کد خبر: ۱۱۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

چشم شهروندان زرقانی به پرده سینمایی که وجود ندارد

هر ساله ۲۱ شهریور روز ملی سینما در حالی گرامی داشته می شود که شهر زرقان به عنوان شهر زر هنوز از داشتن سینمای مجهز و مدرن بی بهره است.

به گزارش شیرازه،  بدون تردید امروز سینما به یک صنعت فرهنگی و اثر گذار تبدیل شده است ، صنعتی کارآمد و ضروری برای جامعه ، که جزئی از شاخصه رشد فرهنگی نیز محسوب می شود و علاوه بر آن در صورت مدیرت درست و هوشمندانه می تواند در جهت ترویج فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی نثش ممتازی داشته باشد.

سینما هنری است که به راحتی می تواند جوانان را جذب و اقات فراغت آنان را به شکل مناسب پر نماید و این حوزه اثر گذار در صورت نظارت و حمایت مسؤولان مربوط ، می تواند علاوه برکارکرد تفریحی ، غنی سازی اوقات فراغت، کارکردی تربیتی ، فرهنگی و اجتماعی نیز داشته باشد.

در شهری که قدمت فرهنگی اش در تاریخ ماندگار است،این حق مردم یک شهر فرهنگی و اصیل نیست که سینما نداشته باشند و جوانانش برای دیدن فیلمهای مختلف به مرکز استان سفر کنند.

اما با وجود این خلاء ، در این میان مسؤولان سپاه و بسیج مردمی ،تا کنون توانسته اند فیلمهای سینمایی با مضامین انقلابی و مذهبی را در شهر اکران نمایند و این امر موجب استقبال عموم مردم و علاقه مندان به اکران فیلم سینمایی در شهر شده است .


یکی از برنامه‌های مهم حوزه هنری کشور توسعه و احداث سالن‌های سینما در شهرهایی است که از داشتن سینما محروم هستند و در صورت همکاری مسئولان استانی و شهری این مهم می‌تواند در زرقان نیز اجرایی شود.


وجود اماکن فرهنگی و هنری نیاز هر جامعه‌ای است تا شهروندان آن جامعه بتوانند در آن فضا به رشد و پرورش استعدادها و توانمندی‌های فرهنگی خود بپردازند، ایجاد این بسترها یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان استانی و شهری است.


اعضای جدید شورای شهر زرقان به‌طور رسمی آغاز به کار کرده‌اند و حالا همه چشم‌ها به شورای پنجم است که آیا می‌تواند معضلات فرهنگی شهری را حل کند و یا اینکه انبوه مشکلات اجتماعی و فرهنگی این شهر روی‌هم تلنبار می‌شوند.


وجود سینما و دیگر اماکن فرهنگی یکی از شاخصه‌های رشد و توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای است و در این بین که دغدغه رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی است چه خوب است که این مهم را توجه و دقت نماییم و برایش برنامه ریزی کنیم.

منبع: زرقونیا

برچسب ها: زرقان ، سینما ، فرهنگ
نظرات بینندگان