کد خبر: ۱۱۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

رونمایی از کتاب مستند نگاری زندگی شهید «محمد رضاشعله»

کتاب "مستند نگاری زندگی شهید محمدرضا شعله" که شامل نامه‌ها، خاطرات و عکس‌ها شهید محمدرضا شعله است با تلاش برادرش گردآوری و تدوین شده است.
رونمایی از کتاب
به گزارش شیرازه؛ پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از کتاب "مستند نگاری زندگی شهید محمدرضا شعله" با حضور خانواده وی و به همت معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد.

واقعه کربلا برگ زرین در تاریخ شیعه

رجبعلی راهی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: واقعه کربلا چون برگ زرین در تاریخ شیعه می‌درخشد و رزمندگان ما در دفاع مقدس با اقتدا به اباعبدالله الحسین (ع) حماسه‌آفرینی‌های فراوانی داشتند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط حضرت زینب (س) و راویان کربلا موجب جاری شدن و زنده ماندن این گفتمان در طول تاریخ شد تا نسل به نسل به آیندگان انتقال پیدا کند.

راهی افزود: یکی از وظایف اصلی ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده است که ابزارهای این امر در طول زمان تغییر می‌کند. به گفته رهبر انقلاب زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و آثار مکتوب یکی از اصلی‌ترین راه‌ها جهت تحقق این امر و به تصویر کشیدن زندگی شهداست. از ابتدای تاسیس بنیاد شهید در سطح کشور بیش از دو هزار اثر در مورد زندگی شهدا تولید و به چاپ رسیده که تعداد قابل توجهی از آن به استان فارس تعلق دارد.

خانواده‌ شهدا ضامن بقای فرهنگ حسینی و مکتب امام خمینی (ره)


در ادامه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، محمد کرم الهی گفت: ما باید دست ارادت و احترام را به پیشگاه خانواده‌های معظم شهدا دراز کنیم چرا که ضامن بقای فرهنگ حسینی و مکتب حضرت روح ا... (ره) هستند و امیدواریم این مسیر پر برکت تا ظهور حضرت صاحب الامر (عج) ادامه پیدا کند. چاپ کتاب شهدا و تجلیل از خانواده‌های آن‌ها خدمت به شهدا نیست. در واقع خدمت به خود و جامعه است تا بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداشته و حرکت کنیم.

کرم الهی با تشکر از مولف کتاب، افزود: مستند‌نگاری کار بسیار سخت و زمان‌بری است. به ویژه اگر مربوط به شهدا باشد زیرا فاعل موضوع غائب است و بررسی مسائل جانبی موضوع با مشکلات فراوانی همراه خواهد بود. شهدا کسانی هستند که ره صدساله عرفا را یک در یک شب طی و به فنا فی ا... رسیدند بنابراین باید سبک زندگی آن‌ها و ارزش‌ها و هنجارهای دفاع مقدس را استخراج کرد و در اختیار جامعه قرار داد تا ستاره آسمان و چراغ راه زندگی هر مسلمان و ایرانی باشد.

به گزارش شیرازه؛ مستندات کتاب "مستند نگاری زندگی شهید محمدرضا شعله" که شامل نامه‌ها، خاطرات و عکس‌ها شهید محمدرضا شعله است با تلاش سه ساله برادر شهید؛ حمید شعله گردآوری و تدوین شده است. این کتاب که با تصویر صفحه نخست شناسنانه شهید آغاز می‌شود و با تصویر دوران طفولیت فرزند شهید به پایان می‌رسد بیانگر تولد دوباره گفتمان شهادت و ادامه راه او توسط تنها فرزندش است و به گفته مولف کتاب؛ شهدا انسان‌هایی عادی همچون ما بودند و فقط فرق‌شان این بود که مسیر لقاء الی ا.‌.‌. را زودتر از ما پیدا کردند.

همچنین  کتاب "مستند نگاری زندگی شهید محمدرضا شعله" از نظر محتوا و فرم در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد و با قرار گرفتن در قالب مستندنگاری یک طرح خلاقانه‌ای محسوب می‌شود که بر جذابیت آن افزوده است. علاوه بر این به دلیل قلم روان، جذاب و زنده شهید اثر بی‌نظیری به حساب می‌آید‌ که برای علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس بسیار مفید است.

نظرات بینندگان