کد خبر: ۱۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
در مراسم چهلمین روز دفن سه شهید گمنام دفاع مقدس گله‌دار مطرح شد؛

ما باید ولایت، رهبری و مسیری که انتخاب کرده‌ایم را درست بشناسیم/دشمن قابل‌اعتماد نیست

شاکری گفت: ما باید قدرت، ولایت و رهبری و مسیری که انتخاب کرده‌ایم را درست بشناسیم و دشمن قابل‌اعتماد و قابل‌مذاکره نیست و اگر ما به مؤلفه‌های اقتدار خود تکیه نکنیم دشمن قدم‌به‌قدم ما را عقب خواهند کشاند و ما باید ایستادگی را از شهدا بیاموزیم.

به گزارش شیرازه،  شب گذشته مراسم چهلمین روز دفن سه شهید گمنام دفاع مقدس گله‌دار با حضور جانباز سرافراز اسلام دکتر مجتبی شاکری، موسوی فرماندار مهر، رضایی فرمانده سپاه شهرستان، رستمی بخشدار گله‌دار، موسوی بخشدار اسیر و جمعی از مسئولین، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم در جوار قبور مطهر این سه شهید گمنام برگزار شد.

مجتبی شاکری در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: وقتی‌که ما به نام و در کنار قبور مطهر شهدا جمع می‌شویم و تلاش می‌کنیم که خود را نزدیک و نزدیک‌تر بکنیم به فرهنگ و منش و شخصیت شهدا، ما بالا می‌رویم و اوج می‌گیریم و می‌توانیم به جایگاه‌های بلند دست پیدا کنیم.

شاکری خاطرنشان ساخت: در زمان جنگ ما هیچ امکاناتی نداشتیم و برای این بود که تمام عملیات‌ها در شب انجام می‌شد تا بتوانیم از تاریکی شب استفاده کنیم و تمام قدرت‌هایی که هم‌اکنون نیز هستند و داعش و تکفیری‌ها را حمایت می‌کنند و همه این کشورها در دوران دفاع مقدس از صدام حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی همه کشورهای زورگو باهم آمدند و در یک جبهه قرار گرفتند و به صدام کمک کردند و در مقابل مردمی که مظلوم بودند و مردمی که تنها خدا را داشتند و خدای متعال به وعده خود عمل کرد و ما باخدای متعال معامله کردیم و پاداش این معامله را گرفتیم.

این عضو سابق شورای شهر تهران بیان داشت: دشمنان ما یک جبهه مشترک را تشکیل دادند و 70 کیلومتر وارد خاک میهن اسلامی ما شدند و تمام امکانات خود را به کار گرفتند اما خدای متعال مدد کرد و شهدای ما نشان دادند که به پشتوانه الهی آن‌ها است که صحنه نبرد را رقم می‌خورد.

این مسئول ادامه داد: امروز افتخار مردم عراق این است که حشد الشعبی دارند و این حشد الشعبی همان مدل بسیجیان کشور ما است که راه‌اندازی کرده‌اند و نوع رزم خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که داعش در آنجا جایی ندارد.

وی افزود: کسانی که در مقابل آمریکا منفعل و سست هستند منطق خود را تغییر دهند، آمریکایی‌ها هیچ زمانی موافق نبودند که حذب الله لبنان و سید حسن نصرالله به قدرت برسند.

شاکری تصریح کرد: امروز همایش‌های ما باید یک انرژی در ما ایجاد کند که وقتی ما از این همایش خارج می‌شویم احساس کنیم که در یک فضای دیگری و در یک منظر دیگری و با یک نگاه دیگری ما توانسته‌ایم به افق‌ها دوردست نگاه کنیم و این افق‌ها می‌توان ما را هدایت کند.

وی افزود: ما باید وضعیت خودمان را با قدرت‌هایی که دیگر کشورها ایجاد کرده‌اند مشخص کنیم وعده‌ای هستند در کشور که در خود توان مقابله نمی‌بینند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به برجام زد و گفت: نتیجه برجام چه شد، و نتیجه‌ای که حاصل شد این بود که ما تصور می‌کردیم با منعقد کردن قرارداد تمامی تحریم‌ها فرومی‌ریزد و ما می‌توانیم نفت خود را به فروش برسانیم و دلارهای نفتی را وارد کشور کنیم، اشتغال را رونق دهیم و تولید را گسترش دهیم و طرح‌های عمرانی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: تنها چیزی که در عمل اجرا شد ایران به‌تمامی تعهدات خود عمل کرد و روز گذشته ترامپ بابی شرمی کامل در مجمع سازمان ملل هر آنچه گفت، گفت این بدترین قراردادی است که انجام‌گرفته است و ما به تعهدات خود عمل کردیم و هر آنچه حاصل کار و فعالیت دانشمندان بزرگ هسته‌ای بود همه آن‌ها را به‌نوعی تنزل دادیم ولی یک حرکت آمریکایی‌ها برای اینکه به تعهد خود عمل کنند انجام ندادند.

 این مسئول یادآور شد: آمریکایی‌ها نه‌تنها تحریم‌ها را فرونریختند بلکه تحریم‌های بیشتر و بالاتری و مادر تحریم‌ها در مورد کشور جمهوری اسلامی اعمال کردند و ما باید از این حرکت آمریکایی‌ها نتیجه بگیریم که با آمریکا، شیطان بزرگ نمی‌توان وارد معامله شد و نمی‌توان وارد یک تعامل شد و قبل‌تر هم نشان داده بودند اما برای اینکه عده‌ای از افراد متوجه بشوند که آمریکا همان ابلیس است و ما مجدداً ما این آزمون را آزمودیم.

شاکری خاطرنشان ساخت: این همایش‌ها باید برای ما عبرت‌آموز باشد و خون شهدا یعنی دچار خطاهای محاسباتی نشویم و نصبت به بدعهدی آن‌ها دچار تکرار و تکرار نشویم، در برجام آمدند سیستم بانکی را تحریم و قفل کردند و نمی‌توانیم پول‌های نفتی که به فروش می‌رسد وارد این کشور شود و نمی‌گذارند تولید ایجاد شود.

این عضو شورای سابق تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دشمنان می‌خواهند از ما چوب بسازند و کاری به ظلم‌هایی که در دنیا و در عراق، سوریه، یمن و میانمار می‌کنند نداشته باشیم و ما را تبدیل به یکشی کنند که فقط نظاره‌گر باشیم و جنایت‌ها را ببینیم و بر زبان نیاوریم، اگر ظلم و بی‌عدالتی وجود دارد همهٔ ما مسئول هستیم و شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر و دست در دست یکدیگر بگذارند.

مجتبی شاکری ادامه داد: کلاس درس امام بزرگوار ما این بود که همه ما باید به صحنه بیاییم و چیزی که برای ما عزت می‌آفریند این است که همه ما در زیر این چتر مکتب حضرت امام این راه را ادامه بدهیم و آمریکا شکستنی است.

ما باید قدرت، ولایت و رهبری و مسیری که انتخاب کرده‌ایم را درست بشناسیم و دشمن قابل‌اعتماد و قابل‌مذاکره نیست و اگر ما به مؤلفه‌های اقتدار خود تکیه نکنیم دشمن قدم‌به‌قدم ما را عقب خواهند کشاند و ما باید ایستادگی را از شهدا بیاموزیم.

منبع: عصر مهر

برچسب ها: شهدای گمناک ، مهر ، شهید
نظرات بینندگان