کد خبر: ۱۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

تصویب 771میلیون دلار فاینانس برای مترو شیراز/ فاینانس بیمارستان تامین اجتماعی به زودی نهایی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: فاینانس خط 2 مترو شیراز به ارزش 771 میلیون دلار در شورای اقتصاد به تصویب رسید و فاینانس بیمارستان تامین اجتماعی فارس نیز به زودی نهایی می‌شود.

تصویب 771میلیون دلار فاینانس برای مترو شیراز/ فاینانس بیمارستان تامین اجتماعی به زودی نهایی می‌شود

به گزارش شیرازه، یدالله رحمانی، پنجشنبه 30 شهریورماه در آیین معارفه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال 850 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، برای این استان به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران از کل مبلغ 15 میلیارد دلاری که برای ثبت سرمایه گذاری خارجی درکل کشور درسال 96 درنظر گرفت، 555 میلیون دلار آن را به فارس اختصاص داد لیکن ما درچهارماه نخست امسال، 850 میلیون دلار را به ثبت رساندیم که این رقم 295 میلیون دلار بیش از سهمیه اختصاص داده شده به این استان است.

معاون استانداری فارس با اشاره به اینکه می کوشیم تا پایان سال 96 رقم بیشتری برای این استان به ثبت رسانیم، افزود: در سال‌های 93 و 94 این رقم، چهار و 6 دهم میلیون دلار بود و در سال 95 این مبلغ به 95 میلیون دلار رسید.

رحمانی بیان کرد: همچنین طرح هایی همچون آلومینیم جنوب و فولاد و سیمان نی ریز که در گذشته برای آنها قرارداد تامین منابع مالی خارجی (فاینانس) شده بود در دولت تدبیر و امید به مبلغ یک میلیارد و 844 میلیون دلار گشایش اعتبار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: همچنین فاینانس دو طرح نیروگاه سیکل ترکیبی به ارزش 500 میلیون یورو و خط 2 مترو شیراز به ارزش 771 میلیون دلار در سال 95در شورای اقتصاد به تصویب رسید و بحث فاینانس بیمارستان تامین اجتماعی این استان نیز به زودی نهایی می شود.

او با اشاره به موفقیت های به دست آمده در فارس در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال 95 افزود: سال گذشته با درایت مدیریت ارشد استان و همراهی و همکاری خوب بخش خصوصی شاهد دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه بودیم از جمله اینکه در بحث رونق تولید با تلاش سیستم بانکی عملکرد استان در بحث جذب منابع 122درصد در مقابل 65 درصد میانگین عملکرد کشوری بود.

رحمانی با بیان اینکه در سال 95 موفق به جذب 633 میلیارد تومان از اعتبارات طرح رونق تولید برای استان شدیم که 482 واحد از این تسهیلات بهره مند شدند، ادامه داد: امسال نیز تاکنون حدود 850 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند که وضعیت 447 واحد بررسی و کارشناسی شده و با تایید کارگروه به سیستم بانکی معرفی شده اند که بانک ها پس از بررسی توجیه فنی و اقتصادی نسبت به پرداخت تسهیلات به این طرح ها که در مجموع 554 میلیارد تومان می شود، اقدام خواهند کرد.

او گفت: در حوزه صادرات غیر نفتی نیز در سال 95 نسبت به سال 94 شاهد رشد 44 درصدی بودیم و میزان صادرات غیر نفتی انجام شده در چهارماه نخست سال 96 نیز بیانگر رشد 29 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 95 است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: در بحث حضور هیات های تجاری خارجی نیز با توجه به شرایط پیش آمده پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سال 95 شاهد حضور حدود 60 هیات اقتصادی و تجاری خارجی در این استان بودیم.

رحمانی افزود: در زمینه تهیه بسته های سرمایه گذاری نیز هم اینک 162 بسته سرمایه گذاری با 61 هزار و 400 میلیارد تومان به 2 زبان فارسی و لاتین در استان آماده شده که در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری قرار می گیرد.

او در بخش دیگری از مطالب خود از مدیریت جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس خواست که هم افزایی با بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی استان را در دستور کار خود قرار دهند.

در این آیین احد فتوحی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس معرفی و از خدمات 17 ماهه شاهپور قنبری مدیرعامل سابق این شرکت که به مسئولیت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران منصوب شده است، قدردانی شد.

فتوحی متولد 1353 شهر شیراز و دارای مدرک مهندسی برق و الکترونیک، 23سال سابقه اجرایی و مدیریتی در وزارتخانه های جهاد کشاورزی (سازندگی) و صنعت، معدن و تجارت را در کارنامه دارد.

رئیس اداره پشتیبانی و تاسیسات وزارت جهاد کشاورزی از جمله مسئولیت های وی است و در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز به عنوان رئیس نظارت بر شهرک ها و نواحی صنعتی، مدیر نظارت و ارزیابی و مشاور معاون برنامه ریزی این سازمان فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان