کد خبر: ۱۱۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

بلا تکلیفی در انتصاب شهردار شیراز تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

اگر معافیان حائز شرایط مطلوب و صلاحیت لازم برای تصدی شهرداری شیراز است، باید هرچه سریعتر حکم وی توسط وزارت کشور ابلاغ شود و در غیر این‌صورت نیز وزارت کشور باید هرچه سریعتر مراتب را به شورای شهر شیراز اعلام کند.
بلا تکلیفی در انتصاب شهردار شیراز تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟
به گزارش شیرازه، شورای پنجم شهر شیراز بیش از یک ماه پیش در نخستین جلسه کاری خود، ضمن عزل علیرضا پاک‌فطرت از سمت شهرداری شیراز، عبدالحمید معافیان را به عنوان شهردار جدید سومین حرم اهل‌بیت(ع) انتخاب و وی را به وزارت کشور معرفی کردند.

اما اینک پس از گذشت بیش از یک ماه از این اتفاق، اما شهرداری شیراز همچنان از داشتن شهردار محروم است و با انتصاب ... اسدی به عنوان سرپرست شهرداری شیراز امورات خود را می‌گذراند.

مسلما یک سرپرست موقت، هیچگاه نمی‌تواند برای اداره امور یک کلانشهر برنامه ریزی کرده و یا تصمیمات کلان و ضروری را اتخاذ نماید و حداکثر انتظاری که از یک سرپرست موقت می‌توان داشت، حفظ وضع موجود است.

این موضوع زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که علیرغم انتشار شایعه صدور و ابلاغ حکم شهرداری معافیان از سوی سخنگوی شورای شهر، اما ابلاغ حکم معافیان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اعضای شورای پنجم نیز همانگونه که پیش‌تر طی مطلبی در خبرگزاری فارس عنوان کردیم، در این ارتباط پاسخگو نیستند.

حال با توجه به نیاز مبرم و فوری شهر شیراز به یک شهردار رسمی که از اختیارات تام برخوردار باشد و بتواند برای اداره امور شهر برنامه ریزی بلندمدت کرده و تصمیمات مهم اتخاذ نماید، به نظر می‌رسد بلاتکلیفی کنونی تنها یک فرصت‌سوزی بزرگ برای شهر شیراز است که نارضایتی افکار عمومی را نیز در پی خواهد داشت.

بنابراین به نظر می‌رسد اگر عبدالحمید معافیان حائز شرایط مطلوب و صلاحیت لازم برای تصدی شهرداری شیراز است، باید هرچه سریعتر حکم وی توسط وزارت کشور ابلاغ شود و در غیر این‌صورت نیز وزارت کشور باید هرچه سریعتر مراتب را به شورای شهر شیراز اعلام کند تا شورا فرد دیگری را برای این سمت در نظر بگیرد.

حال باید دید بلاتکلیفی و تاخیر در انتصاب شهردار جدید شیراز تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان