کد خبر: ۱۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶

حکایت 33 سال مبارزه با بیماری نادر/ «شریفه»، نیازمند همیاری نیکوکاران برای عمل جراحی است

اکنون دیگر 33 سال است که «شریفه» مشغول مبارزه با بیماری نادر خود است، اما دیگر امانش بریده و باید تحت عمل جراحی سنگین قرار بگیرد.
به گزارش شیرازه، روزی را تصور کنید که یک جای بدن شما با بریده شدن به‌وسیله جسمی تیز، زخم شود و یا اینکه تاول زند، به حدی که این تاول‌ها دارای سوزش و خون‌ریزی شدید باشد و فکر کنید در آخر منجر به قطع شدن انگشتان پای شما خواهد شد.

شریفه کریمی 47 ساله که ساکن یکی از روستاهای بخش مرکزی لامرد است، 33 سال است که با بیماری با نام زخم تروئیک مبارزه کرده است. او ابتدا بر این باور بود که دچار بیماری قند خون شده، اما با انجام آزمایش‌های مختلف متوجه می‌شود که قند خون او پایین است، حتی در زبان محلی به او گفته بودند که دچار بیماری به نام «خوره» شده، اما بیماری او یک بیماری نادر است و این بانوی صبور مجبور شده 33 سال با این بیماری به دلیل عدم تأمین هزینه‌های عمل جراحی کنار بیاید.

اما امروز دیگر امانش بریده و باید تحت عمل جراحی سنگین قرار بگیرد که به گفته پزشک فوق تخصص جراحی در شیراز، عمل جراحی وی بیش از 8 ساعت به طول خواهد انجامید.

شریفه کریمی با مراجعه به دفتر بنیاد آفتاب و دیدار با حیدری‌پور مدیر این موسسه خیریه در لامرد به تشریح آخرین وضعیت بیماری خود پرداخته و می‌گوید: از سن 14 سالگی و با زدن یک تاول بزرگ بر روی انگشت بزرگ پای سمت راستم دچار این بیماری شدم، درد زیادی نداشت اما سوزش و خون‌ریزی آن شدید بود.

او ادامه می‌دهد: از همه داروهای گیاهی و شیمیایی استفاده کردم اما نتیجه نگرفتم و در طول سال، 5 بار به اتاق عمل رفتم و مورد عمل جراحی قرار گرفتم و هر بار یک قسمت از انگشتان پایم توسط پزشکان قطع شد.

این خانم 47 ساله لامردی که خود سرپرست خانوار است حالا تمام انگشتان سمت راست‌ پای او قطع‌ شده و می‌گوید که اگر دچار بیماری سرطان بودم، دردها و گرفتاری‌هایش برایم خیلی راحت‌تر از این بیماری بود.

او که امروز تنها 3 انگشت از پای سمت چپ برایش باقی‌مانده و با همین وضعیت جسمانی خود نگهداری مادر پیرش را هم بر عهده دارد، می‌گوید که پزشک جراح به او اعلام کرده است که 90 درصد احتمال اینکه با انجام عمل پیوند سلامتی پای سمت چپ خود را به دست آورد وجود دارد، اما امروز برای انجام هزینه جراحی خود به 15 میلیون تومان نیاز دارد که دست یاری خود را به سمت همت بلند نیکوکاران بلند کرده است.

در این زمینه جهت اطلاع بیشتر نیکوکاران از وضعیت بیماری شریفه کریمی شماره تماس‌های 09179363819 و 09178932722 اعلام می‌شود و از سوی دیگر نیکوکاران عزیز می‌توانند با مراجعه به دفتر بنیاد آفتاب شهر لامرد واقع در خیابان بسیج، ساختمان دکتر کریم‌زاده روبروی بانک ملی مرکزی این شهر، در جریان بیشتر وضعیت بیماری شریفه کریمی قرار بگیرند.

همچنین دفتر خبرگزاری فارس در لامرد با تقدیر از همت بلند نیکوکاران و اعتماد به این خبرگزاری در تأمین هزینه‌های عمل جراحی به برادران دارالمیزانی در سال 92 که دچار بیماری پوستی نادر بودند و همچنین تأمین هزینه‌های مرحومه رقیه گله‌داری دختر هفت‌ساله که دچار بیماری سرطان خون بود، بار دیگر امیدوار است هزینه‌های درمان خانم شریفه کریمی نیز باهمت بلند نیکوکاران تأمین شود تا یک‌بار دیگر یادمان باشد، ارزش دست‌هایی که کمک می‌کنند تا دست‌هایی که دعا می‌کنند بیشتر است و آحاد مردم می‌توانند به هر میزان در حد وسع و توان مالی خود از 10 هزار تومان تا ... در نجات سلامتی یک فرد سهیم باشند.

منبع: فارس


نظرات بینندگان