کد خبر: ۱۱۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
در مصاحبه با جروزالم پست

بنت: اسرائیل باید ایران را از سامانه «سوئیفت» حذف کند/ نشست کابینه امنیتی اسرائیل پس از خبر آزمایش موشک «خرمشهر»

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با جروزالم پست از لزوم اقدام اسرائیل علیه هسته‌ای شدن ایران و برگزاری نشست کابینه امنیتی پس از انتشار تصاویر آزمایش موشک «خرمشهر» صحبت کرد.
به گزارش شیرازه،«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت عدم موفقیت جامعه بین‌المللی در متوقف کردن روند هسته‌ای شدن ایران، اسرائیل باید خودش اقدام کند.

بنت طی مصاحبه با روزنامه «جروزالم پست» از برگزاری نشست کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، یک روز پس از انتشار تصاویر آزمایش موشک بالستیک «خرمشهر» در ایران، خبر داد.

وی گفت در این نشست که به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برگزار شد، اعضای کابینه امنیتی اسرائیل با سخنرانی وی در اجلاس عمومی سازمان ملل مبنی بر لزوم لغو یا تغییر توافق هسته‌ای ایران، همراهی کردند.

این وزیر صهیونیست افزود: «ابتدا ما باید آمریکا را هرچه سریعتر به اعمال تحریم‌های فلج‌کننده در سطح بالاتر مجاب کنیم. ایران باید مجبور شود بین راه هسته‌ای و اقتصاد پویا یکی را انتخاب کند. از زمان توافق هسته‌ای، چنین دوراهی پیش‌روی آنها گذاشته نشده است.»

بنت هشدار داد: «در همین زمان، اسرائیل باید برای این احتمال آماده شود که در صورت قانع نشدن آمریکا و جهان (برای مقابله با ایران)، خودمان از خودمان دفاع کنیم.»

وی تاکید کرد اسرائیل خودش باید در مسیر تحریم‌ها اعمال نفوذ کرده و ایران را از سیستم بانکداری «سوئیفت» حذف کند زیرا با این کار، شرکت‌های بزرگ تجاری مجبور می‌شوند بین معامله با ایران یا آمریکا، یکی را انتخاب کنند.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «توافق هسته‌ای به ایران این توانایی را داد که هرچیز لازم برای سریعتر هسته‌ای شدن را تولید کند. این توافق به ایران اجازه داد سانتریفیوژهای سریعتر تولید کرده و فناوری آن را ارتقا دهد. آنها (ایران) از توافق برای رسیدن به بمب اتمی استفاده می‌کنند.»

بنت درخصوص حضور ایران در سوریه نیز گفت: «اسرائیل تحمل نمی‌کند گذرگاهی از تهران به مرزهایش و دریای مدیترانه ایجاد شود. این امر باعث تغییر توازن قوا در منطقه و به خطر افتادن اسرائیل می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد و با عمل به آن پاسخ می‌دهیم. تنها چیزی که در خاورمیانه جواب می‌دهد، عمل کردن است.»

وی همچنین به لبنان هشدار داد بین دولت این کشور و «حزب‌الله» فرق قائل نمی‌شوند و در صورت شلیک شدن موشک به سمت فلسطین اشغالی، اسرائیل نیز تمام لبنان و زیرساخت‌های دولتی را هدف قرار می‌دهد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان