کد خبر: ۱۱۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
رئیس دادگستری داراب:

هیئات داراب باید سیاسی باشند/تملق و چاپلوسی ریشه عقب ماندگی داراب است

رئیس دادگستری داراب گفت: اینهمه معضلات اجتماعی که ما گریبان گیر آن هستیم چرا بیان نشود من مسئول هم نباید ترس از بیان انتقادات مردم داشته باشم.

به گزارش شیرازه، رئیس دادگستری داراب در جمع هیات امنای هیئات مذهبی شهرستان داراب گفت: بعضی از مسئولین هیئت ها و حسینیه ها به اشتباه بیان می کنند که مسائل سیاسی نباید در جلسه امام حسین بیان شود.فلسفه قیام امام حسین(ع) سیاست بود، شیعه باید سیاسی باشد و منبری و روضه ماهم باید سیاسی باشد در مسائل روز و مسائل جهان اسلام و مسائلی که در جهان اسلام  و کشور ما میگذرد بیان کنند تا آگاه و روشن شوند.

وی افزود: این نباشد که بگوییم حسینیه باید حسینی و جدا از سیاست بماند، اگر بخواهیم حسینی بماند باید سیاست در روضه و منبر ما دخالت داشته باشد و واقعیت های دنیای اسلام و مصیبت هایی که بر دنیای اسلام وارد شده باید برای مردم بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات اجتماعی گفت: اینهمه معضلات اجتماعی که ما گریبان گیر آن هستیم چرا بیان نشود من مسئول هم نباید ترس از بیان انتقادات مردم داشته باشم. بحث تملق گویی و چاپلوسی باید از جامعه ما ریشه کن شود، اینها بدرد جامعه ما نمیخورد، اینها باعث شده عقب ماندگی های شهر ما نسبت به جاهای دیگر دو چندان باشد.

موسوی با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان گفت: چرا بحث اشتغال شهرمان اینهمه نابسامان باشد که جوان دارابی گرفتار شهر های دیگر شود اگر حرف هم بزنیم که بعضی افراد میگویند چرا انتقاد کردند چرا پیشنهاد میدهند، خب برای مردم کار کنید و مشکلات مردم را بیان کنید.

رییس دادگستری داراب گفت: مسئولین محترم هیئات از روحانی تان بخواهید که مشکلات مردم را پیگیری کند و خودتان  با حفظ آبروی مسئولین و بدون تخریب انتقاد و پیگیری کنید و محترمانه از آنها بخواهید که برای مشکلات مردم کار کنند.

افزایش 20 درصدی آمار طلاق در داراب ریشه در اقتصاد و اشتغال دارد

حجت الاسلام موسوی رییس دادگستری داراب در جمع هیات های مذهبی شهرستان داراب گفت: در حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اگر جاده های ما و بهداشت و درمان ما استاندارد بود که مردم نخواهند به شهر های همجوار مراجعه کنند این معضلات را نداشتیم. شهرهای همجوار خواستند و توانستند و ما نخواستیم و دنبال نکردیم که امروز مشکلات ما دو چندان شده است.

موسوی با اشاره به پیشرفت شهرستان های همجوار داراب گفت:ما نمیخواهیم خدمات نظام را زیر سوال ببریم اما چون نظام توانمند است و فرقی بین فسا و جهرم و داراب وجود ندارد پس باید بخواهیم و تا نخواهیم اینها محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در داراب تاکید کرد: در همین چند ماهه اخیر بالغ بر 20 درصد افزایش طلاق نسبت به سال گذشته داشته ایم که  معضل بسیار بزرگی است وقتی انسان بررسی میکند ریشه اکثر طلاق ها بحث اشتغال و اقتصاد است.

رییس دادگستری داراب در پایان خواستار رسیدگی به خانواده های فقرا و مستمندان و تحویل نذورات به خانواده های آبرومند شد.

منبع:  داراب آنلاین

برچسب ها: داراب ، دادگستری ، سیاسی
نظرات بینندگان