کد خبر: ۱۱۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
با حضور مدیر کل صدا و سیمای فارس صورت گرفت:

رونمایی از چند طرح فنی و تولیدی در شمال فارس/راه اندازی ایستگاه تلویزیونی مزایجان بوانات

مدیر کل صدا و سیمای فارس گفت: با همکاری فرمانداران و دیگر مسوولان استانی روند خدمات رسانی به دیگر مناطق استان شتاب می گیرد.
رونمایی از چند طرح فنی و تولیدی در شمال فارس/راه اندازی ایستگاه تلویزیونی مزایجان بوانات
به گزارش شیرازه، با راه اندازی ایستگاه تلویزیونی مزایجان بوانات مردم این شهر از خدمات با کیفیت صدا و سیما برخوردار شدند.

در سفر یک روزه سهرابی به شمال فارس، ایستگاه تلویزیون مزایجان بوانات افتتاح، از طرح همسان سازی فرکانس ایستگاه رادیویی آباده رونمایی و برای تولید مستند شهید مدافع حرم حمید قاسم پور برنامه ریزی شد و ساخت ایستگاه تلویزیونی شهر حسامی برای پوشش دیجیتال این شهر و روستاهای اطراف در دستور کار قرار گرفت.

با آغاز به کار رسمی این ایستگاه تلویزیونی که با اعتبار شش میلیارد ریالی از بودجه های ملی و استانی آماده بهره برداری شد، شش هزار نفر از شهروندان این شهر و مناطق اطراف می توانند 18 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی را با کیفیت دیجیتال دریافت کنند.

در آیین تحویل خدمت این ایستگاه تلویزیونی که نماینده مردم شهرستان های آباده، خرم بید، و بوانات، فرماندار شهرستان بوانات، رییس و اعضای شورای شهر و شهردار مزایجان و اهالی این منطقه از استان حضور داشتند، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: با پایان یافتن قریب الوقوع سیگنال رسانی دیجیتال به مناطق پر جمعیت شهرها و بخش های استان، از این پس روستاهای استان از این خدمت بهره مند می شوند.

سهرابی با اشاره به عبور صدا و سیما از مرز 91 و هفت دهم درصد جمعیتی استان در موضوع سیگنال رسانی دیجیتال گفت: با همکاری فرمانداران و دیگر مسوولان استانی روند خدمات رسانی به دیگر مناطق استان شتاب می گیرد.

قبل از این افتتاح، مدیرکل صدا و سیمای فارس با هدف ارتقای کیفیت رادیو در شمال استان از طرح همسان سازی فرکانسی(سنکرون) با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال در فرستنده آباده رونمایی کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اقدام مهم همسان سازی فرکانس در سراسر فارس از پیشرفت 95 درصدی این طرح در استان خبرداد و گفت: با تکمیل این طرح علاوه بر ارتقای کیفیت صدای رادیو در مناطق مختلف استان از این پس همه مخاطبان رادیو با استفاده از فرکانس 666 می توانند شنونده برنامه های صدای استانی خود باشند.

وی، همچنین از یکسان سازی فرکانس رادیو ایران در استان فارس همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح ابتکاری مرکز فارس در استان در حال اجراست و از ایستگاه رادیو موج متوسط آباده به عنوان اولین ایستگاه برخوردار از این فناوری رونمایی شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود:  هم استانی ها با این فرکانس جدید در داخل و خارج از شهر می توانند بدون تغییر فرکانس، صدایی با کیفیت بهتر از قبل را از گیرنده های خود دریافت کنند.
در ادامه این سفر، مناطق مختلف شهرستان بوانات از جمله بخش سرچهان از نظر کیفیت دریافت صدا و تصویر مطلوب بررسی شدند و ساخت ایستگاه مروشکان با هدف پوشش دیجیتال شهر حسامی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین بررسی خدمات رسانی صدا و تصویر روستاهای قنات ابراهیم، قنات سرخ و دوست آباد پس از ملاقات با اهالی این روستا ها در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی این روستاها با اشاره به اهمیت و جایگاه صدا و سیما و خواست مردم برای راه اندازی شبکه های رادیویی و تلویزیونی از تلاش صدا و سیما برای تحقق این خواسته تشکر و از خدمات ارائه شده به دیگر مناطق فارس قدردانی کرد.
دیدار با امام جمعه شهرستان آباده و همچنین ملاقات با خانواده شهید مدافع حرم شهید حمید قاسم پور از دیگر برنامه های سفر یک روزه مدیرکل صدا و سیما و مدیران این مرکز شمال استان بود.
سهرابي در اين ديدار گفت: شهدا متعلق به همه مردم و آزادي خواهان دنيا هستند و شهداي دهه هفتادي ثابت كردند كه راه شهادت نسل به نسل و سينه سينه ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه نفس مسیحایی امام خميني (ره ) بذر جهاد و شهادت را در دل هاي جوانان كاشت ، افزود: شهيد قاسم پور با الگو قرار دادن امام حسين (ع) و امام و شهدا، در دامان خانواده اينگونه تربيت شد و در راه دفاع از حريم اهل بيت به شهادت رسيد.

مدير كل صدا و سيما مركز فارس با بيان اينكه مستند تلويزيوني اين شهيد در صدا و سيما مركز فارس توليد مي شود، افزود: با توليد اين مستند سعي مي كنيم اين شهيد  را بيشتر به مردم معرفی کنیم و فرهنگ عاشورا ، جهاد و شهادت را ترويج دهيم.

در اين ديدار مدير كل صدا و سيما مركز فارس با اهدا لوح تقدير به خانواده شهيد قاسم پور از آنان تجليل كرد.
شهيد حميد قاسم پور متولد ١٦ ارديبهشت ١٣٧٢ در آباده است كه فروردين سال ٩٥ در سوريه به شهادت رسيد و به عنوان اولين شهيد مدافع حرم شمال فارس شناخته مي شود.
دیدار با حجت الاسلام و المسلمین موسوي خراساني امام جمعه آباده از دیگر برنامه های این سفر بود.

امام جمعه آباده در ديدار مدير كل و معاون فني صدا و سيماي مركز فارس، نماینده مردم شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بوانات گفت: صدا و سيما فارس با اشاعه فرهنگ شيعه و اسلام از همه نهاد ها تاثيرگذارتر است.

حجت الاسلام موسوي خراساني افزود: صدا و سيماي مركز فارس با توليد و پخش برنامه هاي مذهبي و ديني، از نظر تعريف محتوا منحصر به فرد است و كار بسيار بزرگي را انجام مي دهد.

مديركل صدا و سيماي مركز فارس نيز در این دیدار گفت: در فارس بيش از ٤٥٠ ايستگاه با ٢ هزار و 700  فرستنده وجود دارد كه حفظ و نگهداری آنها با هدف ارایه خدمات بهتر، کار روزانه ای است که توسط همکاران فنی صدا و سيما انجام می شود.

سهرابي افزود : با تعامل و بهره گيري از امكانات و ظرفيت ها به دنبال پوشش رادیو و تلویزیون  به همه نقاط  استان پهناور فارس هستيم.

زارع نماينده مردم شهرستان هاي آباده، بوانات و خرمبيد در مجلس در اين ديدار با اشاره به موفقیت های پی در پی شبکه فارس در حوزه های تولیدی، فنی و پشتیبانی، گفت: توليد برنامه هاي فرهنگي ، صنعتي و اقتصاد مقاومتي به نحو شايسته در اين مركز انجام مي گيرد و ما در تلاش هستيم در برنامه ششم توسعه ، بودجه اي را به توسعه تجهيزات فني صدا و سيما اختصاص دهيم.
نظرات بینندگان