کد خبر: ۱۱۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
امام جمعه شیراز در گفتگو با شیرازه:

خطبا و مداحان از مضامین بلند دینی استفاده کنند/ اولین بار 17 مهرماه 59 به جبهه اعزام شدم

امام جمعه شیراز گفت: خطبا، شعرا و مداحان از مطالبی استفاده کنند که دارای مضامین بلند دینی باشد و ارزش‌ها در آن تبلور یافته باشد.

آیت الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار شیرازه خواستار توجه مداحان و خطبا به اهداف عالیه اهل‌بیت‌(ع) شد و به آنان توصیه کرد با مطالعه با مردم سخن بگویند و در مطالبی که مطرح می‌کنند حرمت اهل‌بیت(ع) حفظ شود و ارزش‌ها در اشعار تبلور یابد.

او با اظهار تاسف از اینکه در برخی موارد شاهد هستیم که برخی مداحان و خطبا به خواب استناد کرده و مطالبی را مطرح می‌کنند که واقعیت ندارد و در شأن اهل‌بیت(ع) نیست، گفت: نباید برای گریاندن مردم به دروغ متوسل شد.

نماینده ولی فقیه در فارس به دست‌اندرکاران هیئت‌ها توصیه کرد که در کار خود اخلاص داشته باشند و از برخی مسائل که مبتنی بر هوای نفس است، دوری کنند.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص خاطرات دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد که هشت سال دفاع مقدس سراسر خاطره ایثارگری جوانان این مرز و بوم است.

او یادآور شد: اولین بار در 17 مهرماه سال 1359 به اتفاق گروهی از جهاد سازندگی از شهرستان کازرون به اهواز و سوسنگرد رفتیم که از لوله‌های سه‌راه به عنوان اسلحه‌ای ابتدایی استفاده می‌کردیم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: 27 مهرماه از جبهه برگشتیم و با گروهی 60 نفره دوباره به جبهه اعزام شدیم که این بار اسلحه سازمانی ما M1 بود که از رده خارج شده بود و از ژاندارمری تحویل گرفته بودیم و اغلب افراد این گروه 60نفره به فیض شهادت نائل شدند و تعدادی اندکی از آنان در سطوح مختلف در کشور مشغول به خدمت می‌باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان