کد خبر: ۱۱۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
فرزند شهید فاجعه منا:

اگر تدابیر رهبری نبود پیکر شهدای منابه کشور باز نمی‌‌گشت

فرزند شهید فاجعه منا در شهرستان سپیدان گفت :چرا مسئولان تا این اندازه نسبت به تبعات فاجعه منا بی‌تفاوت هستند. اگر تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب نبود حتی پیکر بسیاری از شهدا به کشور باز نمی‌‌گشت.

به گزارش شیرازه، دقیقا دوسال برابر با دوم مهرماه سال 94 سرزمین منا میزبان انسانهایی سبک بالی بود که به سمت رمی جمرات می رفتند که ناگهان خبر از فاجعه‌ای به میان آمد که قلب امت اسلامی را به درد آورد و ایران اسلامی را عزادار کرد

.روزی که در آن هزاران هزار انسان بی گناه کشته شدند و در این میان حدود پانصد ایرانی به شهادت رسیدند و فجایعی در آن رقم زده شد که ابعاد آن پس از گذشت دو سال هنوز مشخص نشده است.


 احمد خادمی وعبدالصمد جمشید نژاد اردکانی دو شهید منا از شهرستان سپیدان بودند بر آن شدیم تا باتنها فرزندپسرشهید جمشیدنژاد مصاحبه ای را داشته باشیم.مهدی فرزند شهید جمشید نژاد با انتقاد از عملکرد دستگاه های مسئول در این رابطه نیز گفت: درست است که عربستان مقصر و مسئول است اما دولت و نهادهای مربوطه هر کدام وظایفی در قبال این فاجعه ملی داشتند.

مهدی جمشیدنژاد با بیان اینکه در فاجعه منا قصور و بی کفایتی آل سعود بارز و فقدان برنامه لازم برای جلوگیری از گسترش ابعاد فاجعه مشهود بود، خواستار اقدامات حقوقی مسئولان کشورمان برای احقاق حقوق بازماندگان فاجعه منا شد.
وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در خصوص ابعاد فاجعه منا، خواستار بررسی ابعاد مختلف این مسئله و اطلاع رسانی به خانواده های بازماندگان شهدا در این خصوص شد.
فرزند شهید منا با تشکر از حمایت های رهبر معظم انقلاب از خانواده های بازماندگان فاجعه منا، خواستار برخورداری خانواده های شهدای منا از تمامی خدمات بنیاد شهید شد و گفت: خانواده های شهدای منا در حال حاضر تنها از خدمات فرهنگی بنیاد شهید برخوردار هستند.


وی درخصوص انتظارش از رهبری و مسوولان، گفت: خواسته بیشتر خانواده جانباختگان منا فراموش نشدن این فاجعه و پیگیری حق و حقوق شهدای آن و توجه به خانواده این عزیزان است که اکنون برخی از آنان با مشکلات اقتصادی و بعضا با بیکاری مواجه هستند.

مهدی جمشید نژادبا محکوم کردن قصور و بی برنامگی مسئولان سعودی و تاکید بر فقدان مدیریت و انسجام لازم برای مقابله با فاجعه منا از سوی دست اندرکاران حج عربستان سعودی، احقاق حقوق بازماندگان فاجعه منا را خواستار شد.
وی با تأکید بر اینکه خانواده‌های شهدای منا به هیچ وجه به دنبال دریافت دیه نیستند،‌ تصریح کرد: خانواده شهدای منا به دنبال عذرخواهی دولت عربستان از مردم ایران هستند و پس از آن باید چرایی وقوع این حادثه را توضیح دهند ضمن اینکه چرا باید مسئولین سازمان حج و زیارت به نوعی صحبت کنند که مردم در کوچه و خیابان به ما زخم زبان بزنند و آنها به ما بگویند که وقتی پدران،‌ پسران و فرزندان این خانواده شهدای منا شهید شدند دیه یک میلیاردی گرفتید در حالی که به هیچ وجه به دنبال دیه نبوده و نیستیم.

جمشیدنژاد با بیان اینکه به نظر می‌رسد که دیگر هیچ اسمی از شهدای منا وجود ندارد و سازمان حج و زیارت پس از دو سال در این خصوص پاسخگو نیست،‌ گفت: خانواده‌های شهدای منا به هیچ وجه از این موضوع کوتاه نیامده و قرار نیست از خون شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام بگذرند

این فرزند شهید فاجعه منا در شهرستان سپیدان با تأکید بر اینکه متأسفانه مسئولان سازمان حج و زیارت پس از هر اظهارنظر یکی از خانواده‌های شهدای منا در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها از دیه صحبت می‌کنند در حالی که ما دیه نمی‌خواهیم فقط مسئولان سازمان حج و زیارت و دیگر متولیان امر مانند وزارت خارجه باید به خانواده‌های شهدای فاجعه منا و مسجدالحرام توضیح دهند که در این دو سال در قبال احقاق خون این شهدا چه اقدامی انجام داده‌اند.


جمشیدنژاد ضمن گلایه از مسئولان مبنی بر عدم رسیدگی به بازماندگان شهدای منا گفت: با این برخورد‌های مسئولان، اگر تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب نبود حتی پیکر بسیاری از شهدا به کشور باز نمی‌‌گشت.

وی با گلایه از مسئولان ارشد مملکتی مبنی بر عدم همکاری گفت:  هیچ کدام از وعده‌هایشان عملی نشده و نمی‌دانم چرا مسئولان تا این اندازه نسبت به تبعات فاجعه منا بی‌تفاوت هستند. باور کنید با این برخورد‌های مسئولان، اگر تدابیر عالمانه رهبر معظم انقلاب نبود حتی پیکر بسیاری از شهدا به کشور باز نمی‌‌گشت

منبع:مارگون

برچسب ها: سپیدان ، شهید منا ، رهبری
نظرات بینندگان