کد خبر: ۱۱۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
استاندار فارس در جمع فرمانداران استان:

فرمانداران در جهت پیشرفت و توسعه با خلاقیت، پویایی و آگاهی گام بردارند

استاندار فارس، امنیت و آرامش را لازمه توسعه و پیشرفت و تحقق تمام اهداف و برنامه ها دانست و گفت: فرمانداران زمینه بهره گیری از تمام ظرفیت های شهرستان ها را فراهم کنند.
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جمع فرمانداران شهرستان های استان افزود: باید از تمام ظرفیت های استان بهره بگیریم و این ظرفیت ها هم تنها در شیراز نیست بلکه در جای جای استان وجود دارد.

وی ادامه داد: در فضای عمومی استان هم ما زمینه ها و فرصت فعالیتهای  بسیاری در اختیار داریم که فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت باید تمام این ظرفیت ها و فرصت ها را به خصوص در زمینه های سرمایه گذاری و جذب سرمایه ها شناسایی کرده و با جدیت دنبال کنند.

مهندس تبادار افزود: در کنار توجه به مقوله اقتصاد و مساله رونق اقتصادی، فرمانداران باید به خاستگاه های فرهنگی، فضای نشاط و امیدواری مردم، حقوق شهروندی و ارتباط با مراکز علمی و آموزشي نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید فقط به ظرفیت ها و قابلیت های استان بسنده کنیم بلکه باید بر اساس مجال فراهم شده اعلام کنیم که چقدر از این ظرفیت ها در گستره استان جهت توسعه، شکوفایی، رونق اقتصادی و رفاه عمومی بهره گرفته ايم.

مهندس تبادار ادامه داد: تمام خواستگاه ها، درخواست ها و مطالب در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی به فرماندار باز می گردد و بستگی دارد که چه نگاهی به موضوع داشته باشد و اینکه چگونه بتواند این مولفه ها را در شهرستان هموار کند که هم از مسائل سیاسی در چارچوب قانون غفلت نکند، هم از مسائل اجتماعی غفلت نکند و هم مسائل فرهنگی و آموزش را نادیده نگیرد و به همه موضوعات با پیشینه ذهنی فراگیر بپردازد.

وی اظهار کرد: فرمانداران باید با ایجاد تعامل و همکاری با تمام دستگاه های اجرایی و مجموعه های قضایی، انتظامی و امنیتی، زمینه را جهت تحقق برنامه ها و اهداف دولت در شهرستان ها فراهم کنند.

نماینده عالی دولت خطاب به فرمانداران گفت: شما باید نسبت به حوزه استحفاظی خودتان و قابلیت ها و توانمندی ها آن شناخت داشته باشید و در جهت پیشرفت و توسعه آن با خلاقیت، پویایی و آگاهی گام بردارید.

مهندس تبادار اضافه کرد: البته تاکید بر حوزه اقتصاد به معنای بی تفاوتی نسبت به دیگر بخش ها نیست و باید در کنار توسعه و رونق اقتصادی، مباحث فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم آگاهی و اشراف فرمانداران نسبت به وضعیت و شرایط شهرستان ها گفت: به فرمانداران توصیه می کنیم که در محل استقرار و سکونت آنها نیز شهرستان محل خدمتشان باشد تا با آسودگی بیشتری مسائل را تمام ساعت های شبانه روز رصد کنند.
نظرات بینندگان