کد خبر: ۱۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری طرح کرد؛

در هفته دفاع مقدس، 500 عنوان برنامه فرهنگی در سراسر شهرستان اجرا می شود/ از فرماندار و ادارات بخاطر تشکیل ستاد فعال اردوهای جهادی تشکر میکنم

تشکیل ستاد شهرستانی اردوهای جهادی با همکاری فرماندار و معاون ایشان وسایر درستگاههای دولتی، سرعت و گستردگی ویژه‌ای به اجرای اردوهای جهادی داد که قابل تقدیر است.

به گزارش شیرازه، سرهنگ شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقامت بسیج سپاه کازرون صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز ایام محرم همخوانی دارد چرا که فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورایی است که رزمندگان با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صحنه هایی زیبا را رقم زدند.

وی گفت: در این تقارن باید تلاش شود بیشترین بهره برداری معنوی در جامعه صورت بپذیرد که در این راستا مجموعه‌ی سپاه و بسیج برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارند.

فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری


افشاریان با اشاره به اینکه کازرون را با 1100 شهیدش می‌شناسند و این افتخار همیشه  برای مردم این شهرستان ماندگار خواهد بود، بیان کرد: این تعداد شهید در کنار بیش از 9 هزار رزمنده نشان می‌دهد که در دوران دفاع مقدس قریب به اتفاق مردم این شهرستان در دفاع مقدس شریک بوده‌اند که این حجم عظیم معرفت و فرهنگ غنی باید به نسل های سوم و چهارم انقلاب منتقل شود.

فرمانده سپاه کازرون گفت: رهبر انقلاب در جایی فرموده اند "جنگ(دفاع مقدس)، گنج است" و این فعل رهبر انقلاب به این معناست که گنج بودن این دوران استمرار دارد، پس می‌شود نتیجه گرفت ما همواره می‌توانیم از گنج‌های معنوی آن دوران بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابر و تکایا باید زوایای مختلف دفاع مقدس را در ایام محرم برای مردم بیان کنند افزود: دفاع مقدس نشات گرفته از حماسه عاشوراست و این‌ها با هم متصل هستند.

افشاریان گفت: در هفته دفاع مقدس هر حوزه مقاومت بسیج در شهرستان یک ویژه برنامه خواهد داشت و تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز هرکدام در محلات اقدام به برگزاری یک برنامه فرهنگی خواهند نمود که قریب به 500 برنامه در این ایام در سراسر شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کازرون ادامه داد: تلاش کرده‌ایم کیفیت در اجرای برنامه فرهنگی، فدای کمیت نشود چرا که فرهنگ مقوله‌ای حساس است.

فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری


وی بیان کرد: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسیجیان با اجرای رژه حماسی در قالب گروهان‌های مختلف؛ فعالیت‌های فرهنگی خود را آغاز خواهند نمود.

وی گفت: اجرای نمایشگاه دفاع مقدس در ورودی خیابان شهیدان گلهای داوودی همراه با اجرای نمایش میدانی، اجرای ویژه برنامه کوچه باغ شهدا، آبروی محله در سطح شهرستان، یادواره شهردار شهید کازرون(شهید مصلحیان)، شب شعر و خاطره، آغاز به کار شوراهای فرهنگی بازار، نمایش فیلم های یتیم خانه ایران و ماجرای نیمروز، اجرای برنامه عصر خاطره ویژه رزمندگان بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

افشاریان اضافه کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای یادواره تحت عنوان "آبروی بازار"، تجلیل از رزمندگان مدافع حرم شهرستان، اجرای طرح‌های خدمات رسانی در قالب اردوهای جهادی یک روزه، کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان، برگزای مراسم های دعای کمیل توسل و ندبه نیز بخش دیگری از ویژه برنامه های بسیج و سپاه کازرون در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه کازرون در این مراسم با اشاره به نهضت محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی در سطح شهرستان کازرون از مدیران شهرستان به ویژه فرماندار تقدیر کرد و گفت: تشکیل ستاد شهرستانی اردوهای جهادی با همکاری فرماندار و معاون ایشان، سرعت و گستردگی ویژه‌ای به اجرای اردوهای جهادی داد که قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری
فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری

وی گفت: در اجرای گسترده اردوهای جهادی سال جاری، ادارت و نهادهای شهرستان با خدماتی که ارائه کردند، حجم عظیم کار خدماتی شکل گرفت.

فرمانده سپاه کازرون در نشست خبری


منبع: کازرون خبر
نظرات بینندگان