کد خبر: ۱۱۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
توصیه و هشدار معاون دادگستری فارس به هیئت های مذهبی

هیئات مذهبی هر اقدام مشکوکی را به ماموران امنیتی و انتظامی اطلاع دهند

رحمانیان گفت: هیئات مذهبی هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی و یا عملیات تروریستی را فوراً به مأمورین امنیتی و انتظامی اطلاع دهند و حتی المقدور قبل از اجرای مراسم، برای حفظ امنیت عزاداران برنامه ریزی مشخصی داشته باشند.
به گزارش شیرازه، قاضی احمد رحمانیان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و شهادت آقا ابا عبداله الحسین(ع) اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، مسئولان ترافیک شهرستان‌ها نسبت به اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز و پر ثانحه در جلو مراکز آموزشی و تسهیل عبور و مرور دانش آموزان و دانشجویان اقدام کنند تا از بروز حوادث و سوانح رانندگی احتمالی در حین عبور و مرور محصلین عزیز جلوگیری شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس با بیان اینکه حتما والدین دانش آموزان به منظور انتقال فرزندان خود به محل تحصیل از سرویس های مورد تایید آموزش‌وپرورش و رانندگان واجد صلاحیت استفاده کنند، افزود: مدیران مدارس با جلب نظر کارشناسان آتش‌نشانی در صورت وجود نواقص و معایب ایمنی در سیستم‌ها و مراکز آموزشی سریعا نسبت به رفع آن و پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار اقدام کنند.

وی در ادامه به آغاز ماه محرم و برگزاری مراسم های عزاداری اشاره کرد و گفت: مداحان و واعظان محترم از بیان موضوعاتی که سبب وهن مذهب تشیع بوده و فاقد هر گونه مستند و مدرک مورد یقین است در مجالس سخنرانی و عزاداری امام حسین (ع) اکیدا خودداری کنند.

رحمانیان تأکید کرد: مسئول هیئت‌های مذهبی در نظارت های خود توجه ویژه ای بر طبخ و توزیع غذاهای نذری داشته باشند تا عزاداران دچار مسمویت های احتمالی نشوند، همچنین جهت تأمین امنیت هیئت‌ها از افراد معتمد، مطمئن و بسیجیان استفاده کنند و هرگونه اقدام و حرکت مشکوک به بی‌نظمی و یا عملیات تروریستی را فوراً به مأمورین امنیتی و انتظامی اطلاع دهند و طرح ویژه‌ای برای امنیت هر هیئت مذهبی داشته باشند.

این مقام قضایی در پایان با بیان اینکه مسئولین هیئتها، اجرا و طرح فریضه امربه ‌معروف و نهی از منکر و تبلیغ آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند تصریح کرد: برای انجام مراسم عزاداری از مسدود کردن معابر اصلی که موجب مزاحمت مردم می‌شود پرهیز و از بکار بردن آلات و ادوات موسیقی که برخلاف شئونات ماه محرم است، خودداری شود.

نظرات بینندگان