کد خبر: ۱۱۴۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد؛

پروژه های عمرانی با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و ترافیکی اجرا شوند/ وجود 8 هزار دانش آموز نیازمند در شیراز / چانه زنی در شورا برای مساعدت مالی به دانش آموزان یتیم

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گفت: شهرداری شیراز همچنان در بلاتکلیفی سپری می کند و تاکنون اقدامی از سوی وزارت کشور صورت نگرفته است؛ هیئت رئیسه در جلسه فوق العاده به این مسئله رسیدگی کند.
شهرداری شیراز همچنان در بلاتکلیفی سپری می کند / وجود 8 هزار دانش آموز نیازمند در شیراز / چانه زنی در شورا برای مساعدت مالی به دانش آموزان یتیم
به گزارش شیرازه، تذکرهای مداوم آئین نامه ای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز موضوع غالب در ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که در عصر یکشنبه(26 شهریور) برگزار شد، بود.

در حالی با بیگانگی اعضای شورا با آئین نامه داخلی مواجه هستیم که بررسی این آئین نامه به مدت سه هفته صورت گرفت و در پنجمین جلسه علنی این شورا به اتمام رسید.

به نظر می رسد بررسی های چند هفته ای توسط شورا، کافی نبوده و ادامه بررسی جزئیات آئین نامه داخلی ارجاعی از شورای شهر آخرین دستورکار جلسه علنی امروز بود.

لازم به ذکر است رایگان شدن خدمات مترو در سه روز اول سال تحصیلی از شنبه تا دوشنبه برای شهروندان، اولین دستورکار جلسه شورا بود که به صورت دو فوریتی توسط سرپرست شهرداری شیراز مطرح شد و که نهایتا به تصویب اعضای شورا رسید.

چانه زنی در شورا برای مساعدت مالی به دانش آموزان یتیم
درخواست رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فارس مبنی بر اعطای مساعدت در تامین هزینه پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت شیراز به مبلغ 50 میلیون تومان دومین دستورکاری بود که با مخالفت های متعددی روبرو بود.

سینا بنی زمانی با تاکید بر توجه بیشتر بر روی انتخاب مبلغ کمک به دانش آموزان یتیم در شیراز، تصریح کرد: شهرداری امروز چقدر درآمد داشته که در این لحظه 100 میلیون تومان بذل و بخشش کرده ایم؟!

نایب رئیس شورای اسلامی شهرشیراز در پاسخ به چانه زنی اعضای این شورا جهت کمک به تعدادی از ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خرید لوازم التحریر و پوشاک مدرسه، تصریح کرد: تاکنون مصوبات کور بسیاری در شورای شهر وجود داشته که هیچ گونه هدفمندی در آن راستا صورت نگرفته بود.

ابراهیم صبوری در ادامه با گلایه از اینکه اعضای شورا تاکنون به کمک های بی هدف و کور به سادگی رای مثبت داده اند و پیرو برخی مصوبات، هزینه های سنگینی بر شهرداری تحمیل شده است، اظهار داشت: اکنون که تعداد زیادی از دانش آموزان یتیم محتاج مقداری لوازم التحریر هستند شاهد چانه زنی هستیم!

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گلایه از عدم توجه به قشر ضعیف و بی بضاعت جامعه، گفت: دارایی های شهری که دست ما است مربوط به افراد کم برخوردار و مستضعف این شهر نیز است پس چرا نباید به امور این افراد توجه داشته باشیم.

سید احمدرضا دستغیب بیان کرد: متاسفانه از گل و بوته کاری گرفته تا ارائه خدمات رفاهی گسترده به شهروندان، همیشه نگاهمان به سمت شمال، غرب و مناطق برخوردار شهر بوده و تاکنون چنان برخورد شده که گویی مستضعفان در جامعه ما هیچ جایگاهی ندارند.

وی در ادامه افزود: باید خدمات ویژه و درخوری را به افراد کم برخوردار ارائه بدهیم چرا که اموال آنان نیز در قالب بیت المال در دستان ما قرار دارد.

در انتهای بررسی دستورکار مذکور، قرار بر این شد که شهرداری شیراز از محل ماده 16، 50 میلیون تومان برای تامین هزینه پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت شهر شیراز مساعدت کند.

وجود 8 هزار دانش آموز نیازمند در شهر شیراز / برای هزینه کرد هر ریال از بیت المال باید پاسخگو باشیم
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر 8 هزار دانش آموز نیازمند در شهر شیراز داریم، پیشنهاد خود را مبنی بر تهیه اقلام تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان توسط شورای شهر را ارائه داد.

وی افزود: ما می توانیم دانش آموزان مورد نظر را به شورا معرفی کنیم و تهیه و توزیع وسایل مورد نیاز این دانش آموزان را خود شورا بر عهده داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی در نطق پیش از دستور خود گفت: ساختار و ارکان شورای پنجم شهر شیراز با گذشت 26 روز از آغاز کار این شورا، هویت خود را پیدا کرده است.

احمد تنوری و دستغیب مدعی بر هزینه تراشی های غیر ضروری از محل درآمد شهرداری به واسطه مصوبات شورای شهر دوره چهارم شدند و تاکید داشتند: شورای شهر قبلی خرج های بی ضرورتی داشته است.

تنوری ضمن ابراز تاسف، اظهار داشت: این هزینه کردها شاید از طریق ارتباطات پیدا و پنهان سیاسی انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد راسخ داریم و خود را متعهد می دانیم که برای هزینه کرد هر ریالی که مردم به عنوان عوارض در اختیار شهرداری گذاشته اند باید با دقت و وسواس خاصی جوابگو باشیم.

وی در ادامه افزود: تلاش داریم که از درآمدهای شهرداری صرفا در راستای عمران و آبادانی شهر شیراز بهره ببریم.

شهرداری شیراز ملک شخصی هیچ کسی نیست / شورای پنجم نسبت به هزینه کرد بودجه های عمومی منفعل نخواهد بود
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی تصریح کرد: شهرداری شیراز ملک شخصی هیچ کسی نیست لذا باید بگویم که شورای دوره پنجم به هیچ عنوان همانند شورای دوره چهارم نسبت به هزینه کرد بودجه های عمومی منفعل نخواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورا با تاکید بر اهمیت رسیدگی به امور و شکایات مردمی گفت: به عنوان رئیس کمیته رسیدگی به درخواست های مردمی و پیگیری شکایات و همچنین رئیس کمیسیون حقوق شهروندی خود را متعهد به رسیدگی به تمامی امور مربوط به این کمیسیون می دانم.

تنوری با بیان اینکه برخی سازمان ها از جمله سازمان قطار شهری شیراز همکاری لازم با کمیته پیگیری شکایات شورا نداشته اند، اظهار داشت: این موضوع جای تامل و بررسی بیشتری دارد و امیدواریم مجموعه مدیران شهرداری در دوره جدید افرادی پاسخگو و دلسوز باشند و برای وقت مردم اهمیت قائل شوند.

پروژه های عمرانی با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و ترافیکی اجرا شوند
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با اعلام اینکه شورای پنجم بنا دارد ضمن حفظ هویت شهر شیراز با ویژگی های منحصر بفردش موجبات رضایت خاطر شهروندان، شادی خاطر بازدیدکنندگان، منحصر بفردتر شدن شهر و فضای شهری، افزایش شهرت ملی و جهانی، ایجاد ارتباط عاطقی قوی تر میان شهر و شهروند را فراهم نماید، بیان کرد: تقویت مشارکت های عمومی بیشتر شهروندان و سازمان های مردم نهاد در امور شهری و رونق صنعت توریسم و گردشگری از دیگر امور مهمی هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

نواب قائدی در خصوص ترافیک های سنگین موجود در تقاطعات غیر هم سطح گفت: باید پروژه های عمرانی با پیوست فرهنگی، زیست محیطی و ترافیکی اجرا شوند.

وی محقق شدن این امور را با حمل و نقل پایدار ایمن، انسان محور، هوشمند و دوستدار محیط زیست عنوان کرد.

عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری پیشنهاد خود را مبنی بر احداث زائرسرا در اطراف حرم، مجموعه های چند منظوره ورزشی، پارک مفاخر و مشاهیر، مراکز حمایتی از کودکان کار و خیابانی را ارائه داد و گفت: افزایش شادی و نشاط شهروندان و توزیع عادلانه سرانه فرهنگ_ ورزشی در نقاط مختلف شهر و ایجاد مراکز آموزش خانواده ها و آموزش مهارت های شغلی شان را از اولویت های مهمی دانست که لازم است مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

بیشتر بدانیم: شورای پنجم پس از جلسه تحلیف خود عبدالحمید معافیان را جهت تصدی شهرداری شیراز انتخاب و به وزارت کشور معرفی کردند؛ طبق قانون شوراها زمان صدور حکم نهایی شهردار شهرها طی 10 روز صورت می گیرد اما تاکنون پس از گذشت یک ماه شهرداری کلان شهر شیراز همچنان در انتظار و بلاتکلیفی بسر می برد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز آنلاین شدن در خواست تاکسی در شهر را از وظایف شهرداری دانست و گفت: شهرداری باید رانندگان تاکسی و موسسات حمل و نقل مسافر را ساماندهی کند و پاسخگوی شهروندان باشد.

قائدی در خصوص عدم ابلاغ حکم شهرداری شیراز، به تبصره 3 ماده 71 قانون شوراها مبنی بر صدور حکم شهردار طی 10 روز اشاره کرد و افزود: شهرداری شیراز پس از 25 روز همچنان در بلاتکلیفی سپری می کند و تاکنون اقدامی از سوی وزارت کشور صورت نگرفته است؛ هیئت رئیسه در جلسه فوق العاده به این مسئله رسیدگی کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
0
یکم از پول های بی زبونی که خرج توسعه حرم میشه رو خرج این کودکان کنن