کد خبر: ۱۱۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مدیرکل بنیاد مسکن فارس در مراسم بهره برداری از سالن ورزشی بنیاد:

توجه به ورزش و تربیت بدنی از الزامات کار جهادی است

مجموعه فرهنگی ورزشی بنیاد مسکن استان فارس در مساحتی 430 متر مربع برای ارائه خدمات به کارمندان بنیاد مسکن فارس به بهره‌برداری رسید.

توجه به ورزش و تربیت بدنی از الزامات کار جهادی استبه گزارش شیرازه، عطا الله زمانی در حاشیه بهره برداری از سالن ورزشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در مجموعه بنیاد مسکن شیراز با بیان اینکه توجه به ورزش و تربیت بدنی از الزامات کار جهادی است، گفت: نیروهای خدوم بنیاد مسکن که سوابق درخشان در محرومیت زدایی و عمران روستایی و کمک به هم نوعان در شرایط سخت و در حوادث دارند می بایست از امکانات ورزشی و تربیت بدنی نیز برخوردار باشند تا بتوانند آمادگی لازم برای حضور در شرایط بحرانی را همیشه حفظ کنند.

او توجه به ورزش و تربیت بدنی را از الزامات جامعه امروزی دانست و با اشاره به کم تحرکی ها در زندگی شهری یاد آور شد: ورزش و تربیت بدنی در جوامع امروزی دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فراوانی است و باید در حوزه پژوهش های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای به آن مبذول شود. ورزش و تربیت بدنی پس از پیشرفت سریع در دهه های اخیر به جایگاهی رفیع و جهانی دست یافته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه توجه به ورزش می تواند موجب ارتقای فرهنگی باشد، ادامه داد: اینکه ما تا چه حد توانسته ایم از توانایی های بالقوه حوزه فرهنگ برای رشد و ارتقای ورزش در جامعه خود بهره بگیریم و البته ورزش تا چه میزان کمک کرده تا سطح فرهنگ جامعه ما رشد پیدا کند قابل بررسی و مطالعه است.

ورزش فرد را از خودمحوری خارج می‌کند

حجت الاسلام محمد حسن مرادی، قائم مقام نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به توجه اسلام و آموزه های دینی و به ورزش و تربیت بدنی بیان داشت: تندرستی صرفاً نداشتن بیماری و ضعف نیست، بلکه منظور از آن سلامتی کامل جسمی، ذهنی، اجتماعی و روحی است بنا بر این ورزش بر قوای جسمی و قوای روانی اثر گذار است.

حجت الاسلام مرادی افزود: شخصیت اجتماعی بیان کننده رشد صحیح و طبیعی روانی افراد است. ورزش کردن افراد ورزشکار را از فردگرایی و خود محوری خارج کرده و رشد روحیات طبیعی را در فرد بهبود می بخشد که در نتیجۀ شکوفا شدن این استعداد، فرد با سایر افراد اجتماع آسان‌تر ارتباط برقرار کرده و در کنار آنها زندگی می نماید.

او اضافه کرد: اهميت تبيين مؤلفه هاى سبك زندگى اسلامى بر كسى پوشيده نيست. يكى از مؤلفه ها، چگونگى تفريحات در سبك و روش زندگى است و از جمله تفريحات، پرداختن به ورزش مى باشد. امروزه ورزش در زندگى معاصر از اهميت خاصى برخوردار شده است و ما شاهد گسترش پديده ورزش هستيم. هم رشته هاى ورزشى گسترش پيدا كرده و هم علاقه مندان به ورزش بيشتر شده است.

سالن ورزشی بنیاد مسکن استان فارس در محدوده ای به مساحت حدود 430 مترمربع و به تفکیک سالن قسمت والیبال وفوتسال 337مترمربع بخش بدن سازی 93 مترمربع احداث شده است. هزینه های انجام شده برای این مجموعه ورزشی از محل منابع داخلی وصرفه جویی در سایر هزینه ها تامین شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: بنیاد مسکن ، شیرازه ، ورزش
نظرات بینندگان