کد خبر: ۱۱۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

بانوی ورزشکار بواناتی که ره صد ساله را یک ساله طی کرد

بانوی بواناتی عضو تیم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مسابقات المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به مدال طلا رسید.

به گزارش شیرازه، سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شهریور 96 و در شهرکرد برگزار شد که سرکار خانم رضابنده لو بانوی بواناتی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این مسابقات رد رشته تیراندازی تپانچه بادی شرکت و به مقام قهرمانی رسید.

به همین منظور گفتگویی با خانم رضابنده لو صورت گرفته که در ذیل آمده است:

سرکار خانم ضمن تبریک موفقیت شما، خودتون رو معرفی کنید و چند سالتون هست و در چه رشته ای و کجا تحصیل می کنید؟

_ بنام خدا عرض سلام و تشکر دارم خدمت شما، من شیما رضابنده لو هستم اهل و ساکن سوریان بوانات و 21 سال دارم که اکنون ترم 3 رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشغول به تحصیل هستم.

از سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان و کسب مدال طلا بگویید که از کی در رشته تیراندازی فعالیت دارید؟

_ من از سال 95 که در دانشگااه یزد پذیرفته شدم و پس از ثبت نام که مشغول تحصیل شدم یعنی از آبان ماه 95 در رشته تیراندازی در دانشگاه فعالیت خودم را شروع کردم و هنوز یک سال هم نیست که به این رشته علاقمند شده ام و با اعتماد مربی زحمت کش خودم عضو تیم تیراندازی دانشگاه به سیزدهمین دوره مسابقات المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شهرکرد اعزام شدم و توانستم مقام اول و مدال طلا رو از ان خودم کنم.

یعنی هنوز یک سال نیست که در این رشته بعالیت دارید و به مقام اول کشوری رسیدید، این موفقیت رو مدیون چه کسانی می دونید.؟

_ بله همینطوره من هنوز یک سال نیست که در این رشته فعالیت دارم و این موفقیت را حاصل تلاش خودم، تمرینهای فشرده و مربی سخت کوش و زحمت کش خودم استاد سید علی مختاری و حمایت خانواده خودم می دونم و از همینجا از همه این عزیزان تشکر می کنم.

غیر از مقام اول مسابقات المپیاد دانشجویی عناوین دیگری هم در این رشته دارید.؟

_ من قبل از این مسابقات در مسابقات استان یزد توانستم به مقم چهارم انفرادی و مقام دوم و مدال نقره تیمی مسابقات استان یزد برسم و در سیزدهمین المپیاد دانشجویی نیز علاوه بر مدال طلای انفرادی مسابقات در رشته تیمی نیز توانستیم به مدال نقره و مقام دوم برسیم.

نقش ورزش در زندگی شما چی هست و آیا ورزش به درستون لطمه نمی زنه.؟

_ قطعا انسان ورزشکار با نشاط تر و با روحیه تر است و من نیز از ورزش به همین چیزها رسیده ام و وقتی با نشاط تر و سرحال تر باشی قطعا برای درس هم حوصله بیشتری داری و علاوه بر نظم در زندگی روزمره در درس نیز موفق تر خاهی بود.

علت موفقیت خودت رو در چی می دونی.؟

_ به نظر خودم پشتکار، علاقه و تمرین.

محل و مکان تمرین شما کجاست و آیا امکانات ورزشی در اختیار دارید.؟

_  در دانشگاه و در سالن ورزشی دانشگاه تمرین می کنم و وسایل شخصی مثل لباس و کفش مخصوص و اسلحه شخصی فعلا در اختیار ندارم چرا که اسلحه به تنهایی 8 میلیون تومان هزینه داره و برای من مقدور نیست و فعلا از امکانات دانشگاه برای تمرین استفاده می کنم و چون اونجا 10 خط تمرین داره و تعداد هم نسبتا زیاد هست پس تمرینها کمتر خواهد بود.

روزانه چند ساعت تمرین درید.؟

_ روزانه 7 الی 8 ساعت در دو نوبت صبح و عصر تمرین دارم.

چرا به رشته های دیگه ورزشی نرفتید و آیا دلیلی برای انتخاب این رشته داشتید.؟

_ من قبل از این اصلا در این رشته تمرین نداشتم و در مجموعه دانشگاه رشته های زیادی چون دو میدانی، تیراندازیف فوتسال، والیبال، بدمینتون و کاراته(که قبلا در کاراته کار کرده ام و کمربند مشکی این ورزش را دارم) هم بود اما برای اولین بار که در تیراندازی شرکت کردم حس کردم می توانم موفق باشم و علاقه زیادی دارم.

برای آینده و این فعالیت در این رشته چه برنامه هایی دارید.؟

_ خوب قطعا افق های بهتر و بیشتر الان پیش روی من هست که من به انها فکر می کنم و سعی دارم با تمرین های بیشتر ادامه دهم برای فتح قله هایی چون: المپیاد دانشجویی کشور، المپیاد جهانی دانشجویی، مسابقات انتخابی کشوری و تیم ملی و اگر خدا بخواهد و بتوانم عضو تیم ملی کشور باشم و کسب افتخار کنم در مسابقات جهانی برای کشور و شهرستانم.

چه توصیه ای برای هم سن و سالهای خودتون دارید.؟

_ من از همه جوانان و نوجوانان هم سن و سال خودم می خواهم که با ورزش روحیه و فکر خود را سالم کنند که قطعا موفق تر خواهند بود هم در تحصیل و هم در زندگی.

و سخن اخر...

_ از مسولان شهرستانی می خواهم اگر امکانش هست برای خرید اسلحه و تجهیزات به من کمک کند و تشکر می کنم از خانواده خودم بخاطر حمایت های بی دریغشون و تشکر از استاد مختاری مربی خودم برای انتخب و اعتماد به من.  

منبع:حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، ورزشگار ، قهرمان
نظرات بینندگان