کد خبر: ۱۱۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

آلودگی آب «قادرآباد» خرمبید؛ تایید مردم و تکذیب مسئولان

اگر آب شهر قادرآباد بهداشتی و سالم است پس علت عکس‌های ارسالی مردم چیست؟
آلودگی آب «قادرآباد» خرمبید؛ تایید مردم و تکذیب مسئولان

به گزارش شیرازه؛ در روزهای گذشته تصاویر فراوانی از آب آلوده شهرستان قادرآباد به پایگاه خبری_تحلیلی شیرازه ارسال شده است. از همین‌رو خبرنگار شیرازه جهت پیگیری این مسئله با مهراب بهنام، مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس تماس گرفت تا نظر وی را جویا شود.

«مهراب بهنام»، روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس در گفتگو با شیرازه، می گوید:»آبرسانی این شرکت به هیچ عنوان در هیچ نقطه از استان آلوده نیست و آب شرب توزیع شده کاملا بهداشتی است. در مورد آلوده بودن آب، صحبت شهروندان قابل اعتماد و اتکا نیست و باید از مراکز بهداشت و درمان شهرستان استعلام بگیرید. همچنین در صورت عدم اثبات‌آلوده بودن آب شرب شهرستان قادرآباد به عنوان نشر اکاذیب و تشویش ازهان عمومی از شما شکایت و مورد پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت«

رئیس شرکت آبفا شهرستان قادرآباد می‌گوید: طبق نمونه‌گیری‌های انجام شده آب این شهرستان هیچ مسئله غیر بهداشتی ندارد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلودگی آب قادرآباد به دست ما نرسیده است. البته وقتی آب جیره‌بندی می‌شود حرف و حدیث افزایش می‌یابد.

خسروانی در مورد تصاویر منتشر شده، گفت: این عکس‌ها برای اولین بار در یک کانال منتشر شد و ما با ادمین آن کانال تماس گرفتیم که وی با اظهار بی‌اطلاعی از صحت و سقم موضوع، عذرخواهی کرد.

اما خبرنگار شیرازه در تماس با ادمین کانال مذکور این مسئله را پیگیری کرد و وی گفت: تعداد زیادی عکس از مردم شهرستان قادرآباد به دست ما رسیده و هر روزه عکس‌های جدید و بیشتری را دریافت می‌کنیم و بنده به هیچ عنوان از مسئولین مدعی عذرخواهی نکرده‌ بلکه بر صحت این خبر تاکید نموده‌ و اصرار دارم.البته در همه مناطق شهر و در همه زمان ها آب آلوده نیست.

به گزارش شیرازه، در سال‌های اخیر با گسترش ارتباطات اخبار فراوانی از مشکلات مردم در گوشه و کنار استان و کشور به گوش می‌رسد و هر بار با تکذیب مسئولان مواجه می‌شویم و در آخرین مورد؛ در حالی‌که عده‌ای از مردم شهرستان قادرآباد با ارسال تصاویری که نشان‌دهنده درصد بالای گچ و املاح آب است بر آلوده بودن آب این شهرستان تایید و تاکید دارند اما مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس و رئیس شرکت آبفا قادرآباد این عکس‌ها را جعلی و خبر را تکذیب می‌کنند و معتقدند نمی‌شود بر گزارش‌های مردمی اتکا کرد.

شیرازه، با طرح چند سوال از مسئولان قضاوت در مورد این مسئله را به مخاطبان واگذار می‌کند؛ اگر آب این شهرستان بهداشتی و سالم است پس علت عکس‌های ارسالی مردم چیست؟ و اگر گزارش‌های مردم دارای اعتبار و اعتماد نیست پس آمار‌ها و تایید و تکذیب‌های مسئولان قابل اعتماد و اتکا است؟!

سال گذشته جواد طیبی رییس منطقه بهداشت و درمان این شهر گفته بود برای رفع آلودگی آب از حداکثر میزان کلر مجاز برای تصویه آب استفاده می‌شود.

سایت محلی بام فارس نیز مدتی پیش نوشت: مردم در بعضی اوقات شاهد جاری شدن آب گل‌‌آلود در آب شهر هستند و‌ به علت آلودگی و کیفیت نامناسب آب ناچار به خرید آب معدنی برای تامین نیاز خود می‌شوند.هر چند گاهی چاه آب شهرداری قادرآباد در مدار تامین آب قرار می‌گیرد ولی نیاز شهرداری به آب این چاه و هزینه‌های آن مانع از دسترسی همیشگی مردم شده‌است.جیره‌بندی و کیفیت نامناسب آب در منطقه قادر آباد شهرستان محروم خرم‌بید باعث کلافگی و نارضایتی مردم شده‌است»

نظرات بینندگان