کد خبر: ۱۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

احتمال عدم صدور حکم معافیان از سوی وزارت کشور /آغاز گمانه زنی ها برای معرفی فرد جایگزین

اعضا شورای شهر بیش از این، کرسی مدیریت شهری کلانشهر شیراز را خالی نگذارند و در صورت مبرهن بودن عدم صدور حکم معافیان از طرف وزارت کشور، فرد جایگزین را معرفی نمایند.
احتمال عدم صدور حکم معافیان از سوی وزارت کشور /آغاز گمانه زنی ها برای معرفی فرد جایگزین
به گزارش شیرازه، با وجود گذشت بیش از یک ماه از انتخاب معافیان به عنوان شهردار شیراز هنوز حکم وی از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

حدود یک ماه پیش شورای پنجم شهر شیراز بعد از انجام یک فرایند 20 روزه که برخی آن را نمایشی می خواندند عبدالحمید معافیان (رئیس شورای اصلاح طلبان استان فارس و رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات 96) را به عنوان شهردار شیراز انتخاب کرد.

چهارشنبه گذشته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور اعلام کرد که تا کنون حکم 12 شهردار منتخب از سوی وزیر کشور صادر شده است. رحمانی فضلی احکام شهرداران تهران، قم، مشهد، یزد، اهواز، بوشهر، خرم آباد، خمینی شهر، خوی، ساری، سبزوار و نجف آباد را امضاء و ابلاغ کرده است.
 
صدور احکام شهرداران اکثر کلانشهرها و تاخیر در صادر شدن حکم شهردار شیراز حرف و حدیث های زیادی را طی چند روز گذشته به وجود آورده است.
از طرفی به دلیل محدود بودن اختیارات سرپرست شهرداری برای رسیدگی به امور کلان شهری، برخی از پروژه های عمرانی تا مشخص شدن شهردار جدید نیز متوقف مانده است.

پیگیری های شیرازه حاکی از آن است که احتمال عدم صدور حکم معافیان از سوی وزارت کشور به دلایل قانونی وجود دارد. در همین راستا نیز گمانه زنی ها در بین اعضا شورای شهر شیراز برای انتخاب فرد جایگزین و معرفی به وزارت کشور قوت گرفته است.
قائدی عضو شورای شهر شیراز نیز در آخرین جلسه شورا در روز یکشنبه 26 شهریورماه خواستار تشکیل جلسه فوق العاده هیئت رئیسه برای بررسی وضعیت شهردار شیراز شده بود.

جا دارد اعضا شورای شهر بیش از این، کرسی مدیریت شهری کلانشهر شیراز را خالی نگذارند و در صورت مبرهن بودن عدم صدور حکم معافیان از طرف وزارت کشور، فرد جایگزین را معرفی نمایند.

گفتنی است بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران؛ نصب شهرداران در شهرهای با جمعيت بيشتر از دويست‌ هزار نفر و مراكز استان بنا به پيشنهاد شوراي شهر و حكم وزير كشور و در ساير‌شهرها به پيشنهاد شوراي شهر و حكم استاندار صورت مي‌گيرد.
نظرات بینندگان