کد خبر: ۱۱۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶
دادستان داراب:

درب اتاقم به روی همه باز است/کاهش آمار جرایم در ماه محرم

صادقی با اشاره به اینکه جرم در ماه محرم کم می شود گفت: در این چند روز ماه محرم جرم کم داریم چون مردم به حسینیه ها می روند و عزاداری می کنند، تاکنون در داراب ندیده ام ماه محرم کسی مشروب بخورد و بخاطر آن مجازات شود.

به گزارش شیرازه، صادق صادقی دادستان عمومی و انقلاب داراب گفت: همانطور که در روز معارفه وعده داده بودم درب اتاقم بر روی مردم باز است تا بتوانند به دادستان دسترسی داشته باشند و حتی برای امضاء اجازه دادم که حضوری صحبت کنند.

وی که در جلسه پرسش و پاسخ ستاد پیشگیری از وقوع جرم در میدان باغ ملی داراب سخن میگفت، افزود: هدف پیشگیری از وقوع جرم، پیشگیری و امر به خوبی هاست و آسیب ها را به مردم می شناسانیم که این رسالت امام حسین است.

صادقی گفت: ما ابتدا باید خودمان آسیب ها را بشناسیم تا بتوانیم راه های پیشگیری از وقوع جرم را به مردم آموزش دهیم.

وی افزود: امروزه یکی از آسیب هایی که در کشور ما وجود دارد، وجود شبکه های اجتماعی است.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی درصد بالایی از اختلافات و طلاق را در بر می گیرند چرا که امروزه اعضای خانواده ها اکثرا دارای تلفن همراه هستند و جامعه مجازی محدودیتی ندارد.

دادستان داراب گفت: اگر ما فرهنگ استفاده از این معضل شبکه مجازی را در مردم آموزش ندهیم این مسئله تبدیل به بحران خواهد شد.

صادقی با اشاره به اینکه جرم در ماه محرم کم می شود گفت:  در این چند روز ماه محرم جرم کم داریم چون مردم به حسینیه ها می روند و عزاداری می کنند، تاکنون در داراب ندیده ام ماه محرم  کسی مشروب بخورد و بخاطر آن مجازات شود.

وی گفت: جوان هایی که ایمانشان ضعیف تر است نیز در ماه محرم پیراهن مشکی بر تن میکنند و به عزاداری می پردازند‌.

دادستان داراب آستانه تحمل را یکی از عوامل موثر در عدم وقوع جرم خواند و گفت: کم بودن آستانه تحمل باعث اتفاق های جبران ناپذیر است.

وی گفت: به جوانان بفهمانید بجز خودشان با دیگران مشورت کنند که قطعا در هر زمینه ای جواب مثبت خواهد داد.

منبع: داراب آنلاین

برچسب ها: داراب ، دادستان ، محرم ، جرایم
نظرات بینندگان