کد خبر: ۱۱۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
رئیس بسیج هنرمندان فارس:

استقبال ۱۵۰ هزار نفری شیرازی‌ها از «فصل شیدایی»/ دستگاه‌های فرهنگی خط مقدم برنامه‌های فاخر و ارزشی باشند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از استقبال ۱۵۰ هزار نفری مردم شیراز از نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» در طی ۱۳ شب اكران خبر داد.
به گزارش شیرازه، نیما زارع، رئیس بسیج هنرمندان فارس، با اشاره بهاستقبال ۱۵۰ هزار نفری شیرازی‌ها از «فصل شیدایی»/ دستگاه‌های فرهنگی خط مقدم برنامه‌های فاخر و ارزشی باشند اجرای موفق نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «فصل شیدایی» در شیراز از استقبال ۱۵۰ هزار نفری مردم این دیار از نمایش مذكور خبر داد و گفت: بحمد الهی این نمایش با استقبال بسیار گسترده مردم مواجه شد كه حتی ما هم از این همه استقبال مردم غافل‌گیر شدیم.

مشاركت ۷۰۰ نفر در اجرای «فصل شیدایی»

وی با یادآوری این نكته كه در اجرای این نمایش ۷۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف نمایشی، هنری، امنیتی و انتظامات و پشتیبانی‌ها از سپاه فجر فارس و سازمان هنری اوج همكاری داشتند، افزود: اصل قضیه مالی این نمایش بر عهده دو دستگاه سپاه فجر و سازمان هنری اوج بود و مابقی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در ارائه خدمات ما را یاری دادند.

میزان استقبال مردم از «فصل شیدایی» واقعاً برای ما غافلگیری بود

زارع، استقبال و حضور مردم از این نمایش را به یادماندنی توصیف كرد و گفت: بزرگ‌ترین حسن اجرای این نمایش حضور مردم بوده است كه این میزان استقبال واقعاً برای ما غافلگیری بوده است و این مسئله هم نشان داد كه اگر كار خوب و با كیفیت انجام دهیم، مسلماً مردم هم استقبال می‌كنند.

«فصل شیدایی» ثابت كرد كه استقبال مردم از دین قطعی است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اظهار كرد: گاهی اوقات، برخی از مجموعه‌های شبه روشن‌فكر نقد می‌كنند و بحث دین و خدا و پیامبر را با استقبال مردمی، جمع اضداد می‌دانند و می‌گویند مگر می‌شود حرف از خدا و پیامبر بزنند و مردم استقبال كنند اما «فصل شیدایی» نشان داد كه می‌شود از خدا و پیامبر و مباحث دینی و ارزشی و انقلابی در قالب هنر حرف زد و مردم هم از آن استقبال گسترده كنند و این همان چیزی است كه دشمن به صورت ویژه از آن استفاده می‌كند.

همكاری ناجا در بخشودگی جرائم رانندگان استقبال‌كنندگان

وی با یادآوری اینكه تمام امكانات و ظرفیت‌هایی كه ما برای اكران این نمایش در نظر گرفته بود، پاسخگو نبود، گفت: در این راستا پاركینگ خودرویی به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ ماشین در نظر گرفته بودیم و به حدی استقبال مردم زیاد شد كه این پاركینگ هم پاسخگو نبود و مردم مجبور می‌شدند كه خودروهای خود را در مسیرهای مختلف پارك كنند و نیروی انتظامی هم آن‌ها را جریمه می‌كرد البته بحمد الهی با همكاری سردار گودرزی، فرماندهی نیروی انتظامی این مشكل جریمه‌ها حل شد و هر كسی در این زمینه مشكلی دارد می‌تواند از طریق نیروی انتظامی و ما این مسئله را دنبال كند.

تنها در شب آخر ۱۸ هزار نفر آمدند

زارع باز هم بر این نكته تأكید كرد كه واقعا غافلگیری عجیبی برای ما بود كه این همه مخاطب پای كار آمدند و برای ما باور كردنی نبود و در سابقه برنامه‌های فرهنگی و هنری فارس طی سال‌های گذشته هم این میزان استقبال بی‌نظیر بود به طوری كه ما ۱۲ هزار صندلی را تأمین كرده بودیم اما در شب آخر ۱۸ هزار نفر از مردم حضور یافتند و عده بسیاری مجبور شدند سرپا نمایش را تماشا كنند لذا من بر این باورم كه اگر ۱۰ روز دیگر هم اكران این نمایش ادامه داشت،‌ باز هم مردم از آن استقبال می‌كردند.

هم‌افزایی مؤسسات مردمی در برپایی نمایشگاه جنبی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه یكی از محاسن این كار را تجمیع و همكاری مؤسسات فرهنگی ـ مردمی در این برنامه دانست و گفت: در حاشیه اكران «فصل شیدایی» نمایشگاهی با حدود ۸۰ غرفه برپا شد كه بخش عمده‌ای از غرفه‌داران را مؤسسات مردمی فرهنگی و یا تلاشگران عرصه اقتصاد مقاومتی بودند و در كنار همدیگر تلاش می‌كردند لذا هم‌افزایی كه در این راستا ایجاد شد از محاسن كار محسوب می‌شود و این نشان داد همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند اگر همه ذیل یك قرارگاه فرهنگی دست به دست هم دهیم،‌ بازخورد بسیار خوبی خواهیم داشت.

وی با بیان اینكه استقبال از نمایشگاه به حدی زیادی بود كه ما نتوانستیم درخواست اعطای غرفه بسیاری از متقاضیان را اجابت كنیم، گفت: حتی گردشگران خارجی نیز از نمایش «فصل شیدایی» بازدید كردند.

زارع اظهار كرد: بسیاری از اتفاقات تاريخی كه ما اصلاً هیچ تصور و ذهنیتی از آن مباحث نداریم نظیر روضه حضرت رقیه(س) در این كار به نمایش گذاشته شد كه بسیار می‌تواند پاسخگوی شبهات اعتقادی در این زمینه باشد.

درك حماسه عاشورا و صحنه‌های دفاع مقدس با «فصل شیدایی» راحت‌تر می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس همچنین به درپیش بودن ایام محرم و هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: با تصویرسازی‌هایی كه در این نمایش از دفاع مقدس و واقعه عاشورا انجام شد، مسلماً مردم بسیار راحت‌تر می‌توانند مبانی این وقایع را درك كنند و وقتی سخن از عاشورا و دفاع مقدس می‌شود، مردم دیگر می‌دانند سخن از چه حجم آتش و مظلومیتی است.

وی یادآور شد: به اعتقاد برخی از مسئولان و همچنین هنرمندان شهرستانی، فضای استان فارس هم‌اكنون متأثر از جو «فصل شیدایی» شده است كه این مسئله حتی در شهرستان‌ها نیز احساس می‌شود.

متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی پول‌های خود را در جاهای دیگر هزینه می‌كنند

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست مردم مبنی بر تداوم این كار در طول سال تأكید كرد كه متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی پول‌های خود را در جاهای دیگر هزینه می‌كنند اما اگر پای كار بیایند مسلماً اجرای بیشتری از این نمونه كارها خواهیم داشت لذا لازم است كه مسئولان فرهنگی و مرتبط استان هم پای كار بیایند.

سپاه هميشه در حمايت از برنامه‌های ارزشی پای كار است

وی با بيان اينكه لازم است دستگاه‌های فرهنگی با همكاری يكديگر، در خط مقدم كارهای فاخر و فرهنگی باشند، ادامه داد: سپاه همیشه در اجرای چنین برنامه‌هایی و حمایت از برنامه‌های ارزشی پای كار است البته شرطش هم این است كه پویایی هم از آن طرف ببیند و قرار نیست همه بارهای بر زمین مانده در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را سپاه به تنهایی بر دوش بكشد و آقایان دارند نان انقلاب را می‌خورند و باید آن‌ها هم در این زمینه‌ها فعال باشند.

منبع: ایکنا
نظرات بینندگان