کد خبر: ۱۱۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
یادداشت/ کیومرث یزدان پناه

ظرف شکسته ظریف

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی به ناکامی دولت و تیم دیپلماسی در خصوص برجام اشاره کرده و از وزیر خارجه کشورمان خواسته بپذیرد که فرجام برجام این شده است که ایران در جایگاه متهم دائمی و امریکا در مقام قاضی مدعی قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه، کیومرث یزدان پناه درو، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی به ناکامی دولت و تیم دیپلماسی در خصوص برجام اشاره کرده و از وزیر خارجه کشورمان خواسته بپذیرد که فرجام برجام این شده است که ایران در جایگاه متهم دائمی و امریکا در مقام قاضی مدعی قرار گرفته است.

متن کامل این یادداشت در ادامه آمده است:

« آقای ظریف در خصوص ناکامی در برجام ،بنظرم حرفی بزنید که حداقل از نظر سیاسی اندکی اعتبار داشته باشد.

وزیر محترم امورخارجه امروز مثل بسیاری از مواقع جمله‌ای را در صفحه شخصی اش گذاشته که مثلا به امریکا گوشزد کند که به برجام پایبند باشد.

این جمله آقای ظریف آدمی را به یاد یک طنز تلخ می‌اندازد که در مکانی سارقی چمدان ارزشمند شخصی را به سرقت برد و به سرعت از مهلکه گریخت. اطرافیان آن شخص داد و بیداد راه انداختند که چمدانت را دزد برد. آن شخص با خونسردی گفت نگران نباشید کلید چمدان تو جیبمه.

حال وزیر محترم امور خارجه کشورمان، سارق بدنام و بد سابقه ای بنام امریکا را نصیحت می کند که همه دار و ندار هسته ای کشور را به غارت برده، و به چشم متهم دائمی به ما نگاه می‌کند؛ اما انگار کلید بی مصرف برجام نزد آقای ظریف است که لسان به نصیحت این سارق بی‌رحم گشاده است.

آقای ظریف بپذیرید که کودک برجام حتی شیشه شیر خشکش هم خشکیده. بپذیرید برجام و به فنا دادن توانمندی و قدرت هسته ای ایران، وزن ژئوپلیتیکی ما را در جهان و منطقه کاهش داده است و از همه بدتر فرجام برجام این شده است که ایران در جایگاه متهم دائمی و امریکا در مقام قاضی مدعی قرار گرفته است.

ای کاش همان اندازه که در فضای مجازی فعال هستید و وقت مضاعف برای صفحه شخص تان می گذارید، همان اندازه هم برای توافق نامه‌ای وقت می گذاشتید که الان تبدیل به غده لاعلاج و بدخیم تبدیل نمی‌شد.

آقای ظریف دیگر حتی دوستان سینه چاک دانشگاهی برجام، امثال صادق زیبا کلام‌ها از این توافق با این همه محدودیت برای کشورمان دفاع نمی‌کنند و همه متوجه ابعاد خطرناک این توافق نامه تحقیر آمیز و پیامدها و تبعات عجیب و غریب آن برای کشورمان شده اند.

شما می دانید که امریکایی ها پای بر روی کدام نکات ضعف برجام گذاشته اند، لذا حرفی بزنید که اندک اعتباری حداقل داشته باشد.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان