مجموعه‌های دولتی کامل و بدون نقص نیستند، گفت: ادارات باید انتقادات را پذیرا باشند و خود را اصلاح کنند و مطبوعات حق دارند فعالیت مجموعه‌های مختلف را رصد و از آنان انتقاد کنند اما نقد باید همه‌جانبه باشد و از طرف مقابل هم اطلاعات بگیرند و یک‌طرفه قضاوت نکنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان