کد خبر: ۱۱۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶

روش مصرف مواد غذایی مختلف

مواد غذایی مختلف دارای خواص متنوع و سودمندی برای سلامت بدن می باشند اما هر میوه و مواد غذایی باید با روش صحیح آماده سازی شود.
به گزارش شیرازه، مواد غذایی مختلف دارای خواص متنوع و سودمندی برای سلامت بدن می باشند اما هر میوه و مواد غذایی باید با روش صحیح آماده سازی شود و مصرف آن در زمان های مناسب صورت گیرد تا خواص سلامت خود را برای بدن ایجاد نمایند.

هویج
اگر از کسانی هستید که از هویج در سوپ مرغ استفاده می‌کنید،‌ بهتر است بدانید خرد کردن هویج قبل از پخت، از خواص غذایی آن می‌کاهد. براساس مطالعات، خردکردن هویج قبل از پخت، باعث افزایش هدر رفتن مواد مغذی آن می‌شود. بعد از شستن و پوست کندن هویج، آن را بدون خردکردن و به طور کامل بپزید. مطالعات همچنین نشان می‌دهد، هویج پخته ارزش غذایی بالاتری نسبت به هویج خام دارد.

سیب و گلابی
اگر این دو میوه را بلافاصله بعد از خرید مصرف کنید، فواید کمتری از آنها دریافت می‌کنید. اجازه دهید،‌ سیب و گلابی کمی برسند. مطالعات نشان می‌دهد، فرآیند رسیدن، باعث تجزیه کلروفیل شده، به‌نوبه خود باعث تولید آنتی‌اکسیدان‌های بسیار فعال در این میوه‌ها می‌شود.

سیر
حرارت دادن سیر بلافاصله بعد از خردکردن، باعث می‌شود، زمان کافی برای آزاد شدن آنزیم آلیسین موجود در سیر وجود نداشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از سیر، دست کم
۱۰ دقیقه بعد از خردکردن آن، باعث آزاد شدن این آنزیم می‌شود. آلیسین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی را کاهش می‌دهد.

لوبیا و غلات کامل
پختن این مواد بدون خیس کردن آنها کار اشتباهی است. به گفته کارشناسان، این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام فیتات‌ها هستند. این ترکیبات با ویتامین‌ها و مواد معدنی ترکیب می‌شود و از جذب آنها در بدن جلوگیری می‌کند. خیس کردن غلات باعث می‌شود، فیتات‌ها آزاد شود و جذب این مواد غذایی در دستگاه گوارش راحت‌تر صورت بگیرد.

موز
موز یکی از سالم‌ترین و ساده‌ترین خوراک‌های سرپایی است، اما کارشناسان می‌گویند، مصرف این میوه به تنهایی، کار اشتباهی است و باید همراه نوعی چربی مانند کره بادام مصرف شود. مصرف موز همراه با نوعی چربی به متابولیسم محتوای بالای قند آن کمک می‌کند.

قهوه
اگریک فنجان قهوه، نخستین چیزی است که بعد از برخاستن از خواب می‌نوشید، اشتباه می‌کنید. میزان کورتیزول بدن هنگام صبح در سطح بالایی قرار دارد. ترکیب شدن قهوه با کورتیزول، از تاثیرات مثبت قهوه می‌کاهد. بهتر است قهوه را اواسط صبح یا اواسط عصر که کورتیزول در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد، مصرف کنید.
منبع: جام جم
نظرات بینندگان