کد خبر: ۱۱۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

بارش باران درآخرین روزهای تابستان در نگین زاگرس

در بیست وهفتمین روزازآخرین ماه تابستان بارش باران طراوت خاصی به نگین زاگرس بخشیدوسپیدان خود را برای استقبال از پائیزآماده کرد.

به گزارش شیرازه، در بیست وهفتمین روزاز شهریورماه بارش باران طراوت خاصی به سپیدان بخشیده و صدای رعد و برق به زیبایی آن افزوده است و مردم سپیدان و مسافران تابستانی را راهی خانه‌هایشان کرده است.

این بارش همراه با خوشحالی مردم، سجده شکر کشاورزانی که به خاطر بارش این نعمت الهی سر تعظیم فرود آورده‌اند را به همراه دارد که همه و همه شکرگذار این نعمت بزرگ هستند.

بارش باران که یکی از خواسته‌های اساسی مردم سپیدان به ویژه کشاورزان منطقه است امروز سبب شد برخی خیابان‌ها و معابر شهر وروستا دچار آبگرفتگی شود که این امر در تردد همشهریان نیز خللی ایجاد کرده است.

در حالی که بیشتر استان‌های کشور با آلودگی هوا روبرو هستند ولی بارش باران در شهرستان سپیدان طراوت خاصی به این منطقه بخشیده و حال و هوای بسیار خوبی در منطقه حاکم است، این بارش هوای شهر را بسیار مطلوب کرده بود که خوشبختانه امروز برای بار دوم در هفته تکرار شد و خوشحالی همگان را به دنبال داشت.

این بارندگی نگرانی های مردم برای کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی را تاحدودی کاهش داده است.بهره برداران این شهرستان که 80 درصد از 30 هزار هکتار زمین کشاورزی آنها به صورت دیم کشت می شود .چشم انتظار بارش باران بودند.تاخیر در بارش باران مردم سپیدان را که امسال روزهای زیادی را تجربه کرده بودند نگران کرده بود.

این بارندگی که از ساعتی پیش با وزش باد لحظه ای و رعدوبرق آغاز و همچنان ادامه دارد، دمای هوا این مناطق را کاهش داد. صدای رعد و برق شدید در شهر شنیده می شد و شدت بارش باران به حدی بود که بسیاری از معابر پر آب شد .

بارش بی سابقه باران در آخرین روزهای تانبستان ، مسافرانی که سپیدان را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند، غافلگیر کرد.بارش باران با رعد و برق شدید نیز همراه بود؛ بسیاری از مسافران را مجبور به ماندگاری در محل های اقامتی و روی آوردن به چادرهای مسافرتی کرد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان