کد خبر: ۱۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
در چهارمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های فارس مطرح شد؛

مطهری: تیم رسانه‌ای و روابط‌عمومی دولت‌ ضعیف است/ عطایی‌نژاد: حال روابط عمومی در کشور خوب نیست

رئیس انجمن روابط عمومی استان فارس گفت: اگر روابط‌ عمومی‌ها در تمام بخش‌ها از عملكرد جزیره‌ای پرهیز كنند، شاهد رشد متوازن استان در مباحث مختلف خواهیم بود.

به گزارش شیرازه، ظهر امروز 27 شهریورماه، چهارمین جشنواره روابط‌ عمومی‌های برتر استان فارس و همایش آموزشی استانداردسازی فعالیت‌های روابط عمومی در هتل شیراز با تقدیر از 24روابط عمومی برتر در 13 حوزه برگزار شد.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران در چهارمین جشنواره روابط عمومی های برتر استان فارس در شیراز با بیان اینکه تیم رسانه‌ای و روابط عمومی دولت‌ یازدهم ضعیف بوده و هنوز هم این ضعف وجود دارد، گفت: قرار است روابط عمومی ریاست جمهوری به معاونتی تحت نظارت رئیس دفتر تبدیل شود اگرچه اصرار داریم كه روابط عمومی در ریاست جمهوری باید در سطح معاونت رئیس جمهور ارتقاء یابد.

میرزابابا مطهری با قبول اینكه طی سال‌های اخیر سطح اداری روابط‌عمومی‌ در استانداری‌ها و اداره‌های كل تنزل یافته است، گفت: براساس رایزنی‌هایی كه با آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی داشتیم، تثبیت جایگاه روابط عمومی استانداری در سطح اداره كل، در اختیار استانداران است.

مطهری گفت: در قانون تعداد معدودی معاونت و اداره كل برای استانداری‌ها و اداره‌های كل تابعه وزارتخانه‌ها پیش‌بینی شده و این موضوع در اختیار مدیركل است.

او تاكید كرد كه انجمن روابط عمومی ایران با تعدادی از وزرا در این خصوص رایزنی كرده و بعضی از وزرا نیز پذیرفته‌اند كه روابط عمومی به عنوان یك مركز در وزارتخانه تثبت شود اما بسیاری از وزارتخانه‌ها این تشكیلات را به عنوان دفتر یا اداره كل در نظر گرفته‌اند.

مطهری همچنین گفت: تا قبل از دولت نهم مسئولیت هماهنگی روابط عمومی‌ها در كشور با اداره كل اطلاع‌رسانی و تبلیغات وزارت ارشاد بود اما در دولت نهم دبیرخانه مربوطه منحل و كار زیر نظر ریاست‌جمهوری و فردی كه كاملا دیدگاه سیاسی داشت قرار گرفت.

او با تصریح اینكه در دوران فعالیت دولت نهم ساختار روابط عمومی‌ها و هماهنگی بین آنها با لطماتی مواجه شد، گفت: ما معتقد هستیم برای اقتدار روابط عمومی‌ها باید چند مسئله را دنبال كرد كه یكی از مهمترین مسائل ساختار و تشكیلات روابط عمومی است.

روابط عمومی‌ها از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کنند

مطهری: تیم رسانه‌ای و روابط‌عمومی دولت‌ ضعیف است/ عطایی‌نژاد: حال روابط عمومی در کشور خوب نیستمسعود عطایی‌نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی استان فارس و دبیر چهارمین جشنواره روابط عمومی‌ها نیز در این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد رقابت سالم، ارائه آثار و تولیدات روابط‌عمومی‌ها و ارتقاء كیفی این فعالیت‌ها، زمینه‌سازی برای استانداردسازی و ارتقاء دانش فعالان حوزه روابط عمومی است.

او با بیان اینكه در این دوره از جشنواره شاهد افزایش كمی آثار و رشد كیفی تولیدات روابط‌عمومی‌ها در فارس بوده‌ایم، گفت: در این دوره 207 اثر در 13 بخش به دبیرخانه ارسال و داوری شد.

عطایی‌نژاد با قدردانی از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس كه عهده‌دار بخش داوری بود، از حامیان مالی جشنواره نیز تشكر كرد و گفت: اگر روابط‌ عمومی‌ها در تمام بخش‌ها از عملكرد جزیره‌ای پرهیز كنند، شاهد رشد متوازن استان در مباحث مختلف خواهیم بود و برای رسیدن فارس به قله باید روابط عمومی‌ها خارج از وظایف فراسازمانی به هم افزایی برسند.

رئیس انجمن روابط عمومی‌های استان فارس با بیان اینکه روابط عمومی‌ها علاوه بر وظایف سازمانی مسئولیت‌های فراسازمانی دارند و باید از جزیره ای عمل کردن بپرهیزند، گفت: حال روابط عمومی در کشور خراب است و هیچ هم افزایی وجود ندارد.

عطایی‌نژاد تنزل ساختار اداری روابط عمومی در استانداری‌ها را یكی از مشكلات فراروی تاثیرگذاری این تشكیلات برشمرد و گفت: یكی از مشكلات روابط‌عمومی‌ها در فارس،‌ نداشتن تشكیلات و ساختار اداری مناسب است.

او تصریح کرد: آن چیزی که در استان ها ما را دچار ساختار نحیف گونه قرار داده این است که بعضی از روابط‌عمومی‌ها در ادارات كل و سازمان‌ها با یك یا 2 نیروی انسانی اداره می‌شود که این باعث تضیف ساختار می‌شود.

رئیس انجمن روابط عمومی فارس اصلاح ساختار تشكیلات روابط عمومی‌ها را یكی از ملزومات تحول در این حوزه برشمرد و تاكید كرد كه مشكلات اعتباری و تخصیص نیافتن اعتبارات مناسب به این بخش، یكی دیگر از مشكلات مهم برای توسعه و ارتقاء فعالیت‌های روابط عمومی در فارس محسوب می‌شود.

او با اشاره به 13 نشست انجمن روابط عمومی استان گفت: اگر قرار است حرفی برای گفتن داشته باشیم بهتر از خودمان شروع کنیم و از نقطه صفر به 10 برسیم که در این زمینه نیازمند هم افزایی هستیم.

بنابراین گزارش، در این جشنواره که بیش از 200 نفر از روابط عمومی ادارات و شهرداری‌های استان شرکت کرده بودند از 24 روابط عمومی برتر تجلیل و از سوی موقوفه حاج قوام به نفرات برتر جشنواره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطاء شد. اداره كل اوقاف و امور خيريه، سازمان همياری شهرداری‌ها و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس نیز در برگزاری این جشنواره با انجمن روابط عمومی فارس همکاری داشته‌اند.

احمد رضازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رضا جاویدی مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، علی هرمزدی مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز، فاطمه فرشته حکمت روابط عمومی قطار شهری شیراز و حومه، فاطمه رضایی نیا روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس، محمدحسین ابجدیان روابط عمومی سازمان پسماند، محسن نامداری روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس و مهدی شیر اوژن روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، علیرضا واحدی پور مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی از جمله کسانی بودند که در این جشنواره حائز رتبه و تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان