کد خبر: ۱۱۴۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

مطالبات بر زمین مانده جانبازان و سوالات بی‌پاسخ مانده خبرنگار شیرازه

در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب شهدا، خبرنگار شیرازه در مورد میزان توجه و تحقق مطالبات جانبازان معترض به گفتگو با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس پرداخت که سوالات وی بی‌پاسخ ماند!
به گزارش شیرازه؛ در روزهای پایانی مرداد ماه یعنی در روزی که به نام آزادگان دفاع مقدس نام گرفته است، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس جهت گرامیداشت نام آزادگان و رونمایی از کتاب "ادبیات اسارت" با دعوت از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس مراسمی را تدارک دیده بود. در جریان برگزاری مراسم به ناگاه صبر تعدادی از جانبازان و آزادگان طاق شد و زبان به گلایه گشودند‌.

جانبازان معتقد بودند رونمایی از کتاب و برگزاری چنین مراسم‌هایی نمادین است و در باطن گره‌ای از روزگار پُر گره این قشر رنج‌دیده برطرف نمی‌نماند. بنابراین در میانه مراسم به ذکر مطالبات خود پرداختند که از جمله آن می‌توان به بیماری‌های جسمی و روحی و مشکلات درمانی، عدم امکان دیدار با رئیس بنیاد شهید فارس، تبعیض موجود در اداره بنیاد در ارائه تسهیلات به جانبازان و اسرا و بی‌توجهی همه مسئولان از جمله اداره بنیاد به مشکلات‌‌شان، نیز اشاره کرد.

از همین رو ظهر دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب "مستند نگاری زندگی شهید محمدرضا شعله" خبرنگار شیرازه در مورد میزان توجه و تحقق مطالبات جانبازان معترض به گفتگو با رجبعلی راهی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس پرداخت.

رجبعلی راهی، در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر لزوم دیدار وی با جانبازان معترض و رسیدگی به مشکلات آنان، گفت: بعد از اتفاق رخ داده با چند تن از جانبازان دیدار داشتیم و آن‌ها مشکل اشتغال را مطرح کردند که طبق هماهنگی‌های انجام شده با آقای شاپور رستمی، معاون استاندار امید است مشکلات آن‌ها حل شود.

خبرنگار شیرازه خطاب به مدیر کل بنیاد شهید استان فارس گفت: تعداد جانبازان معترض بسیار زیاد و مشکلات‌شان هم عمیق‌تر از مسئله اشتغال بود، از جمله مشکلات درمانی، مسکن، تبعیض در ارائه تسهیلات توسط بنیاد و عدم توفیق جلسه و دیدار با شما علی‌رغم تلاش‌های چند ماهه صورت گرفته، مواجه بودند، آیا برای حل این مسائل تدابیری اندیشیده و یا اقدامی صورت گرفته است؟

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس حاضر به پاسخگویی در این موارد نشد و، پاسخ به این سوال را به یکی از کارمندان خود واگذار و او هم پاسخ به این سوال را به آینده موکول و منوط به ارسال درخواست کتبی برای دیدار با رئیس بنیاد شهید دانست.

لازم به ذکر است خبرنگار شیرازه سوالات دیگری نیز در مورد میزان رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزاده‌ها داشت که توسط مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، بی‌پاسخ ماند!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اسماعیل رضوانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶
0
معوقات جانبازان