کد خبر: ۱۱۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

نگین زاگرس شهرستانی بدون سینما

شاید باورش سخت باشد شهرستان چهارفصل وتوریستی سپیدان که در زمینه های فرهنگی وهنری درفارس دارای رتبه ومقام است از داشتن سینما به‌ عنوان یک نماد فرهنگی محروم است.

به گزارش شیرازه، شاید باورش برایتان سخت باشد سپیدان شهرستانی که در زمینه فرهنگی در استان فارس برای خود دارای رتبه ومقام است از داشتن سینما محروم است.

شهرستان چهارفصل وتوریستی سپیدان از جمله شهرستان‌هایی استان فارس که از وجود سینما به‌ عنوان یک نماد فرهنگی بی‌بهره است
اگر کمی به عقب برگردیم شاید چهل یاپنجاه سال پیش بود که اردکان وشهرستان سپیدان در تقسیمات کشوری نام شهرستان را به خود گرفت  شهرستان بودن  این به معنای شهری برخوردار از امکانات حداقلی برای یک منطقه می باشد، شهرستانی که سینما برای گذراندن اوقات فراغت جوانانش ندارد.


روز 21 شهریور از طرف وزارت ارشاد به روز سینما نام گذاری شده است و طبق اخبار منتشره از سراسر کشور برنامه های خاص برای این روز از طریق ارگان های مختلف اعلام می شود.


شهرستان چهارفصل وتوریستی سپیدان از جمله شهرستان‌هایی استان فارس که از وجود سینما به‌ عنوان یک نماد فرهنگی بی‌بهره است حال اگر یک جوان سپیدانی برای دیدن فیلمی به سمت شهر شیراز حرکت کند حداقل باید بیش از بیست هزار تومان هزینه رفت و برگشت داشته باشد تا بتواند لااقل 2 هزار تومان تخفیف برای دیدن یک فیلم مورد علاقه خود را بگیرد.

به جزء زمانی که در مسیر رفت و برگشت از دست خواهد داشت و چه بسا افرادی در این ساعات که حداقل 4 ساعت خواهد بود، می تواند یک کاسبی چند ده هزار تومانی داشته باشد.

شهرستان سپیدان که از فقر امکانات رنج می برد و هر از چند گاهی شاهد مهاجرت خانواده ها به دلیل نبود امکانات هستیم

پس با یک حساب سر انگشتی به راحتی می توان فهمید، دیدن فیلمی که بهای آن در نهایت شاید به 5 هزار تومان هم نرسد، حداقل حدود 50 هزار تومان برای او هزینه خواهد داشت.

شهرستان سپیدان که از فقر امکانات رنج می برد و هر از چند گاهی شاهد مهاجرت خانواده ها به دلیل نبود امکانات هستیم، حال آنکه همه می دانیم یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی مرتبط با پیشرفت یک جامعه پیشرفته و نیز بالا رفتن سواد در آن جامعه، در ابتدا تئاتر و سپس سینما است و نبود سینما در شهرستان پهناور وتوریستی سپیدان، لذت تماشای بسیاری از فیلم‌های سینمایی و هنری روز را از مردم این شهرستان دریغ کرده است.

فرهنگ دوستان و اهالی سینما و هنر درسپیدان با وجود قیمت بالای بلیط های سینما و صرف هزینه‌های کلان رفت و آمد و خطرات بین راه، این همه مشقت را بر جان می خرند تا به دیدن فیلم های مورد علاقه خود در شهرهای دیگر رفته و ساعاتی را به تماشای فیلم ها و آثار مورد علاقه خود بنشینند.

شهرستان سپیدان با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفری؛ متاسفانه فاقد سینما می باشد این در حالی است که سینما یکی از مواردی است که در آن به مقوله ی فرهنگ بسار تاکید دارد و اندیشه ها و افکار مردم به سوی دستاوردهای هنری بر روی پرده سینما سوق داده می شود و این امر سبب رشد فرهنگ در جامعه می گردد

یک جوان سپیدانی در خصوص مزایای داشتن سینما در این شهر که جمعیت عمده آن را جوانان تشکیل داده است، می‌گوید: چندین سال است دراین شهر زندگی می کنم ولی برای دیدن فیلمهای مورد علاقه باید به شیراز بروم آنهم با هزینه هایی چند برابر یک بلیط برای دیدن فیلم مورد علاقه ام، ماجوان هاتقریبا ها یادمان رفته که سینما چه شکلی است رفتن به سینما نیز می‌تواند اوقات فراغتمان را پر کرده باعث سرگرمی شود.

 وی  می گوید: سینما برای شهر یک نیاز است، تا جوانان و خانواده ها اوقات فراغت خود را در کنار هم با دیدن یک فیلم پر کنند.

وی ادامه داد: نبود سینمابه یک معضل جامعه اهل هنر در شهرستان سپیدان تبدیل شده است.

تقاضای ما از مسئولن فرهنگی وشورای شهر اردکان این است فکری به حال ما جوانان در این شهر انجام دهید.

منبع: مارگون

برچسب ها: سینما ، زاگرس ، فارس
نظرات بینندگان