کد خبر: ۱۱۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

نخستین سینمای کودک سپیدان افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از افتتاح نخستین سینمای کودک در شهرستان سپیدان خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، نخستین سالن سینمای تخصصی کودک و نوجوان شهرستان سپیدان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران ادار‌ه‌های شهرستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

فرهاد جهانخواه، معاون فرماندار سپیدان در این مراسم بر حمایت از طرح‌های فرهنگی تأکید کرد و با اشاره به وجود خلأهای بسیار در حوزه فرهنگ در شهرستان سپیدان گفت: وظیفه داریم از طرح‌های فرهنگی شهرستان حمایت کنیم و هرچه توان داریم هزینه کنیم تا بستری سالم و مناسب را برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

معاون فرماندار سپیدان دغدغه مندی در حوزه کودکان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: نسل آینده مدیریت کشور از همین کودکان و نوجوانان شکل می‌گیرد که اگرخوب کار شود و مورد توجه قرار بگیرند هیچ سرمایه‌گذاری بالاتر از آن نخواهد بود.

جهانخواه ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه را معضل اصلی اجتماع و آسیب های موجود در جامعه دانست و با اشاره به لزوم فعالیت کتابخانه سیار روستایی از مدیرکل کانون فارس خواست با راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی جهت بهره‌مندی جمعیت زیاد روستایی در شهرستان سپیدان و توسعه سالن فعالیت مرکز فرهنگی هنری با هدف تعمیم و گسترش فعالیت‌های کانون، با فرمانداری و مسئولین شهر همکاری کند.

تاکنون 6 شهرستان استان فارس صاحب سینما کودک شده‌اند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز ضمن تقدیر از مساعدت و یاری فرمانداری و مدیران شهرستان گفت: تاکنون در شش شهرستان استان فارس سینما کانون به بهره‌برداری رسیده و کودکان مهمانان اصلی کانون و سینما خواهند بود.

زهرا افتخاری گفت: اگر کودکان در کانون با مسایل اجتماعی آشنا شوند در آینده بسیار موفق تر خواهند بود و از مسئولین خواست کودکان را به حضور در کانون که امن‌ترین مکان برای فعالیت است تشویق کنند.

وی، کانون پرورش فکری را یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان در سال های گذشته، با ساخت فیلم‌های خوب و ارزشی، به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده فیلم‌های کودک و نوجوان مطرح بوده و هست.

مدیرکل کانون فارس هم افزایی همه سازمان های فرهنگی و هنری را خواستار شد و گفت: کانون با اجرای فعالیت های مختلف به شیوه غیر مستقیم و با توجه به علاقه مندی اعضا به حضور در فعالیت ها، نقش مهمی را در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایفا می کند و دراین راه با توسعه و ترویج فعالیت کتابخوانی، به گسترش فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اهتمام ویژه دارد.

افتخاری خطاب به اعضای کودک و نوجوان حاضر در این مراسم گفت: شما با حضور در کانون و شرکت در فعالیت‌های مختلف و تماشای فیلم‌های مناسب، احساس مسئولیت و مهارت‌های زندگی را فرامی‌گیرد و با نگاه انتقادی در حل مسائل زندگی خود می‌کوشید.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان