کد خبر: ۱۱۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب در شیراز:

پیشنهاد مذاکره مجدد در مورد برجام پذیرفته نیست / جمهوری اسلامی ایران با همه‌پرسی در کردستان عراق مخالف است

علی‌اکبر ولایتی گفت: صهیونیست‌ها با یک طرح جدید برای تحریک قومیت‌ها وارد میدان شده‌اند تا با نقاب استقلال‌طلبی کشورهای منطقه از جمله عراق را تجزیه کنند.
پیشنهاد مذاکره مجدد در مورد برجام پذیرفته نیست / جمهوری اسلامی ایران با همه‌پرسی در کردستان عراق مخالف است
به گزارش شیرازه، مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب ظهر امروز در حاشیه مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی فارس در جمع خبرنگاران گفت: برخی رسانه‌ها از پیشنهاد لندن و پاریس جهت مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران خبر دادند که این پیشنهاد به‌هیچ‌وجه از طرف جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود. یک بار مذاکره انجام شده کافی است. مدت‌های طولانی ایران و 5+1 طی مذاکرات سنگینی به برجام رسیدند و هیچ نوع تردیدی از سوی هیچ یک از کشورها درباره این توافق پذیرفته نیست و بدون تردید پیشنهاد مذاکره مجدد رد خواهد شد.

علی اکبر ولایتی در توضیح موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد: موضع ایران کاملاً روشن و حمایت از حفظ تمامیت ارزی کشورهای منطقه از جمله عراق است. ایجاد همه‌پرسی در بخشی از یک کشور مستقل همچون عراق در واقع مقدمه‌ای برای تجزیه این کشور است. دولت قانونی عراق، جمهوری اسلامی و همه جوامع بین‌المللی با این اقدام مخالف هستند. و شاید این موضوع همه‌پرسی آغاز مشخصی داشته باشد اما پایان آن معلوم نیست. زیرا ممکن است به سایر کشورها هم نفوذ کرده و محلی برای نفوذ آمریکا و صهیونیست‌ها خواهد شد‌.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر چه آمریکایی‌ها در ظاهر موضع مثبتی در مورد این موضوع داشتند اما در واقع در پی تضعیف و تجزیه کشورهای کشورهای منطقه هستند تا در آینده بعنوان حامیان اقلیت‌ها و اقوام مختلف وارد صحنه بشوند و منطقه را با بحران و آشوب مواجه کنند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا و برخی کشورهای غربی در ایجاد آشوب در سوریه با دخالت مستقیم و صهیونیست‌ها با مواضع و حمایت‌های آشوب‌گرایانه نتوانستند با با خلق داعش و سلفی‌های افراطی سوریه را تجزیه کنند. بلکه جبهه مقاومت در تمام صحنه‌ها پیروزی را از آن خود کرده است. حال صهیونیست‌ها با یک طرح جدید برای تحریک قومیت‌ها وارد میدان شده‌اند تا با نقاب استقلال‌طلبی کشورهای منطقه از جمله عراق را تجزیه کنند. البته در این امر هم موفق نخواهند شد.‌ جمهوری اسلامی قویا با این رفراندوم‌ها مخالف است.


نظرات بینندگان