کد خبر: ۱۱۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

جاده مرگ در سپیدان بازهم قربانی گرفت

بالا بودن سوانح رانندگی درجاده های سپیدان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.

به گزارش شیرازه،  با توجه به قرارگرفتن شهرستان سپیدان بین دومرکز استان مهم واستراتژیک جنوب کشور وداشتن آب وهوایی معتدل  وتفرجگاهها وچشمه ساران بی شمار وشهرستانی که قابلیت پذیرش گردشگر رادر چهار فصل سال داراستT حجم بالای مسافر در ایام نوروز وتعطیل سال ودر زمستانهای پوشیده از برف، داشتن زیباترین آبشار خاورمیانه ؛ بالا بودن سوانح رانندگی در سپیدان، رانندگی در مسیرهای مواصلاتی این شهرستان همواره برای سرنشینان خودروهای عبوری همراه با طعم ترس و مرگ بوده است.

سپیدان  را می توان تنگه هرمز خاکی در ایران دانست گذرگاه ارتباطی  غرب و جنوب کشور است که به علت بروز تصادفات وحشتناک در مسیر های مواصلاتی آن طی سال های گذشته همواره جزو سوژه ها و تیترهای رسانه های منطقه ای بوده است.

شاید کمتر هفته ای باشد که در شهرستان سپیدان از شهر وروستا خبر کشته و مصدوم شدن عده ای مردم بی گناه در مسیر های این شهرستان در رسانه هامنتشر نشود، که این مهم نشان از وضعیت اسفناک راه های این شهرستان است.

حادثه دلخراش سوختن در کامیونت، تصادف و کشته شدن چندین نفر در مسیر سپیدان به شیراز ویاسوج، و ده ها مورد دیگر از سوانح رانندگی که طی  ماههای گذشته بسیاری از خانواده ها وهموطنانمان را داغ دار کرده این مسئله را به اثبات می رساند که جاده های این شهرستان نیاز به یک حرکت انقلابی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی دارند تا دیگر شاهد ریخته شدن خونی در کف آسفالت خود نباشند. داشتن جاده های دوبانده در مسیر شیراز به سپیدان ولی متاسفانه اما بالای تصادفات در این جاده نیازمند تلاش جدی مسئولان شهرستان واستانی است.

آنچه مشهود است  عمده راه های بین شهری سپیدان طی چندسال گذشته هیچ تغییری از نظر عرض و گسترش به خود ندیده و این مهم نشان می دهد که مسئولان سپیدانی یا هیچ توجهی به این حوزه ندارند و یا مسئولان استانی نخواستند که توجهی به راه های سپیدان داشته باشند.

تعداد کشته ها و سوانح منجر به جرح در راه های سپیدان طی چند سال گذشته به واقع نشان می دهد هیچ یک از مسئولین در این شهر تا کنون نتوانسته اند تصویری دقیقی از وضعیت اسف بار این جاده ها را در میان دولت مردان کشوری و استانی ترسیم کند.

جاده سپیدان به شیراز، سپیدان به یاسوج، اردکان به مارگون و صدها کیلومتر راه روستایی که دارای مشکلات زیادی هستند هر ساله سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود.

با نگاهی به آمار تصادفات جاده ای می توان به وضعیت جاده های سپیدان پی برد و بی گمان مسئولان شهرستانی به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات موجود نخواهند بود و این مدیران استانی و همچنین کشوری هستند که می تواند با تصویب قوانین و لوایحی به داد مردم این منطقه از کشور عزیزمان ایران برسند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، جاده مرگ ، سوانح
نظرات بینندگان