کد خبر: ۱۱۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
نماینده مردم شیراز در مجلس:

افزایش بدهی دولت نشان‎‌دهنده بیماری ساختار اداری کشور است/ اگر جلوی ریخت و پاش گرفته نشود دیگر بودجه عمرانی نداریم

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: افزایش بدهی‌های دولت به معنای وجود بیماری در ساختار تشكیلاتی دولت است و اگر جلوی ریخت و پاش‌ها را نگیریم شاید تا سال آینده دیگر بودجه عمرانی نداشته باشیم.

افزایش بدهی دولت نشان‎‌دهنده بیماری ساختار اداری کشور است/ اگر جلوی ریخت و پاش گرفته نشود دیگر بودجه عمرانی نداریمبه گزارش شیرازه، مسعود رضایی در چهارمین جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان فارس که ظهر امروز، 27 شهریورماه در هتل شیراز برگزار شد با بیان اینکه ساختار اداری کشور کپی برداری از ساختارهای اداری سایر کشورها و ساختاری بیمار است، گفت: برای اصلاح ساختارها در سطوح مختلف و بهبود شرایط و تسریع در روند توسعه، باید ابتدا به دنبال تصحیح تفكرها بود که تا کنون نتوانستیم با افکار و ایدئولوژی ساختارهای اداری خودمان را بومی کنیم و خیلی از کلمات و واژگان ما ظاهر زیبایی دارند اما نتیجه ای در بر ندارند.

او با بیان اینکه تغییر ساختار با حذف یا ایجاد فیزیكی یك تشكیلات امكان پذیر نیست بلكه تفكر نسبت به فعالیت‌های سیستمی با بهره‌وری بالا و تاثیرگذار تغییر می‌كند، گفت: گاهی اوقات ساختارها به جای اینکه گره‌گشا باشند به یک چالش تبدیل می شوند و ساختارهایی که با مادیات سر و کار دارند اگر تغییر کنند، هزینه بر است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینكه بعضی ساختارها به‌جای اینكه امور را تسهیل كند، سدی در مسیر انجام فعالیت‌ها بوده و باعث مشكلاتی می‌شود، گفت: ساختاری كه با تغییر یك مدیر امكان بر هم زدن، حذف یا گسترش آن وجود داشته باشد، نمی‌تواند باعث تسهیل در امور شود.

رضایی با اشاره به حذف سازمان برنامه و بودجه و تمام تشكیلات‌های زیرمجموعه آن در گذشته گفت: اینكه به دلیل متناسب نبودن یك تشكیلات با ذائقه و سلیقه فردی آن را برهم بزنیم، اصلاح محسوب نمی‌شود؛ حذف سازمان برنامه و بودجه مشكلات عدیده‌ای به همراه داشت كه هنوز شاهد تبعات آن هستیم.

او با استناد به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: 90 درصد از آنچه دولت با مشقت و سختی كسب درآمد می‌كند امروز صرف همین ساختارها می‌شود که روز به روز نیز بیشتر می شود.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: 5 ماه قبل میزان بدهی دولت 580 هزار میلیارد تومان بود که در زمان تغییر وزیر اقتصاد این میزان به 700 هزار میلیارد تومان رسید؛ افزایش بدهی‌های دولت به معنای وجود بیماری در ساختار تشكیلاتی دولت است و هر روز وضع بدتر می شود .

او معتقد است که اگر جلوی ریخت و پاش‌ها را نگیریم شاید تا سال آینده دیگر بودجه عمرانی نداشته باشیم و تمام بودجه و هزینه برای پیکره حجیم دولت صرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی راه نجات دولت را در كوچك شدن ساختار آن دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید ابتدا تفكر را تغییر داد.

رضایی با بیان اینكه در سایر كشورها خصوصا كشورهای پیشرفته و در حال توسعه، تفكر اصلاح شده و ساختارهای مدیریتی تا حد امكان كوچك و بهره‌ور است، گفت: بزرگترین شركت‌های جهان كه سالانه میلیاردها دلار گردش مالی دارند به جای تراكم نیروی انسانی در بخش اداری، نیروهای خود را در بخش‌های تولید متمركز كرده‌اند.

رضایی تاكید كرد: ما باید به جای ساختارسازی به دنبال راهكارهایی برای تسهیل امور باشیم؛ وجود یك تشكیلات و ساختار برای روابط عمومی‌ها اهمیت دارد اما مهمتر این است كه این تشكیلات امور را تسهیل كرده و روابط درون سازمانی، بین سازمانی و برون‌سازمانی را به‌خوبی تسهیل كند.

به گزارش شیرازه، شاید یکی از مصادیق ریخت و پاش برگزاری مراسم‌های مختلف در هتل‌ها و مکان‌هایی لوکس همراه با ناهار گران قیمت باشد که با احتساب اسکان مهمانان، هزینه‌های گزافی به ادارات تحمیل می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان