کد خبر: ۱۱۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

نظام سلطه زبان مذاکره را نمیفهمد/دنیای کنونی دنیای جهالت مدرن است

ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به بد عهدی های امریکا و نقض آشکار برجام توسط انها؛ نظام سلطه را نا آشنا با زبان مذاکره دانستند.

به گزارش  شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس با اشاره به بد عهدی های امریکا  و نقض آشکار  برجام توسط انها؛ نظام سلطه را نا آشنا با زبان مذاکره دانستند.


دنیای کنونی دنیای جهالت مدرن است 

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فجایع تلخ میانمار اظهار داشت: در هر گوشه دنیا که نگاه می کنیم مسلمان‌ها هستند که به فجیع ترین شکل کشته و تکه پاره می شوند؛ در یمن، عراق و سوریه، میانمار و بحرین مسلمان ها هستند که کشته می شوند.

وی افزود: دنیای اسلام به کجا رسیده است که کودکان مسلمان را به فجیع‌ترین وضع به قتل می‌رسانند و مجامع بین‌المللی مانند شورای امنیت در سکوتی مرگبار در برابر این کشتار و بی‌رحمی‌ها مانند فجایع تلخ میانمار که سال‌ها در حال وقوع است کلمه‌ای بر زبان نمی‌آورند.

حجت اسلام نقوی خطاب به افرادی که شورای امنیت را در دنیا مهم می دانند گفت: دلیل ما برای اینکه این سازمان‌ها و دست مستکبران است سکوت آنان در مقابل کشتار آواره شدن مسلمانان میانمار است در حالی که در مقابل یک جاسوس دستگیر شده و محاکمه آن در کشور ما، صدا  خود را بلند و از او دفاع می کنند.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل فقط اظهار می کند که ما این جنایت ها را محکوم می کنیم، لعنت بر شما، باید اقدام صورت گیرد، اگر مسلمان هم نباشند اینان مسلمان هستند.

امام جمعه صفاشهر دنیای کنونی را دنیای جهالت مدرن دانست و ابراز داشت: این جنایات در کشوری روی می‌دهد که رهبر آن دارای جایزه صلح نوبل است، البته سابقه اهدای این جایزه به افرادی مانند شیمون پرز و دیگر جنایتکاران تعجبی برای ما باقی نمی‌گذارد، امیدواریم با بیداری دنیای اسلامی این فجایع پایان یابد.

بعضی افراد در شهرستان دنبال از بین بردن عفت زنان هستند

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته استهبان ضمن اشاره به روز خانواده گفت: خانواده در اجتماع اساس و پایه اصلی است و تمام تلاش دشمنان بر این است که زن که مظهر عشق و محبت و صمیمت است را مظهر پرخاش گری و بد دهن بکنند تا نسبت به سایر اعضای خانواده این رفتار را داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین خاوری، امام جعه استهبان گفت: حفظ عزت وعفت زن و مرد و خانواده باید انجام شود اما در شهرستان می بینیم یک عده تمام تلاششان را می کنند که به هر راهی عفت را از خانواده ها بگیرند. الان دیگر عادی شده است که در سطح شهرستان زنان مانتویی بگردند و بعضا هم بد حجاب باشند؛ این یعنی در راه نابودی خانواده داریم قدم برمی داریم.


وی در ادامه افزود: کشتار مسلمانان در میانمار بدست کسی در حال اتفاق است که جایزه صلح نوبل را به او داده اند و این معنای صلح را از دیدگاه آمریکا نشان می دهد؛ معنای حقوق بشری که آمریکا و سازمان ملل وحقوق بشر تعیین میکنند همین است.

نظام سلطه زبان مذاکره را نمیفهمد

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به خطبه ای از امام علی(ع) در مورد پیشه کردن تقوای الهی اظهار داشت: نخستین ویژگی تقوا این است که تقوا ظرفیت این را دارد که خیرها و برکاتی را جمع کند که هیچ‌چیز دیگری این کار را نمی‌تواند انجام دهد، همچنین خیرهایی به‌وسیله تقوا به دست می‌آید که با چیز دیگر به وجود نمی‌آید.

وی با اشاره به مدعیان حقوق بشر گفت : در تمام فتنه ها،جنگ ها،خونریزی ها و کشتار مردم بی گناه پای آمریکای جنایتکار در میان است.

خطیب نماز جمعه زرقان باشاره به کشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت: دست وهابیت، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود دارد و جنایات استکبار باید برای همه علنی شود.

امام جمعه زرقان با اشاره به تحریم های جدید علیه ایران گفت : بهانه گیری های امریکا در خصوص مساله حقوق بشر و امثال آن نشان دهنده کینه دیرینه آمریکا علیه ایران و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با بیان اینکه آمریکا بارها برخلاف تعهدات خود در برجام عمل کرده است، تصریح کرد: آمریکا با نقض آشکار برجام نشان می‌دهد که به دنبال رسیدن به خواسته‌های استکباری‌اش است و نظام سلطه زبان مذاکره را نمی فهمد.

وی از روز مباهله به‌عنوان روز پیروزی اسلام یاد کرد و گفت: دراین روز بسیاری از آیات مهم قرآنی نازل شد که به فضیلت اهل بیت (ع) اختصاص داده شده در روز مباهله ریشه دورغگویان کنده شد.

مسئولین و مردم در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند و قلوب دانش آموزان نیازمند را شاد کنند

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه شهر مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: شغل‌های خشن باروحیه لطیف و احساسی بانوان سازگاری ندارد و چند مدتی است که صداوسیمای جمهوری اسلامی این نوع شغل‌ها را به نمایش گذاشته است که جای سؤال است.


حجت‌الاسلام شاکری با اشاره به فرمایشات امام مسلمین گفت: کلمه صلح باید ازجمله جایزه صلح نوبل برداشته شود و به‌جای آن کلمه جنایت و توحش باید جایگزین شود.

وی افزود: وقتی افرادی که جنایتکارتر هستند جایزه صلح نوبل می‌گیرند به کاربری عنوان صلح، صحیح نیست.


وی با اشاره به جلسه دیگر مقام معظم رهبری بیان داشت: مجمع تشخیص مصلحت که مجمع سلایق مختلف است، همه اعضاء باید انقلابی و ارزش‌مدار باشند و از خطوط اصیل ارزش‌ها حمایت کنند.


وی به سالروز ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله خزعلی را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: وی نمونه بارز ولایتمداری را برای همه افراد جامعه ترسیم کرده‌اند.


شاکری در بخش دیگری دانش و سواد را به‌منزله بینایی شمرد و تصریح کرد: نهضت سوادآموزی ظرفیت بسیار مناسبی است که باید همه اعضاء جامعه باسواد شوند.


حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: حاجیانی که از سرزمین وحی برگشته‌اند و تمامی مؤمنین با کمک‌های خود هرچند کم اما در جشن عاطفه‌ها شرکت کنند و قلوب دانش آموزان نیازمند را شاد کنند.

عزت ایران اسلامی به خاطر دفاع ازمظلوم است

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه 24 شهریورماه ضمن سفارش مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز متاسفانه عوامل بی تقوایی وجاذبه بی تقوایی در جامعه زیاد شده است واین غفلت دارد مردم را از مسیر اصلی دور می کند جاذبه های مجازی تبدیل به قربانگاهی برای فرزندان ماشده است  ودر این مسیر ؛ایمان خیلی ها را باخود می برد.

 موسوی انور افزود: باید مومنین اهل بکا وتضرع وخشوع وخضوع باشند وبرای اطاعت وعبادت خدا وقت بگذارید ودر این مسیر هم خود وخانواده را دراین مسیر الهی هدایت کنید و راه حقیقت وذات بندگی خداوند را برای فرزندانتان هموار سازید ودر جوانی شیوه پاک بودن ودوری از گناه را به آنها یاد داد.وبا حضور خود احساس کنید که خداوند به شما در قلب شماست واین حضور خداوند را باید با رعایت تقوی الهی درک کرد.

 وی درخصوص روزمباهله گفت: روز مباهله به میدان آمدن تمامی اسلام در مقابل تمامی کفر بود  ومقابله اسلام وکفر با آمدن تمام وجود اسلام بود در این روز تمامیت اسلام برای دفاع از اسلام در مقابل کفر امدند روز مباهله مهمترین مقابله اسلام در تاریخ بود روزی که تمام موجودیت اسلام با نزدیکترین اشخاص خود برای ثابت شدن اسلام به میدان آمدند ودر این مسیر موفق شدند.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت: امروز اگر بشریت ومسلمان دچار آسیب می شوند نتیجه آن دوری وفراموشی غدیر است غدیر یکی از مهمترین مباحث بشری است که متاسفانه توسط ایادی کفار در دنیای اسلام دارنداین مهم را کمرنگ می کنند تا به اهداف شوم خود برسندt اگر غدیر فراموش نمی شد محرم بوجود نمی آمد وجامعه مسلمین دچار انحطاط وانحراف نمی شد.

امام جمعه سپیدان ضمن محکوم نمودن کشتار مسلمانان در میانمارافزود: امرزو خواستگاه جهان اسلام ودفاع از حق کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام است وهر جایی که صدایی مظلوم شنیده می شود این ایران اسلامی است که برای دفاع از فریاد مظلم مسلمان در هر جای دنیا اقدام می کند وفریاد رس آنها است در کشتار مسلمانان بی دفاع ومظلوم میانمار حقوق بشر وحامیان کمپین ها کجاهستند وچرا فریاد ملت مظلوم میانمار را نمی شنود.

حجت الاسلام موسوی انورگفت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران با تمام توان وقوا در مقابل ظلم ایستاده است وهمین ایستادگی در مقابل ظلم  واستکبار به ایران اسلامی عزت داده است و عزت ایران اسلامی به خاطر دفاع از مظلوم است امروز غدیر وامیرالمومنین به ما عزت داده است وبا عزمی راسخ وبا قاطعیت در مقابل ظلم ایستادگی می کنیم.

امام جمعه شهرستان سپیدان درخصوص مسئله برجام عنوان داشت: برخی از مسئولین درکنار مسئله برجام به سادگی رد می شوند باید با دشمن با زبان محکم وقاطع صحبت شود کار آمریکا دشمنی است وهیچگاه دست از دشمنی برنخواهیم برداشتt باید موضوعات برجام شجاعانه وعلنی وبا پاسخی دندان شکن جواب داده شود . ما نیاز به امریکا نداریم ودر چهل سال گذشته به لطف امام زمان (عج)  وهمت مردم حرکت کرده ایم وبه این حرکت خود ادامه خواهیم داد.

خطیب نماز جمعه سپیدان گفت: محرم بزرگترین فرصت برای جهانی کردن حکومت امام زمان (عج) است  باید عاشورا راقدربدانیم واز محرم وعاشورا درس بگیریم آنهم درس انسانیت ومردانگی ومقابله با ظلم وستم وکرامت انسانی است وهمه باید در محرم از وعاظ ومسجدی ومومنین برای درس گیری از عاشورا وعبرت های اقدام کنیم ودر این میان باید مراقب بود برخی از حرکات در شان عاشورا ومحرم نیست که باید دقت کرد.

برای فصل مهر به دانش آموزان نیازمند کمک کنیم

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه کشور ما و برخی مسولان در مصلحت هایی که بوجود می آید خیلی زیاد تندروی می کنند که نمونه آن در قضایای برجام و پر کردن قلب راکتور اتمی اراک بود که هنوز امضای برجام خشک نشده  بتن آماده و قلب راکتور را پر کردند.

خطیب جمعه بوانات در ادامه سخنان خود روز مباهله را سندی ماندگار برای اهل بیت و شیعه برشمرد و تصریح کرد: در روز مباهله پیامبر اکرم(ص) افراد خاص خانواده خود را به دستور قران کریم شرکت داد، حضور امام علی(ع) در مباهله نشان از اهمیت ولایت دارد.

امام جمعه بوانت در جای دیگری از سخنان خود به سالروز اعدام یکی از منافقان کور دلی که در ایام خود جزو اصحاب انقلاب بود و گمراه شد اشاره  کرد و گفت: ملاک تشخیص افراد حال افراد هست چرا که صادق قطب زاده از افرادی بود که در انقلاب نیز زحماتی کشید و مدتی نیز رییس سازمان صدا و سیما بود اما فریب خورد و به جرگه منافقین پیوست و حتی در ترور امام راحل نیز مستقیما وارد عمل شد که این ترور نا فرجان ماند و وی را اعدام کردند تا درس عبرتی باشد برای دیگران.

حجت الاسلام زارع همچنین به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و از مسولان هیات و برگزار کنندگان مراسم خواست تا از اسراف و زیاده روی و تجمل گرایی در عزاداری ها پرهیز کنند.
وی ادامه داد: به فصل شروع مدارس نیز نزدیک شده ایم به همین منظور و کمک به دانش آموزان نیازمند جشن عاطفه ها توسط کمیته امداد برگزار می شود که با کمکهای شما خیرین دانش آموزان نیازمند نیز بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.


 بوداییان در حال کشتار مردم مسلمان میانمار هستند، اما از هیچ کشوری صدایی بلند نمی شود

 حجت الاسلام رضا صفایی در خطبه های این هفته نماز جمعه شیعیان خنج با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در مسیر امام و انقلاب تصمیم گیری نماید و مسایل شخصی را به کار نگیرد.

 وی در ادامه به حوادث میانمار اشاره کرد و گفت: در این منطقه، بوداییان با همکاری ارتش این کشور جان هزاران هزار مسلمان بی گناه را گرفته و در حال کشتار آنها به طرز فجیع می باشند، اما از کشورهایی که ادعای حقوق بشر می کنند، هیچ صدایی بلند نمی شود.

صفایی اظهار داشت: آن چیزی که انتظار است این است که هر مسلمانی در هر جایی که هست و به هر شیوه ای که می تواند باید این حادثه را محکوم کند و مسوولین دولتی نیز از این مسلمانان بی گناه و بی دفاع، به طور قاطع احقاق حق کنند.

 وی در ادامه به نقض دوباره برجام توسط آمریکا اشاره نمود و آن را نشان دهنده بدعهدی آمریکا دانست.

 امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود به فرارسیدن ایام محرم اشاره نمود و گفت: محرم، ماه عزت است و باید به این عزت ها توجه نماییم. مراقب باشیم بدعت ها وارد عزاداری ها نشود.

 صفایی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، مردم را به مشارکت در جشن عاطفه ها و کمک به دانش آموزان نیازمند، توصیه نمود.

وی در پایان از جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان به دلیل اقدام به جمع آوری کمک به مردم مظلوم میانمار و همچنین دانش آموزان نیازمند، تشکر کرد.

ازدواج سفید نسب خانواده ها را نشانه رفته است

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های عبادی_سیاسی امروز نماز جمعه با تبریک بازگشت حجاج جهرمی٬ گفت: دیدار حجاج عزیز امری پسندیده است طوری که  به فرموده خداوند هرکس زائر من  را زیارت کند مثل این است که مرا زیارت کرده است.



 وی با اشاره به روز مباهله٬ گفت: روز مباهله روزی است که پیامبر برای اثبات حقانیت خود عزیزانش را به نزد مسیحیان نجران آورد تا بجای جنگ با نفرین کردن مشخص شود که آیا آنها صحیح می گویند یا پیامبر حق است اما آنها با دیدن حضرت زهرا(س) و همسر و فرزندانش پذیرفتند پیامبر حق است.

خطیب جمعه جهرم اشاره ای نیز به روز خانواده  همزمان با ۲۵شهریورماه داشت و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی خانواده ها باید خانواده پیامبر باشد همان خانواده ای که سه روز و سه شب نان خود را به فقرا بخشیدن و خودشان در این مدت روزه گرفتند که به همین دلیل خداوند سوره« هل اتی» نازل کرد‌.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه ای نماز جمعه این شهر٬ تصریح کرد: متاسفانه عده ای به فرزند کم ترغیب شده اند و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و سیاست گذاری ها کمی از این مورد فاصله گرفته ایم اما سیاست گذاری کافی نیست باید فرهنگ نیز اصلاح شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: روحانیون٬ صاحبان اندیشه و دانشگاهیان برای اصلاح این فرهنگ  تلاش کنند.

وی با انتقاد به اینکه عده ای با به کار بردن کلماتی مانند ازدواج سفید نسب خانواده ها را نشانه رفته اند٬ تاکید کرد: به گفته مراجع تقلید و علما فرزند خارج از رحم مشکل شرعی ندارد اما برخی درصدد تغییر نسب ها از این طریق هستند که خوشبختانه این اقدام مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

امام جمعه جهرم تصریح کرد: در آینده کشور با افراد مسن روبرو می شود که صاحبان اندیشه باید برای مراقبت از این افراد تدبیری بیندیشند.

مباهله سندی بر حقانیت اهل بیت

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه امام جمعه موقت نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت : آموزش قرآن به فرزند همانند ده هزار جهاد در راه خدا می باشد، جایگاه قران را در زندگی خود مشخص کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه افزود: زنان خانه دار میتوانند بجای غیبت کردن و تلف کردن اوقات خود با قرآن مانوس شوند و زنانی که به فرزندان خود شیر میدهند قرآن را برای فرزندان خود قرائت کنند.

وی ادامه داد: لالای در گوش فرزندانتان قرآن باشد، دانشمندان و عالمان معتقدند که صداهایی که بچه در ابتدای زندگی خود می شنود تا پایان زندگی در سعادت و خوشبختی او تاثیر دارد.

امام جمعه موقت نی ریز خاطر نشان شد: قرآن و آیات قرآن مونس ما در دنیا و آخرت خواهد بود و نجات دهنده ما در قبر و قیامت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اگرقرآن در زندگی ما جایگاه خود را پیدا کند نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، کمک به مستمندان  جایگاه واقعی خود را پیدا میکند وتبعیض کنار خواهد رفت.

خطیب جمعه نی ریز افزود: متاسفانه دستگاها و نهادهای ما با فرهنگ قرآنی فاصله دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد فقیه با اشاره به غربزگی و فرهنگ غرب عنوان داشت: متاسفانه عده ای با سگ و حیوانات مانوس پیدا کردند و شب با او می خوابیند و به حدی افراط به خرج میدهند که حتی خود خارجی ها هم از این رفتارها متعجب می شوند.

وی در ادامه در خصوص شان نزول آیه مباهله گفت: شیعه و سنی به اتفاق گفتند این آیه در شأن اهل بیت، علی الخصوص علی (ع) نازل شده است.

امام جمعه موقت نی ریز در ادامه با اشاره به ویژگی های یک مرد مومن بیان کرد: متاسفانه عدی از مردها خرج همسر و فرزندان خود را نمیدهند و حاضر هستند همسرشان برای این موضوع از دیگران درخواست کند و پست ترین فرد کسی است که زن او برای خرجی به دیگران رو بزند.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن ماه محرم گفت: مداحان و هیات های مذهبی در نظر داشته باشند که اشعارشان به گونه ای باشد که بهانه دست دشمن ندهد و اشعار شان و منزلت اهل بیت و امان حسن (ع) را پایین نیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه در ادامه اظهار داشت: چرا عده ای به خود اجازه می دهند هر چیزی را به امام حسین (ع) و اهل بیت نسبت دهند به جای این بدعت های اشتباه از مقام و مکتب امام حسین (ع) گفته شود.

دارند برجام را از درون میپوسانند و نابود میکنند.

حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در خطبه های این هفته گفت: نمایندگان مجلس آمریکا دوباره در راستای نقض برجام قدم جدیدی برداشت گرچه این اقدام بصورت قانونی نیست

وی افزود: آنچه مجلس نمایندگان تصمیم بگیرد در سنای آمریکا مطرح می شود و هنگامی که ریاست جمهوری امضاء کرد بصورت قانون در می آید.

امام جمعه داراب در رابطه با نقض برجام گفت: اخیرا حرکت جدیدی در راستای نقض برجام انجام شد، فروش هواپیماهای مسافر بری به جمهوری اسلامی ایران ممنوع شد.

وی افزود: با توجه به بند های مختلف برجام، فروش هواپیما های مسافر بری جز تعهدات برجام است و مشکلی ندارد.

حجت الاسلام صادقی گفت: دارند برجام را از درون میپوسانند و نابود میکنند، آنچه آقای ترامپ گفته بود که برجام را پاره میکنم محقق نشد و به این نتیجه رسیدند که اگر برجام را پاره کنند به نفع آنها نیست بلکه به ضرر آنهاست.

وی افزود: برجام را به ظاهر حفظ میکنند ولی از درون به قوانین آن هیچگونه احترام نمیگذارند و هرروز میگویند باید مراکز نظامی ایران باید بازدید شود و دیگران را میترسانند که اگر بانک ها و مراکز تجاریشان با ایران معامله داشته باشد، آنهایی که ایران هراسی راه می اندازند کور خواندند، نظام جمهوری اسلامی با آنها مقابله خواهد کرد.

امام جمعه داراب با توجه به آغاز سال تحصیلی گفت: در شهرستان داراب بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کودک بی بضاعت وجود دارد که لباس و کفش برای رفتن به مدرسه ندارند و در تامین هزینه کتابشان مانده اند.

وی گفت: به فقرای خویشاوند و فامیل خود برسید، در فامیل ها فقرای متدین زیادی وجود دارد که نمی توانند دست دراز کنند و رو بزنند.

حجت الاسلام صادقی در رابطه با کمک به دانش آموزان نیازمند گفت: عده ای از معلمین هستند بخشی از حقوق خود را به دانش آموزان بی بضاعت اختصاص میدهند و در طول سالهای تحصیلی که با این دانش آموزان روبرو هستند به آنها کمک می کنند.

وی افزود: با اداره آموزش و پرورش و کمیته امداد همکاری کنید که هر ریالی که کمک میکنید ثواب بسیار بالایی در پیش و روی شماست.

روزمباهله سند قطعی حقانیت اسلام است

حجت الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه اول نماز با اشاره به اهمیت وجایگاه تقوای الهی گفت:تقوای الهی به عنوان بهترین توشه همراه مومن و به عنوان بهترین ومطمئن ترین پناهگاه برای انسان است،توشه ای که انسان را تا آخرات همراهی وحفظ می کند،کسی که در این پناهگاه قرار گیرد در برابر همه خطرات وحوادث محفوظ است.

ایشان سپس به تشریح ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی «ع» از زبان ودیدگاه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی پرداخت وگفت:پیامبر بزرگ اسلام«ص» بیش از 460 صفت بارز وشاخص را برای ایشان بیان می کند و در خصوص اهمیت ونقش مهم ایشان در حفظ اسلام تاکید می کندکه دربعضی از حوادث اگر وجود حضرت علی «ع» نبود علاوه بر شکست اسلام من هم هلاک می شدم.

امام جمعه بیضا در خطبه دوم با اشاره به روز مباهله گفت:روز مباله سندقطعی اسلام ودین حنیف ابراهیمی ومحمدی«ص»است چرا که در این روز حضرت محمد مصطفی «ص» حقانیت وحق بودن دین مبین اسلام را اثبات کرد.

امام جمعه بیضا با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار گفت:قتل وعام مسلمانان در این میانمار وسایر کشور ها آنهم به جرم مسلمان بودن از نقش و توطئه های صهیونیستها واستکبار جهانی است.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به بیانات مهم وارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس واعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:معظم له در این دیدار با تاکید بر اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آور امام عزیز است افزودند:مجمع تشخیص مصلحت، یادآور امام بزرگوار و فراورده‌ی انقلاب است، و در فرایند اداره و مدیریت کشور دارای تأثیر بسیار مهمی است؛ بنابراین باید تفکرات امام و انقلاب بر آن کاملاً حاکم باشد، انقلابی فکر و عمل کند و هیچ مصوبه، موضع‌گیری یا اقدامی متفاوت با مبانی اصلی انقلاب و میراث گرانقدر امام از آن مشاهده نشود. امام جمعه بیضا با اشاره به طرح بهانه های واهی وپوچ سران امریکا به ویژه ترامپ در خصوص نقض برجام گفت: ترامپ  یک انسان وحشی، خشن ودیوانه ای است که می خواهد برای ما تعیین تکلیف کند که باید بداند نقض بر جام  نه تنهابرای مردم ما مشکلی ایجاد نمی کند بلکه زمینه شکست ونابودی خود آنها را فراهم می کند.

آغاز هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید وبرگزاری جشن عاطفه از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه بیضا به آن اشاره وپیرامون آنها مطالبی بیان کرد
نظرات بینندگان