کد خبر: ۱۱۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

مشاهدات عینی نماینده مجلس از جنایت میانمار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:اگر بگویم جنایتی که در حق این مردم بی پناه رغم خورده است "پاکسازی قومی" می‌باشد کفایت عمق فاجعه را بیان نکرده ام چرا که از نزدیک دیدم و به روشنی درک کردم و دردمندانه حس نمودم که در میانمار یک "نسل کشی وحشیانه و بی رحمانه" تمام عیار اتفاق افتاده است.
مشاهدات عینی نماینده مجلس از جنایت میانمار
به گزارش شیرازه، هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در یادداشتی به بیان مشاهدات خود از وضعیت پناهندگان میانماری در بنگلادش توضیحاتی را ارائه کرد.

متن کامل یادداشت نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"آمده‌ایم تا فریاد مظلومان میانمار را به گوش جهانیان برسانیم".

چند روزی هست که در مرز بنگلادش و میانمار حضور دارم، در میان خیل عظیم زنان و کودکان و مردم مسلمانی که فقط به خاطر مسلمان بودن مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند و به اجبار از خانه و کاشانه خود رانده شده و برای نجات جان خود موطن خود را ترک کرده و مجبور به فرار شده اند، چند روزی هست که از نزدیک شاهد درد و رنج و عذاب طاقت فرسای این مردم مظلوم هستم.

اگر بگویم جنایتی که در حق این مردم بی پناه رغم خورده است "پاکسازی قومی" می‌باشد کفایت عمق فاجعه را بیان نکرده ام چرا که از نزدیک دیدم و به روشنی درک کردم و دردمندانه حس نمودم که در میانمار یک "نسل کشی وحشیانه و بی رحمانه" تمام عیار اتفاق افتاده است.

در راستای فرمایش مقام معظم رهبری "مظلومیت مسلمانان میانمار نیاز به صدای بلند دارد تا فریاد مظلومان میانمار به گوش جهانیان برسد" لذا به اینجا آمده ایم تا فریاد مظلومان میانمار را به گوش جهانیان برسانیم.

قتل عام وحشیانه، کشتار بی رحمانه چند صد هزار نفر، ویرانی و به آتش کشیدن ده ها روستا و محل زندگی مردم بی دفاع میانمار حقایقی‌ست علنی و واضح و آنقدر گسترده که نیاز به اثبات نداشته و لازم است در اسرع وقت مجامع مسئول جهانی همچون دیده بان حقوق بشر، سازمان عفو بین الملل، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل واقعیت ها و حقایق و شواهد متعدد غیر قابل انکار این فاجعه انسانی را به سازمان ملل منعکس کنند، سازمان ملل  نیز موظف است بر اساس قوانین حقوق بین الملل و فارغ از هرگونه تعلقات قومیتی و نژادی و وابستگی های دینی و مذهبی برای جلوگیری از این جنایت فاجعه آمیز به سرعت مداخله نموده و با طرح موضوع در شورای امنیت، صلح بانان سازمان ملل را به منطقه گسیل نماید تا امنیت و آرامش بار دیگر به میانمار باز گردد.

این حداقل کاری ست که باید انجام شود، پس از آن تازه شروع کار است برای سازمان ملل و دولت های اسلامی و مجامع بین المللی؛ چرا که با وضعیت اسفناکی که در اردوگاه های پناهندگان میانماری در بنگلادش حاکم است و به وضوح مشاهده میشود، آنانی که از زیر رگبار گلوله ها و سر نیزه های نیروهای نظامی دولت خانم آنگ سان سو شی، حاکم بی رحم میانمار نجات پیدا کرده اند، زخمی و بیمار و خسته، از شدت گرسنگی و تشنگی و نداشتن سرپناه و بهداشت مناسب، جان خود را از دست خواهند داد.

به زودی بیماری های عفونی و میکروبی و انگلی کل منطقه را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد، بحرانی گسترده و چند وجهی و غیر قابل مهار که ننگ آن تا سال‌ها بر پیشانی مدعیان دورغین حمایت از حقوق بشر خواهد ماند.

این آخرین فریاد عدالت خواهی ما نخواهد بود چرا که تا توقف کامل هرگونه جنایت علیه انسانهای بی گناه به مسیری که در آن گام نهاده ایم با قدرت و سرعت به پیش خواهیم رفت. امروز در سرتاسر جهان حتی در خاک آمریکا و اروپا مردم آزادی خواه و صلح طلب به خیابان ها آمده اند و فریاد ظلم ستیزی علیه همه زورگویان و مستکبران سرداده اند و هر روز که جلوتر می رویم مطالبه گری و در خواست ملت ها برای جلوگیری و توقف خشونت علیه مسلمانان میانمار بیشتر و بیشتر می شود.

آن روز خواهد رسید که دوران ظلم و جنایت و آوارگی به سر آمده و صلح و دوستی و برابری در جهان حکمفرما شود.

ان شاءالله

هاجر چنارانی

نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی

استان چیتاگونک بنگلادش مرز میانمار.

نظرات بینندگان