کد خبر: ۱۱۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش رسانه‎های صهیونیستی را درباره ایران رد کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش‎های اخیر رسانه‌های صهیونیستی درباره عملکرد این نهاد را در خصوص نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران و اجرای برجام رد کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش رسانه‎های صهیونیستی را درباره ایران رد کرد
به گزارش شیرازه،آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن رد گزارش‎های اخیر رسانه‌های صهیونیستی درباره عملکرد آژانس در اجرای برجام اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران دسترسی‌ها به سایت‎های این کشور را بالا برده‌ است.

«هاآرتص» روز یکشنبه به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد در سال 2016 چند ماه پس از امضا توافق هسته‌ای با ایران یک نهاد غربی اطلاعاتی از سایت‎های مشکوک ایران در اختیار آژانس قرار داد اما بازرسان آژانس تاکنون نتوانسته‌‌اند از بخش زیادی از این سایت‎ها بازدید کنند.

پایگاه شبکه خبری «آی24 نیوز» گزارش داد که در پی گزارش «هاآرتص» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای به این شبکه ارسال کرده که در آن نوشته شده‌ که گزارش «هاآرتص» با دقت عملکرد نظارتی آژانس را به صورت دقیق منعکس نکرده‌ است.

در بخش دیگری از بیانیه سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: همانگونه که یوکیا آمانو دبیرکل گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان آغاز اجرای توافق هسته‌ای با ایران، دسترسی‌های زیادی انجام داده و همچنان به درخواست‎های خود برای دسترسی به سایت‎ها و اماکن هسته‎ای ایران ادامه خواهد داد.

بنا به این گزارش طبق مفاد برجام بازرسهای آژانس می‌توانند درخواست «دسترسی تکمیلی» به «سایتهای اضافی» ایران داشته باشند و ایران نیز می‌تواند تا 24 روز دسترسی به این سایتها را به تأخیر بیاندازد.
منبع: میزان
نظرات بینندگان