کد خبر: ۱۱۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

حمله آل خلیفه به نمادهای عاشورایی در بحرین در آستانه ماه محرم

نیروهای وزارت کشور آل خلیفه در آستانه ماه محرم الحرام به علائم و نمادهای دینی و عاشورایی در خیابان های این کشور حمله و آنها را از سطح شهرها پاک کردند.
حمله آل خلیفه به نمادهای عاشورایی در بحرین در آستانه ماه محرم
به گزارش شیرازه،به نقل از مرآة البحرین، نیروهای وزارت کشور بحرین، پرچم ها و پلاکاردهای حاوی شعارهای دینی و عاشورایی در مناطق ستره و النویدرات را از بین بردند و به پاکسازی آنها از خیابان های این مناطق اقدام کردند.

از سال 2011 میلادی، مقامات آل خلیفه روش امنیتی افراط گرایانه ای ضد شیعیان این کشور اتخاذ کردند و وزارت کشور و سرویس امینتی بحرین، تعرض و تخریب علایم و نمادهای عاشورایی را در راس امور خود قرار داده است، به طوری که جمعیت الوفاق که آل خلیفه آن را منحل کرد، در سال 2014 در گزارشی اعلام کرد که در عاشورای سال 1436 آل خلیفه آزادی های دینی را 76 بار زیرپا گذاشت.

در همین راستا، هیئت بانوان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در سومین همایش سالانه عاشورایی بر تداوم حمایت از حرکت های مردمی و انقلابی بحرین که خواهان حقوق مشروع خود برای تعیین سرنوشت هستند؛ تاکید کرد.

این هیئت اعلام کرد: ما به مانند هرساله با امام مان و الهام بخش انقلابمان دوباره پیمان می بندیم و فریاد مخالفت با سلطان جائر را سرمی دهیم. امام حسین (علیه السلام) جان و خانواده اش را در راه بقا و حفظ دین تقدیم کرد تا پیام جاویدانی را به همه ملتهای مستضعف در طول زمان برساند و این پیام جهاد، پایداری و مقاومت برای رسیدن به سعادت ابدی است.

منبع:شبستان
نظرات بینندگان