کد خبر: ۱۱۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

آموزش خصوصی درگیری خیابانی با سلاح به بانوان در ایران +عکس

با وجود ممنوعیت برخی از این رشته‌ها و سبک‌ها شاهد تبلیغات دوره‌های آموزشی این رشته‌ها هستیم و هیچ نظارتی نیز روی آنها وجود ندارد.
به گزارش شیرازه، ورزش‌های رزمی از گذشته مورد علاقه نوجوانان و جوانان بوده و همواره بسیاری از خانواده‌ها به دنبال حضور فرزندان خود در رشته‌های رزمی بوده و سعی می‌کنند در کودکی و نوجوانانی آنها را در یک باشگاه رزمی ثبت نام کنند تا ضمن توجه به علاقه فرزندان خود، به نوعی انرژی آنها تخلیه شود.

در سال‌های اخیر با تنوع رشته‌ها و سبک‌های مختلف رزمی روبه‌رو بوده‌ایم و دیگر رشته‌های رزمی به کاراته، کنگ‌فو، تکواندو و جودو خلاصه نمی‌شود و سبک‌ها و رشته‌های متنوعی پدید آمده و روز به روز نیز شاهد رشد این سبک‌ها هستیم. حدود ۱۰۵ رشته تحت نظارت فدراسیون ورزش‌های رزمی به فعالیت می‌پردازند. برخی از سبک‌ها نیز به صورت غیرقانونی و زیرزمینی فعال هستند و اقدام به برگزاری کلاس‌های آمورشی می‌کنند.

در سال‌های اخیر توجه به رشته‌ای مانند MMA به اوج خود رسیده و حتی برخی ورزشکاران سابق رشته‌های مختلف در ایران و جهان به این ورزش روی آورده‌اند. MMA یکی از رشته‌هایی است که در ایران به رسمیت شناخته نمی‌شود و به صورت رسمی هیچ باشگاهی مختص این رشته در ایران وجود ندارد اما این موضوع باعث نشده فعالیت آموزشی و اعزام‌های این رشته متوقف شود و شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری مسابقات زیرزمینی و غیرقانونی و حتی اعزام به مسابقات مختلف هستیم.

با وجود ممنوعیت برخی از این رشته‌ها و سبک‌ها اما متاسفانه شاهد تبلیغات دوره‌های آموزشی این رشته‌ها در نشریات تخصصی رزمی هستیم و هیچ نظارتی نیز روی آنها وجود ندارد. یکی از این کلاس‌ها که به تبلیغ در روزنامه‌ها و صفحات مجازی نیز پرداخته آموزش فنون درگیری خیابانی و انواع با سلاح و بی‌سلاحآن است. شاید برخی خانواده‌ها و حتی جوانان با مشاهده این تبلیغ و یا تبلیغاتی از این دست احساس کنند این کلاس‌ها با نظارت مسئولان ورزشی کشور برگزار می‌شود و به آنها اطمینان کنند اما در عمل اینگونه نیست.

علیرضا امینی، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری این کلاس‌ها و قانونی یا غیر قانونی بودن آنها اظهار داشت: هیچ کدام از این رشته‌ها و سبک‌ها به صورت ساماندهی شده فعالیت نمی‌کنند و به هیچ عنوان در لیست سبک‌های قانونی فدراسیون ورزش‌های رزمی نیستند. در سایت وزارت ورزش و جوانان و سایت فدراسیون ورزش‌های رزمی اسامی تمام سبک‌های تحت نظارت فدراسیون قرار دارد.

وی ادامه داد: ما نیز شنیده‌ایم سبک‌هایی از این دست فعالیت می‌کنند اما برخورد با آنها در حیطه اختیارات ما نیست. به دلیل اینکه فدراسیون آماتور هستیم امکان حضور رشته‌ MMA و قفس در آن دیده نشده و مرجع بستن و پلمب باشگاه‌هایی که به برگزاری این کلاس‌ها و رشته‌های غیرقانونی می‌کنند اداره اماکن نیروی انتظامی است.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی تاکید کرد: به طور کل فلسفه ورزش‌های رزمی به نوعی دفاع شخصی است اما ورزش‌های رزمی آماتور تحت نظارت ما نیستند. رشته‌ای مانند جودو که در المپیک حضور دارد فلسفه‌ای دارد و از پایه قوانین آن تعریف می‌شود. ولادیمیر پوتین اعتقاد دارد مردم روسیه فلسفه زندگی خود را از جودو یاد گرفته‌اند و می‌دانند چطور زمین بخورند، بایستند و پیروز شوند. برخی فنون رشته جودو در MMA نیز استفاده می‌شود اما در جودو این فنون اصول رفتاری و قوانین خاصی دارد. ورزش‌های معتبر رزمی نیز شناسنامه خاص خود را دارند و در زمره دفاع شخصی قرار می‌گیرند. فلسفه این رشته‌ها باعث می‌شود تا از خشونت در آنها جلوگیری شود و تحت قوانین خاص به فعالیت ادامه بدهند که این موضوع در رشته‌هایی مانند MMA دیده نمی‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: برخی رشته‌ها شناسنامه ندارند و به دلیل نبود همین شناسنامه غیرقانونی هستند اما متاسفانه با تبلیغات در نشریات رزمی و شبکه‌های اجتماعی جوانان و خانواده‌ها را فریب می‌دهند. فدراسیون ورزش‌های رزمی در صورت مواجه و سوءاستفاده این رشته‌ها از نام فدراسیون قطعا اطلاع رسانی می‌کند. اخیر نیز با تبلیغات رنجرهای کماندو مواجه شده‌ایم که معتقد هستند بادیگارد تربیت می‌کنند اما همانطور که در سایت فدراسیون اعلام کردیم اقدام آنها غیرقانونی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی نشریات رزمی شاهد تبلیغات این سبک‌های غیرقانونی هستیم که بابت آن نیز ناراحتیم و اعلام می‌کنیم علاقمندان و خانواده‌ها در صورت مشاهده این سبک‌های ناشناخته می‌توانند از سایت فدراسیون ورزش‌های رزمی و وزارت ورزش و جوانان استعلام بگیرند.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در پاسخ به این سوال که برای برخورد با این باشگاه‌ها نامه‌نگاری با اماکن صورت خواهد گرفت، به تسنیم گفت: قطعا این کار را می‌کنیم و امیدواریم برخورد با این باشگاه‌ها با نامه‌نگاری حل شود. نشریاتی که تبلیغات این رشته‌ها را منتشر می‌کنند قطعا از غیرقانونی بودن آنها آگاه هستند و اگر بخواهند می‌توانند از فدراسیون نیز استعلام بگیرند. ۱۰۵ رشته در فدراسیون ورزش‌های رزمی ساماندهی شده است که تحت نظارت ما هستند و در صورت تخلف نیز با آنها سریعا برخورد خواهد شد. با هر تخلفی از سوی رشته‌های ساماندهی شده صورت بگیرد، مماشات نخواهیم کرد و از لحاظ حقوقی با آنها برخورد و حتی فعالیت آنها را تعلیق می‌کنیم.


منبع: تسنیم
نظرات بینندگان