کد خبر: ۱۱۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز مطرح کرد:

اخطار به 100 ساختمان بلندمرتبه در شیراز/ عدم همکاری مدارس برای بازرسی آتش نشانی

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در سه ماهه تابستان از مدارس کلان شهر شیراز بازدیدهای لازم جهت بررسی استاندارد بودن ساختمان ها و رعایت مسائل ایمنی داشته ایم؛ متاسفانه تعدادی از مدارس همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی نداشتند و اجازه بازرسی را به ما ندادند.
اولین مرکز تخصصی آموزش سگ های زنده یاب در شیراز راه اندازی/ اخطار به 100 ساختمان بلندمرتبه در شیراز/ عدم همکاری مدارس برای بازرسی آتش نشانی
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز پیش از ظهر سه شنبه (چهارم مهر) در جمع خبرنگاران به ارائه اقدامات انجام شده توسط سازمان آتش نشانی شیراز پرداخت و گفت: با توجه به متقارن شدن ایام شروع سال تحصیلی جدید و محرم آمادگی ما برای ارائه خدمات بیش از گذشته است و همواره در حالت آماده باش قرار داریم.

محمد فرخ زاده با بیان اینکه در حال حاضر در شیراز 20 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد، به راه اندازی 4 ایستگاه جدید تا ابتدای سال 97 اشاره کرد.

وی افزود: کلان شهر شیراز 8 ایستگاه دیگر نیاز دارد تا بتوانیم به بهترین شکل و با سرعت بیشتر به ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان بپردازیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام اینکه آتش نشانی شیراز بالاترین آمار زنگ خوردن در کشور را دارد و طی یک هفته پنج هزار و صد تماس تلفنی داشته ایم، به حوادث رخدادی کلان شهر شیراز پرداخت و گفت: در نیمه اول سال گذشته معادل هفت هزار و 991 حادثه وجود داشت و در نیمه اول سال جاری نیز هشت هزار و 498  حادثه روی داده است.

فرخ زاده بیان کرد: در شیراز شاهد کاهش 12 درصدی آتش سوزی و افزایش 16 درصدی امدادرسانی هستیم که این موضوع را مرهون افزایش ارائه آموزش های لازم به شهروندان و حضور به موقع آتش نشانان در موقعیت های مختلف هستیم.

وی از راه اندازی قریب الوقوع اولین پارک امداد، نجات و پدافند غیرعامل خبر داد و با اشاره به اهمیت پیشگیری از رخداد هر گونه سوانح، اظهار داشت: لازم است کودکان از ابتدا در سنین پایین از آموزش های ویژه برخوردار شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: 100 ساختمان بلند مرتبه در شیراز داریم که تاکنون تعدادی از آنها اخطار گرفته اند.

لازم به ذکر است که بازرسی های لازم از این ساختمان ها جهت پیشگیری از وقوع هر گونه مشکلی صورت گرفته است.

به گزارش شیرازه، طی هفته جاری اولین مرکز تخصصی آموزش سگ های زنده یاب در شیراز راه اندازی خواهد شد.

فرخ زاده با بیان اینکه بیشتر مدارس غیرانتفاعی غیراستاندارد هستند، دلیل این موضوع را مسکونی بودن ساختمان مدارس غیرانتفاعی اعلام کرد.

وی افزود: در سه ماهه تابستان از مدارس کلان شهر شیراز بازدیدهای لازم جهت بررسی استاندارد بودن ساختمان ها و رعایت مسائل ایمنی داشته ایم؛ متاسفانه تعدادی از مدارس همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی نداشتند و اجازه بازرسی را به ما ندادند.

میراث فرهنگی مقصر اصلی آتش سوزی در بازار وکیل
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در ادامه اظهار داشت: برای بازرسی از مدارسی که اجازه ورود ما را ندادند با آموزش و پرورش در حال رایزنی هستیم.

فرخ زاده بیان کرد: در صورتی که هرگونه آتش سوزی در بازار وکیل رخ بدهد مقصر اصلی میراث فرهنگی خواهد بود چرا که اجازه فعالیت و ارائه خدمات در این مکان در دست میراث فرهنگی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: حضور نیروهای آتش نشانی طی ۵ دقیقه اول در مکان حادثه لازم و موثر است که در بسیاری از استاندارد سازی ها باید به این امر توجه شود که تاکنون تلاشمان در سازمان بر این موضوع بوده است.

وی در انتها مدت زمان امدادرسانی سازمان آتش رسانی شیراز را ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه بیان کرد.

نظرات بینندگان