کد خبر: ۱۱۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

برداشت گردو از هزار و 800 صد هکتار از باغ های بوانات/بوانات مقام اول تولید گردو در استان را دارد

کارشناس امور باغبانی جهاد کشاورزی بوانات گفت: خوشبختانه امسال به سبب افزایش بارندگی در بوانات افزایش تولید محصول گردو داشته ایم.

به گزارش شیرازه، شهرستان بوانات با سطح زیر کشت 1800 هکتار گردو و تولید سالانه بیش از 3 هزار تن گردو مقام اول تولید گردو در استان فارس را دارد و گردوی بوانات به لحاظ طعم و مزه و چرب بودن از دیر باز زبانزد خاص و عام بوده و هست که این خاصیت بخاطر آب و هوای نیمه خنک این شهرستان خصوصا در مرداد و شهریور ماه می باشد.

فصل برداشت گردو در شهرستان بوانات به لحاظ گستردگی شهرستان و شرقی - غربی بودن این شهرستان از اوایل شهریور شروع می شود و تا پایان مهرماه بطول می انجامد و در این ایام شهرستان بوانات شور و حال خاصی دارد.

هاشمی کارشناس مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: برداشت گردو ازهزار و هشت صد هکتار از باغ های این شهرستان چند روزی است که آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال بیش از  3 هزار و  600 تن محصول گردو از باغات بوانات برداشت شود.

وی افزود: افزایش بارندگی های امسال نسبت به سال گذشته سبب افزایش 20 درصدی این محصول گردیده است و برداشت گردو در شهرستان بوانات تا پایان مهرماه ادامه دارد.

هاشمی در ادمه اضافه کرد: بوانات بزرگ ترین تولیدکننده گردوی استان است که گردوی این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به استانهای همجوار و دیگر مناطق کشور و حتی خارج از کشور نیز عرضه می شود.

کارشناس امور باغبانی بوانات تصریح کرد:  با توجه به فراهم آوردن  شرائط مناسب در طول سال عملکرد گردوی امسال نسبت به سال های قبل افزایش چشم گیری داشته است.



منبع: حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، گردو ، باغ ها
نظرات بینندگان