کد خبر: ۱۱۴۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد فارس با حضور ولایتی / پیشقدم جایگزین ساروئی شد

ولایتی گفت: انتظارات ما از دانشگاه‌های آزاد استان فارس در حوزه‌های علوم انسانی و علوم پزشکی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان بسیار بالاست.
برگزاری مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی فارس با حضور علی‌اکبر ولایتی / محمد کاظم کاوه پیشقدم جایگزین حمزه ساروئی شد
به گزارش شیرازه، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع حمزه ساروئی و معارفه محمد کاظم کاوه پیشقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه برگزار شد.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت‌های فراوانی که دارد بسیار امیدوار کننده است تا در راستای تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی تلاش و حرکت کند. دانشگاه باید انسان‌ساز و عالِم‌پرور باشد و با توجه به استعداد فراوانی که در جامعه ایران وجود دارد باید در این جهت تلاش کنیم. زیرا راه پیشرفت یک ملت از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

علی اکبر ولایتی تصریح کرد: انتظارات ما از دانشگاه‌های آزاد استان فارس در حوزه‌های علوم انسانی و علوم پزشکی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان بسیار بالاست. همچنین باید در زمینه علم و فناوری تلاش کرد و توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان و امور پژوهشی مبذول داشت‌.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت های امام خمینی  (ره) و پیگیری های مقام معظم رهبری تاسیس شد و اکنون با گذشت دهه‌ها این نهال به یک درخت تنومند تبدیل شده است. در گذشته ماموریت جذب دانشجو برای جلوگیری از خروج جوانان از کشور به دانشگاه آزاد اسلامی محول شده بود که در این زمینه با موفقیت عمل کردیم و امروزه در همه سطوح مدیریت کشور فارغ التحصیلان این دانشگاه دیده می‌شود.

رهبر افزود: حال با توجه به شرایط جامعه ماموریت‌های جدیدی را بر عهده داریم که از جمله آن می‌توان به ثروت آفرینی از علم اشاره کرد. باید به مسئله رفع فقر و محرومیت و بیکاری توجه داشت و با تولید علم نافع درصدد رفع آن‌ها برآمد. با گسترش علم و فناوری می‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت. البته در کنار علم باید به موضوع ایمان هم توجه داشت. زیرا علم و ایمان دو بال لازم جهت پرواز به سوی قله هستند و باید دانشجویان بر اساس فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی تربیت شوند.

وی در پایان متذکر شد: برخی با شایعه‌پراکنی مسئله تعدیل نیرو در دانشگاه آزاد را در افواه و بر سر زبان‌ها انداخته‌اند که این موضوع صحت ندارد و بنده تکذیب می‌کنم. بلکه طبق برنامه ریزی های انجام شده با جابه جایی نیروها زمینه بکارگیری آن‌ها درجهت اهداف آموزشی و پژوهشی فراهم خواهد شد. علاوه بر این به دنبال جذب نیروی جدید خواهیم بود.

در ادامه مراسم حمزه ساروئی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: استان فارس بیشترین مرکز دانشگاه آزاد را به خود اختصاص داده و در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرده است. همچنین در طول دهه‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی کمک شایانی به آموزش عالی کشور داشت و با پذیرش دانشجویان فراوان مانع از خروج خیل عظیم جوانان برای ادامه تحصیل از کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن فرهنگ بیگانه شد.

ساروئی افزود: بنده 27 سال در حوزه های مختلف از جمله دانشگاه آزاد مشغول به خدمت بودم و هیچ گاه دفتر کار بنده به روی دانشجویان، اساتید و کارمندان بسته نبود و درواقع عاشق دانشگاه و دانشجویان بودم و با رویی باز به استقبال رباب رجوع می‌رفتم. چرا که یک مدیر باید به دنبال رابطه آسان با مراجعه‌کنندگان باشد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: هر مدیری باید مسولیت پذیری، پاسخگویی، امانت‌داری و عدم تبعیض را سرلوحه کار خود قرار دهد. بویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی باید به این نکات توجه وافری داشته باشند‌ و معتقدم دکتر پیشقدم در منصب خدمت و مدیریتی که برای وی در نظر گرفته شده بسیار مفید و موفق عمل خواهد کرد.

ساروئی تصریح کرد: امروز رشد تحصیلات تکمیلی در استان فارس در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. در سه سال مدیریت بنده 80 درصد پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. امیدوارم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، استان پهناور فارس با تعداد واحدهای فراوان را به خوبی مدیریت کند.

محمد کاظم کاوه پیشقدم، رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رسالت دارد اخلاق، تربیت و فرهنگ اسلامی را دوباره در شیراز زنده کند. این دانشگاه با تلاش با تلاش رؤسای پیشین امروز در جایگاه خوبی قرار دارد و ما هم سعی داریم این دانشگاه در مسیری که بزرگان ترسیم کرده‌اند، ادامه مسیر دهد.

محمد کاظم کاوه پیشقدم افزود: هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر گسترش رشته های اشتغال زا، تقویت رشته های دانش بنیان و گسترش شرکت های دانش بنیان جهت تجاری سازی و فروش محصولات تاکید دارند و ما هم درصدد هستیم علاوه بر تحقق اهداف ذکر شده با رعایت شرایط و مقررات وزارت علوم و وزارت بهداشت رشته های بین رشته ای و رشته های علوم پزشکی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: البته در این میان توجه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ خواهیم داشت و تمام فعالیت‌ها با پیوست فرهنگی اجرا می‌شود.‌ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به معنی حقیقی کلمه باید در راستای اسلامی شدن حرکت کند و به تولید علوم اسلامی بپردازد.‌ در دوران خدمت توجه به دانشجویان و تکریم ارباب رجوع را سر لوحه کار خود قرار خواهم داد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
0
حمایت علنی آقای ساروئی به عنوان یک شخص حقوقی و کسی که باید بیطرف می ماند از لیست امید در انتخابات مجلس شیراز و بسیج امکانات دانشگاه در حمایت از کاندیداهای این لیست، لکه تاریکی در سابقه این شخص است. ایشان آنقدر علنی از لیست امید حمایت می کرد که در گروه های فضای مجازی در حمایت از این لیست استدلال می کرد.