کد خبر: ۱۱۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر :

در دهه اول محرم بیش از ۱۶۰ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهر گفت:علیرضا فتحی در جواب خبرنگار ما گفت: ۱۵ گروه تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر در دهه محرم به اجرای نقش می‌پردازند و درمجموع بیش از ۱۶۰ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه،  علیرضا فتحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مَهـر در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: اجرای مراسم تعزیه‌خوانی نه‌تنها یادآور روزهای سخت و طاقت‌فرسای کربلا است بلکه نمادی از صبر و ایستادگی در مقابل جهل و نادانی دشمنان اسلام است.

علیرضا فتحی در جواب خبرنگار ما گفت: ۱۵ گروه تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر در دهه محرم به اجرای نقش می‌پردازند که در شهر مُهـر، و شهر وراوی و خوزی هرکدام دو گروه و در شهر اسیر و روستاهای ارودان علیا، شهرک امام خمینی، نورآباد، چاه شرف، میر ملکی، صادره و چاه کبکان و دارالمیزان هرکدام یک گروه در دهه اول ماه محرم به اجرای برنامه تعزیه‌خوانی می‌پردازند و درمجموع بیش از ۱۶۰ مجلس تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر برگزار می‌شود.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهـر خاطرنشان ساخت: گروه‌های تعزیه‌خوانی در شهرستان مُهـر یک روز قبل از ماه محرم با تعزیه پسر فروش آغاز و روز اول تا دهم محرم به ترتیب تعزیه مسلم بن عقیل، دو طفلان مسلم، مدینه الوداع، حر ابن یزید ریاحی، وهب، دو طفلان زینب، قاسم بن الحسن، حضرت ابوالفضل، حضرت علی‌اکبر و امام حسین (ع) برگزار می‌کنند.


وی افزود: مراسم تعزیه‌خوانی در دهه پایانی ماه صفر نیز در شهرستان مُهـر با برگزاری سوگواره تعزیه استانی به میزبانی هیئت تعزیه‌داران سید الشهداء مهدیه شهر وراوی و سایر گروه‌های تعزیه شهرستان برگزار می‌شود که مورد استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به این هنر آیینی قرار می‌گیرد.


این مسئول خاطرنشان ساخت: در اجرای این هنر آیینی در هر گروه تعزیه‌خوانی بیش از ۱۰ هنرمند به اجرای نقش می‌پردازند که نشان‌دهنده استعداد بسیار خوب و ظرفیت بالای هنرمندان این شهرستان است.


فتحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: سابقه برگزاری تعزیه در شهرستان مُهـر به بیش از ۳۰۰ سال قبل است که این هنر از نسل به نسل بعد منتقل‌شده است.


علیرضا فتحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مُهـر در پایانی صحبت‌های خود از شورای تأمین و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مُهـر خواست که در برقراری نظم و امنیت که باعث هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این تعزیه‌ها خواهد شد.

پایان پیام/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، مهر ، محرم
نظرات بینندگان