کد خبر: ۱۱۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

مزین شدن معابرشهراردکان به تصاویر شهدا

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرداری شهر اردکان، معابراین شهر را با نصب تابلوی شهدا تزیین کرد.

به گزارش شیرازه، عبدالمطلب رهنما شهردار اردکان درگفتگو با خبرنگارمااظهارداشت: نصب تابلوی شهدا دربلوار ورودی شهراقدامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و با توجه به کمبود تابلوهای ویژه شهدا در شهر و نیاز به معرفی بیشتر شهدای شهرستان انجام شد.

 شهردار اردکان گفت: برای نخستین بار با تصویب کمیسیون فرهنگی و اعضای شورای شهر عملیات تعویض ونصب تمثال مبارک سرداران و شهدای شهرستان از بلوار ورودی آغاز شد.

وی گفت: تمثال شهدای شهر پس از تأمین اعتبار در تمامی بلوار و میدان‌ها اصلی شهراردکان نصب می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون ریال برای این کار از طرف شهرداری هزینه شود.

رهنما اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌ها و اعتقادات شهدا از مسائلی است که متولیان فرهنگی جامعه باید به آن توجه داشته باشند، افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تکلیفی همگانی است و باید به فراخور توانایی و ظرفیت‌های در اختیار، در این زمینه مشارکت کرد.

شهردار اردکان نصب تصاویری از شهدای شهردر نقاط مختلف را سبب دلگرمی خانواده‌های آنان برشمرد و گفت: این اقدام نشان می‌دهد که شهدا فراموش نشده و در یادها مانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مزین کردن چهره شهر به تصاویر شهدا سبب الگو‌گیری جوانان از زندگینامه و توجه آنان به وصیت نامه شهدا می‌شود، گفت: آشنایی نسل جوان با انگیزه‌ها و اهداف شهدا مسأله‌ای است که دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی باید در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم و دقیق داشته باشند.

شهردار اردکان با اشاره به دلایل اجرای این طرح گفت: خیلی از خانواده‌های شهدا مراجعه می‌کردند که تصاویر فرزندان شهید ما در سطح خیابان‌های شهر نیست و نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی می‌کردندواز طرف دیگر تابلوهای قدیمی تصاویر شهدا هر دوره با اندازه‌های مختلفی نصب می‌شد، این موضوع نیز موجب آشفتگی بصری در سطح شهر اردکان شده بود، برای رفع این مشکلات شهرداری شهر اردکان با همت شورای اسلامی  با برگزاری جلسات بحمدالله این امر در هفته دفاع مقدس انجام گرفت .

رهنما با باین اینکه در چند مرحله تصاویر همه شهدای شهرضمن تعویض تابلوهای قدیمی در سطح شهر نصب می شود، گفت: اجرای طرح فوق، از خواسته‌های به حق خانواده‌های شهداست و شهرداری شهر اردکان در اجرای آن مصمم است.
وی گفت: شهرداری اردکان تلاش می‌کند تا نصب تابلوهای تصاویر شهدا در یک منطقه خاصی نباشد و در سطح شهر گسترده شود.
وی اجرای جایگزینی تابلوهای جدید مزین به تصاویر شهید را از جمله برنامه‌های فرهنگی شهرداری عنوان و بیان کرد: این طرح در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در بین قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان موثر خواهد بود.

 شهردار اردکان عنوان کرد: ما امروز هرچه داریم از شهداست وتنها کاری که می توان انجام داد به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهیدان است .و این مسئله یکی از دغدغه های جدی همه شهروندان شده است.

رهنما، شناخت بیشتر و آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با سیره و روش شهدا را از جمله اهداف  این طرح دانست. گفت: ادامه راه شهدا فقط محدود به نصب تمثال شهر نیست و باید تلاش شود تا ایثار این زندگان جاوید برای همه اقشار جامعه به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به خوبی تبیین شود تا بتوان گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی برداشت

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، شهدا ، شهردار
نظرات بینندگان