کد خبر: ۱۱۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶
در گرهمایی تجلیل از اصحاب رسانه فعال در حوزه دفاع مقدس مطرح شد:

فارس باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت دارای گفتمان نو و کلان باشد/ انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به گردشگران

جلسه تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.
فارس باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت دارای گفتمان نو و کلان باشد/ انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به گردشگران
به گزارش شیرازه، روز سه شنبه (چهارم مهر) جلسه تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با حضور برخی از مدیران استانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نکاتی درباره ارزش ها و آثار دفاع مقدس توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بیان شد و تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه به خاطره گویی از سال های دفاع مقدس و شهدا پرداختند.

مشهود بودن فضای خالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح بین المللی از نکات مهمی بود که در این جلسه ذکر شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در این خصوص بیان کرد: استان فارس باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت دارای گفتمان نو و کلان باشد.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی اظهار داشت: به واسطه ظرفیت گردشگری که در فارس وجود دارد، فضای مناسبی برای ارائه ارزش ها و بخش های مختلفی از سالهای دفاع مقدس در قالب گفتمان در عرصه بین المللی موجود است.

پژوهش و نوشتن خاطرات شهدای رسانه فارس بار بر زمین مانده!
به گزارش شیرازه، بسیارند افرادی که در دوران پاک و مقدس دفاع هشت ساله، تاریخ را نوشتند تا برای آیندگان به یادگار بماند.

متاسفانه شناسایی و بررسی آثار و خاطرات شهدای رسانه در فارس مغفول واقع شده و همچنان این بار بر روی زمین مانده در انتظار توجه مسئولان و اصحاب رسانه است تا انبوهی از ارزش های رسانه در دوران دفاع مقدس نمایان شود؛ امید است اصحاب رسانه استان با همراهی مسئولان و مدیران مربوطه به تحقیق، پژوهش و معرفی صاحب قلمان جبهه های حق بر علیه باطل در چهار دهه گذشته بپردازند تا با پر کردن این خلأ بزرگ، آثار ارزشمند بیشتری برای تاریخ و نسل های بعدی به یادگار بگذارند.
نظرات بینندگان