کد خبر: ۱۱۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
همایشی به نام دانشجویان و به کام مسئولان؛

طرح یک‌ساله دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز جهت ترویج نماز / رونمایی از کتاب "چند رکعت عشق"

اگر چه این همایش جهت ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی برای دانشجویان برگزار شده بود اما به سختی و با چرخاندن چشم، در گوشه و کنار سالن تعداد انگشت‌شماری دانشجو دیده می‌شد.
به گزارش شیرازه؛ همایش دو روزه نماز و فضای مجازی صبح امروز با همکاری ستاد اقامه نماز فارس و دانشکده فنی باهنر شیراز آغاز شد و تا پنج‌شنبه 23 شهریور ادامه خواهد داشت.   
 
محمد مهدی علویان مهر، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز گفت: در بسیاری از آیات و روایات قرآنی بر فریضه نماز تاکید شده چرا که بازدارنده از منکرات است. متاسفانه در جامعه امروز نابهنجاری بیداد می‌کند و برای اصلاح جامعه باید بر فریضه‌های تاکید شده در دین از جمله نماز توجه نمود. همچنین در کلام علما ثواب و برکات زیادی برای نماز شب ذکر و بر صبر و نماز در مشکلات تاکید شده است. از این رو در معرفی و تشویق به نماز باید طرحی نو در اندازیم.
 
 
محمد مهدی علویان مهر افزود: کارگاه‌ها و همایش‌هایی که با موضوع نماز برگزار می‌شود باید برای دانشجویان و جامعه دارای ثمر و برکت باشد‌ و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد دیده شود. در سالیان اخیر با توجه فضای مجازی و شیوع مواد مخدر و . . . باید خطرات و هشدارها اجتماعی را در نظر داشت. بنابراین لازم است ستاد اقامه نماز استان و کشور میزان اهمیت به نماز در میان جوانان، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف و آموزش و پرورش را مورد بررسی قرار داده تا با مطالعه و طرح‌های پژوهشی تحول جدی در جامعه ایجاد شود.
 
 
نادر امیدوار، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده فنی و حرفه ای باهنر شیراز گفت: در همایش‌هایی که به مناسبت نماز برگزار می‌شود توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌توان بسیار موفق عمل کرد. طی ماه‌های اخیر جهت تشویق و ترغیب دانشجویان به نماز جلسات مشترکی با ستاد اقامه نماز برگزار و با تشکیل کارگروه تصمیمات خوبی اخذ و برنامه یک ساله‌ای تدوین شده است.  
 
 
امیدوار افزود: برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار داده و سعی داریم با تربیت مربیان نماز این فریضه الهی را در دانشکده و استان فارس توسعه دهیم‌ تا دانشجویان به نماز بیشتر اهمیت دهند‌. همچنین یک همایش سراسری با حضور اساتید و کارکنان دانشکده‌های فنی برگزار خواهیم کرد و فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته در این حوزه به صورت مقالات علمی در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز که در بندرعباس برگزار خواهد شد، ارائه می‌شود.
 
 
گفتنی است؛ در پایان برنامه نیمروزی این همایش از کتاب "چند رکعت عشق" به قلم کامبیز مقدم رونمایی شد‌. مؤلف این کتاب در تشریح محتوای آن گفت: کتاب چند رکعت عشق به احساسات درونی در تحلیل نماز پرداخته و در طول نوشتن این کتاب با یک سفر معنوی ارکان مختلف نماز مورد  تحلیل قرار گرفته است. همچنین برای توصیف نماز و ماه رمضان از اِلمان‌های معماری استفاده شده و در پایان با اتمام سفر معنوی نویسنده مخاطب به یک باغ سبز می‌رسد که همان نماز است.  
 
به گزارش شیرازه؛ اگر چه این همایش جهت ترویج نماز برای دانشجویان برگزار شده بود اما به سختی و با چرخاندن چشم، در گوشه و کنار سالن تعداد انگشت‌شماری دانشجو دیده می‌شد. لازم به ذکر است، شیرازه در روزهای آینده از زوایای مختلف به این مسئله خواهد پرداخت و در گزارشی تشریحی انتقادات وارده به عملکرد مسئولان دانشکده فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز را مورد بررسی قرار خواهد داد.
نظرات بینندگان