کد خبر: ۱۱۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز:

ترامپ از غصه اقتدار ایران بمیرد/ آموزش‌وپرورش، دانش‌آموز سربار تربیت نکند/حرمت ماه محرم حفظ شود

امام‌جمعه شیراز با اشاره به عصبانیت نظام سلطه از اقتدار روزافزون ایران اسلامی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا باید از این غصه بمیرد و نابود شود.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در ابتدا با توجه به فصل مهرماه و بازگشایی مدارس اظهار داشت: بازگشایی مدارس به این معنا نیست که دانش آموزان چند ساعت به مدرسه‌رفته و مطالبی را حفظ کنند و به خانه برگردند بلکه مهم‌تر از این تربیت نسلی مستقل و متکی‌به‌خود است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به آموزش حفظیات اکتفا کرد بلکه فرزندان مردم را برای زندگی آینده باید مهیا کرد، افزود: آموزش‌وپرورش ما باید نسلی را تربیت کند که وقتی فردا وارد جامعه شد سربار و طفیلی نباشد و منتظر نماند که از امکانات دولتی استفاده کند.

واقعاً به حال دنیا باید تأسف خورد که کسانی بر آمریکا حکومت می‌کنند که کم‌ترین عرفیات جامعه انسانی را نیز رعایت نمی‌کنند
امام‌جمعه شیراز ادامه داد: تنها با خواندن کتاب‌ها و حفظ کردن مطالب، تربیت دانش آموزان عملیاتی و کامل نمی‌شود و پرورشی صورت نمی‌گیرد بنابراین انتظار می‌رود که مسؤولان آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین را مدنظر قرار داده و فرزندان مردم را برای ایجاد جامعه‌ای برتر و والاتر تربیت کنند.

ایمانی همچنین به هفته دفاع مقدس و رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن برای گرفتن تهران در یک هفته خود را آماده کرده بود که دلاورمردانی از این سرزمین 8 سال جنگیدند و از کشور دفاع کرده به‌طوری‌که یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی افزود: سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، عشایر و همه و همه دست در دست هم دادند و از کشور دفاعی جانانه کردند که در این راه نقش شهدا، ایثارگران و آزادگان هرگز فراموش نخواهد شد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نام کربلا و سیدالشهدا رزمندگان را به جبهه‌ها می‌کشاند، خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم به برکت نام امام حسین (ع) است.

امام حسین (ع) ارزش‌ها را زنده کرد و با کسانی به مبارزه برخاست که مردم را وسیله برای رسیدن به منافع خود قرار داده بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه به همدستی آمریکا و عربستان در انفجار برج‌های دوقلو اشاره کرد و افزود: آمریکا با عربستان برج‌های دوقلو را منفجر کردند و پس‌ازآن آمریکا به همین بهانه به افغانستان حمله کرد! که این مصداق کامل این بیت است که می‌گوید: گنه کرد در بلخ آهنگری/به ششتر زدند گردن مسگری؛ که این رفتارهای ددمنشانه و بی‌منطق همیشه از آمریکای جنایتکار دیده شده است.

وی اضافه کرد: واقعاً به حال دنیا باید تأسف خورد که کسانی بر آمریکا حکومت می‌کنند که کم‌ترین عرفیات جامعه انسانی را نیز رعایت نمی‌کنند.

ایمانی ادامه داد: امروز اقتدار نظام اسلامی به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا موجب عصبانیت نظام سلطه شده است و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید از این غصه بمیرد و نابود شود.

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نماز جمعه نیز با توجه به آغاز ایام محرم و مراسم عزاداری و لزوم حفظ حرمت این ماه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) ارزش‌ها را زنده کرد و با کسانی به مبارزه برخاست که مردم را وسیله برای رسیدن به منافع خود قرار داده بودند.

وی افزود: شعله‌های عشق و محبت به امام حسین (ع) از همان عصر عاشورا ذره‌ذره برافروخته شد تا به امروز رسید و در تمام قلب‌ها جاری و ساری شده است و تمام آزادی خواهان عالم برای رسیدن به اهداف والای خود از این امام همام کمک می‌گیرند.

منبع :فارس

برچسب ها: نماز جمعه ، ارتش ، سپاه
نظرات بینندگان