کد خبر: ۱۱۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

حضور پزشکان متخصص در بیمارستان صحرایی بوانات/همکاری بسیج جامعه پزشکی با بسیج سازندگی فارس

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک رسانی به مناطق محروم بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی طی 3 روز در بوانات احداث خواهد شد.

به گزارش  شیرازه، جلسه بررسی برگزاری و احداث بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی فارس در بخش مزایجان شهرستان بوانات با حضور رئیس بسیج سازندگی فارس، رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس، فرماندار بوانات، فرمانده بسیج سپاه بوانات و جمعی از مسولان ادارات و شوراهای بخش مزایجان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

دکتر بهارلویی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس حضور اساتید پزشکی فارس در شهرستان بوانات برای کمک به مردم محروم بخش مزایجان را یک فرصت برشمرد و اظهار داشت: در عرصه دفاع مقدس نیز خدمات شایانی توسط پزشکان متعهد و متخصص انجام گرفت و هنوز نیز همانها خدمات رسانی را به مردم محروم در جای جای ایران و خصوصا استان پهناور فارس در دستور کار خود دارند که راه اندازی همین بیمارستانهای صحرایی در مناطق محروم نشان از عزم بلند این عزیزان دارد.

وی افزود: این خدمات در قالب پزشک های عمومی، درمانگاه متخصصین و بالاترین آن هم بیمارستان صحرایی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با تمام تجهیزات از اتاق عمل و ... به مناطق محروم اعزام می شوند و به بیماران نیازمند خدمات رسانی می کنند و کلینیک هایی تخصصی چون چشم پزشکی، دندان پزشکی، ارتوپد، غربالگری و اتاق عمل در بیمارستان در خدمت مردم محروم شهرستان بوانات خواهند بود.

دکتر بهارلویی ضمن تشکر از پیگیری های مستمر فرماندهی بسیج سپاه بوانات برای حضور بیمارستان صحرایی در بوانات، از پیگیری و حمایت نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بوانات نیز قدردانی کرد و گفت: قبل از حضور بیمارستان صحرایی یعنی در تاریخ 6 مهرماه با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت و درمانگاههای سطح شهرستان برنامه غربالگری بیماران صورت می گیرد و بیماران برای ارجاع به متخصصین دسته بندی می شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس از فرماندار شهرستان خواست تا طی روزهای 12، 13 و 14 مهرماه که بیمارستان صحرایی در بخش مزایجان حضور دارند همکاری لازم را داشته باشند تا مردم بهتر بتوانند از این امکانات استفاده کنند و ادامه داد: در روزهای حضور بیمارستان صحرایی بیش از 60 نفر از اساتید و پزشکان متخصص و فوق تخصص فارس و پرسنل همراه در شهرستان بوانات حاضر خواهند شد و کار ویزیت بیماران را انجام خواهند داد.

بهارلویی حضور امکانات برق و ارتباطات رادیویی و آتش نشانی را در بیمارستان صحرایی خواهان شد و تصریح کرد: در روز حضور بیمارستان صحرایی امکاناتی همچون تانکر آب آشامیدنی، برق اضطراری و داربست برای تبلیغات و حضور نیروی انتظامی و بسیج برای کمک به برپایی و امور بهتر بیمارستان در محل حاضر باشند تا خدای ناکرده به مشکلی نخوریم.

پیش از دکتر بهارلویی نیز محمد اسدالهی فرماندار شهرستان بوانات از حضور بسیج جامعه پزشکی فارس در شهرستان بوانات تشکر کرد و اظهار داشت: باید شوراها و دهیاران با آماده سازی فضاهای روستاها امکاناتی برای خدمت به پزشکان و پرسنل بیمارستان صحرایی آماده کنند تا بتوانیم پذیرایی خوبی از این اساتید گرانقدر داشته باشیم.

فرماندار بوانات ادامه داد: باید بستری آماده کنیم تا استفاده حداکثری از حضور این متخصصین در شهرستان را داشته باشیم پرا که برخی از این پزشکان فوق تخصص که در درمانگاه شهید مطهری حضور دارند برای یک نوبت باید 6 ماه منتظر باشیم و به این راحتی خودشان دارند به استقبال مردم محروم بوانات می ایند و باید نهایت استفاده زا وقت این عزیزان داشته باشیم و مجموعه فرمانداری نیز تمام قد در خدمت این حرکت خداپسندانه هست و خواهد بود.

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، حرف رسا ، پزشکان
نظرات بینندگان