کد خبر: ۱۱۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
آیت الله علم الهدی:

مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‎دانند

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از دامن زدن به شایعه کاهش مرجعیت اجتماعی روحانیت در جامعه گفت: مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‎دانند.
مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‎دانند
به گزارش شیرازه،آیت الله سیداحمد علم الهدی در سخنرانی پیش از دستور خود در اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با تبریک ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام و انتصاب برخی اعضای مجلس خبرگان در این مجمع، ارتحال آیت الله معصومی نماینده ۴ دوره مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان را تسلیت گفت و از شخصیت علمی و مبارزاتی وی،‌ تجلیل کرد.

وی در ادامه به موضوع «فتنه» پرداخت و گفت: اینگونه نیست که دشمن همیشه عملیات فتنه را از طریق نفوذ در جریانهای مقابل انجام دهد. در بعضی موارد فتنه به وسیله عملیات روانی در خودی ها صورت می‎گیرد؛ مثل اینکه با شایعه سازی مبنی بر تغییر ذائقه مردم نسبت به ارزش ها و آرمانهای انقلاب،‌ در بین عناصر انقلابی نسبت به ترویج ارزش های انقلاب ایجاد یأس و ناامیدی می‎کند، اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شایعات دنبال کرده و ایجاد یأس و ناامیدی می‎کند.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن‌ ظهور حرکت های غیر ارزشی و مروج فساد را عادی جلوه داده و از برخورد جوانان مؤمن و انقلابی با پدیده ها و مظاهر فساد پیشگیری می‎کند؛‌ در حالی که این مردم در دوره ستمشاهی با آن همه مظاهر فساد و بی بند و باری ذائقه دینی شان تغییر نکرد و با تکیه بر دین و پشتیبانی مرجعیت دینی و سیاسی حضرت امام راحل و علمای بیدار،‌ انقلاب را پیروزی رساندند؛ حال چگونه ممکن است با وجود مقام ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری گفته شود ذائقه مردم در بستر نظام انقلابی عوض شده و ذائقه آنان دیگر تمایلی به دین و ارزشهای دینی ندارد؟!

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مردم همچنان روحانیت را مرجع اجتماعی خود می‎دانند و معتقدند روحانیت همچنان می‎ تواند در تمام مسائل اجتماعی و دینی،‌ جایگاه اثرگذار خود را داشته باشد و این از فتنه دشمن است که روحانیت را سوژه عملیات روانی خود قرار داده تا به خیال خام خود از فعالیت ها و مجاهدات جامعه روحانیت در تقابل با منکرات شرعی و دفاع در برابر تهاجم به ارزشهای دینی بازبدارد و در نتیجه مقام ولایت تنها مانده و عموم هجمه ها به ستون خیمه نظام متوجه شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان