کد خبر: ۱۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس؛

دستگاه دیپلماسی اقدام مناسبتی در برابر کشتار مردم میانمار انجام دهد

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس، در بیاینه ای نسل کشی در میانمار را محکوم کردند و از جوامع بین المللی و مسلمین جهان درخواست کردند؛ با همدلی و وحدت رویه به صورت قاطع وارد عمل شوند و جلوی چنین خصومتهائی را بگیرند.

به گزارش شیرازه، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس، با بیاینه ای نسل کشی در میانمار را محکوم کردند و از جوامع بین المللی و مسلمین جهان درخواست کردند با همدلی و وحدت رویه به صورت قاطع وارد عمل شوند و جلوی چنین خصومتهائی را بگیرند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الرسول (ص): مَن سَمعَ رَجُلاً یُنادی یا لَلمُسلِمین فَلَم یُجِبهُ فَلَیسَ بِمُسلِمٍ. بحارالانوار ج 71 ص399

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:"هرکس صدای تظلم و دادخواهی و کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد او مسلمان نیست. "

و یا سالار شهیدان عالم امام حسین (ع) می‌فرمایند: إن لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم؛ اگر دین ندارید و از معاد نمی ترسید، لااقل آزاده باشید. بحار الانوار ج 45 ص 51

نسل کشی بیرحمانه و مغرضانه مردم مظلوم و مسلمان میانمار از طرف مدعیان صلح جهانی و دریافت کنندگان جایزه صلح نوبل و در سایه سکوت همیشگی و ذلیلانه جوامع مدعی حقوق بشر، لکه ننگی دیگر بر پیشانی استکبار جهانی است.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ضمن محکوم نمودن چنین جنایات ظالمانه،از جوامع بین المللی و مسلمین جهان درخواست می کند با همدلی و وحدت رویه به صورت قاطع وارد عمل شوند و جلوی چنین خصومتهائی را بگیرند. امید است دستگاه دیپلماسی و مسئولین مرتبط در جمهوری اسلامی ایران، با عکس العمل مناسب و مستمر در راستای کمک رسانی و ایجاد وفاق جهانی برای برخورد با این فجایع،اقدام عاجل داشته باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

برچسب ها: میانمار ، بیانیه ، اساتید
نظرات بینندگان